احتمال تبانی در بازیهای دوستانه تیم ملی اسپانیا در سال 2011

احتمال تبانی در بازیهای دوستانه تیم ملی اسپانیا در سال 2011

وبسایت رسمی برنامه نود - دستگیری ناگهانی رئیس فدراسیون و چند تن از مدیران ارشد فوتبال اسپانیا محافل خبری این کشور را شوکه کرده است.

به گزارش وبسایت نود،  دادگستری اسپانیا پرونده های مختلفی را از فساد در فوتبال اسپانیا زیر نظر گرفته است. یکی از این پرونده ها مربوط به دو بازی دوستانه اسپانیا با کاستاریکا و ونزوئلا در سال 2011 است که شایعاتی در مورد تبانی در این دو  بازی وجود دارد. بازی اسپانیا و کاستاریکا با تساوی دو بر دو به اتمام رسید و لاروخا در مقابل ونزوئلا با نتیجه پنج بر صفر پیروز شد.

در سالهای اخیر روسای دو فدراسیون فوتبال کاستاریکا و ونزوئلا به اتهام فساد مالی دستگیر شده اند و ابهاماتی در مورد روابط آنها با فدراسیون فوتبال اسپانیا وجود دارد.

علاوه بر آنخل ماریا ویار که رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیاست پسرش گورکا هم دستگیر شده است. گورکا به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال اسپانیا با دستمزد ماهانه 40 هزار یورو به علاوه 5 میلیون یورو کمک هزینه اجاره خانه، یک راننده و یک بادیگارد اختصاصی در فدراسیون حضور داشته است.

در حال حاضر بازجویی ها در مورد دو بازی دوستانه دیگر تیم ملی اسپانیا مقابل مکزیک و آرژانتین هم انجام شده است. احتمال تبانی در این بازی هم وجود دارد و پرونده آنها در دست بررسی است.

1140