پایان ولخرجی در لیگ چین؛ فقط 28 میلیون یورو در نقل و انتقالات نیم فصل هزینه شد

پایان ولخرجی در لیگ چین؛ فقط 28 میلیون یورو در نقل و انتقالات نیم فصل هزینه شد

وبسایت رسمی برنامه نود - لیگ چین که در سالهای اخیر با هزینه های عجیب و غریب تبدیل به رقیبی سرسخت برای باشگاه های اروپایی در زمینه خرید بازیکنان مختلف شده بود اما در پنجره نقل و انتقالات تیمهای فوتبال این کشور بسیار کم فروغ ظاهر شدند.

به گزارش وبسایت نود، پس از آن که سازمان لیگ چین قوانین جدیدی را تصویب کرد، شرایط تیمها کاملا عوض شده است. در حال حاضر تعداد بازیکنان خارجی هر تیم از چهار به سه کاهش یافته است، برای تیمها سقف هزینه تعیین شده و اگر تیمی بازیکنی خارجی بخرد باید معادل همان هزینه را به سازمان لیگ بپردازد. به طور مثال اگر چینی ها برای بازیکنی 30 میلیون یورو بپردازند باید همان مبلغ را به سازمان لیگ بپردازد.

در پنجره نقل و انتقالات نیم فصل لیگ چین، فقط 28 میلیون یورو هزینه شد. از سال 2014 تا کنون لیگ چین این قدر کم هزینه نبود. سال بعدش آنها 70.5 میلیون یورو هزینه کردند و پارسال 140 میلیون یورو.لوکاس پودولسکی که اخیرا به تیم ویسل کوبه در لیگ ژاپن ملحق شده اخیرا با انتقاد از نحوه هزینه ها در لیگ چین گفته بود:

لیگ چین هرگز لیگ بزرگی نخواهد شد چرا که اتفاقاتی که در آن جا می افتد فوتبالی نیست. با دستمزد سالی 15-20 میلیون یورو بازیکنان را اغوا می کنند اما نحوه مذاکره با هشت، نه ایجنت واسطه من را یاد فیلم های جنایی می اندازد. به همین خاطر حاضر شدم به جای ملحق شدن به لیگ چین ترجیح دادم با  دریافت دستمزدی کمتر در ژاپن بازی کنم.

در پنجره نقل و انتقالات نیم فصل لیگ چین، آدرین راموس با 12 میلیون یورو به چونگ کینگ لیفان ملحق شد، مودسته با مبلغ 5.7 میلیون یورو به صورت قرضی به تیانجین کوانجین ملحق شد و کومانجو با 5.5 میلیون یورو به جیانگسو سونینگ پیوست آن هم در حالی که در زمستان  60 میلیون یورو برای اسکار، 23.3 میلیون یورو برای ایگالو و 20 میلیون یورو برای ویتسل پرداخته بودند. البته دستمزد بازیکنان در لیگ چین عجیب تر است، ته وز سالی 40 میلیون یورو دستمزد می گیرد، اسکار سالی 24 میلیون، پله سالی 16 میلیون و ...

از میان فوق ستااره ها فقط هالک لیگ چین را جدی گرفته است. بازیکن برزیلی که با 56 میلیون یورو به تیم شانگهای SIPG ملحق شد در 22 بازی 15 گل زده است. پاتو و ویتسل عملکردی فابل قبول در تیانجین کوانجین داشته اند در حالی که سوریانو موثرترین بازیکن بوده که در 9 بازی شش گل زده است. تیکشیرا در 14 بازی خود در این فصل فقط پنج گل زده، گرازیانو پله فقط دو گل زده، جکسون مارتینز از نوامبر تا کنون بازی نکرده و ته وز که پردرآمدترین بازیکن دنیاست در 9 بازی خود فقط دو گل زده است.

نیمکت تیمها البته پرستاره تر است. کاپلو، اسکولاری، پلگرینی، ویلاش بواس، کاناوارو و مانزانو مربی تیمهای مختلف چینی هستند.

1140