مرگ 8 هوادار بر اثر ریزش دیوار استادیوم در سنگال

مرگ 8 هوادار بر اثر ریزش دیوار استادیوم در سنگال

در اثر ریزش دیوار استادیوم در دیدار فینال لیگ سنگال در شهر داکار، 8 نفر کشته شدند.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که بازی به پایان رسیده بود، هواداران سعی داشتند از ورزشگاه خارج شوند و درگیری هایی بین دو طرف ایجاد شد. پلیس برای جدا کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کرد ولی ازدحام جمعیت باعث فروریختن بخشی از دیوار ورزشگاه و مرگ 8 نفر شد. متر با، وزیر ورزش سنگال تایید کرد که یک دختربچه در بین کشته شده ها بوده و نزدیک به 60 هوادار برای دریافت درمان‌های پزشکی به بیمارستان های داکار منتقل شده اند.

بازی در وقت های اضافه با نتیجه 2-1 به پایان رسیده و همین باعث شد هواداران یکی از تیم ها شروع به پرتاب سنگ به رقیب کنند و همین موضوع، باز ازدحام و مشکلات به وجود آمده شد.

یکی از شاهدان صحنه گفت:" ناگهان همه ی ما زمین خوردیم. می‌دانیم که بعضی از ما جانشان را از دست دادند زیرا دیوار مستقیما روی مردم افتاد."

طبق تایید سخنگوی ریاست جمهوری سنگال، انتخاباتی که قرار بود به زودی در این کشور برگزار شود، به احترام کشته شدگان به تعویق خواهد افتاد. امنیت در سنگال برای تجمع ها چند وقتی است که به شدت زیر سوال رفته است. پیش از این نیز در ماه آوریل، گروهی که برای یک مراسم دینی جمع شده بودند، با آتش سوزی شدید و تلفات مالی و جانی بسیاری روبرو شدند.