عجیب وغریب‌های دربی در ماه چهارم 

عجیب وغریب‌های دربی در ماه چهارم 

پرسپولیس واستقلال باید در روز 31 تیر ماه در بیله فیلد به مصاف هم بروند .

به گزارش "ورزش سه" پرسپولیس واستقلال تا به حال 3 بار در تیرماه به مصاف هم رفته و هر بار این بازی در این ماه خواص دلپذیری داشته و پر از رکورد و نکات منحصر به فرد تاریخی بوده است.

*بازی اول در تیرماه 59 اولین و آخرین دیداری بود که برای خداحافظی یک بازیکن در فوتبال ما بین 2 تیم استقلال وپرسپولیس انجام میگرفت .

*بازی دوم در سال 76 دیدار عجیبی بود، این دیدار آخرین بازی از لیگ ششم بود که 2 ساعت بعد از اولین بازی لیگ هفتم برگزار شد!در این بازی که حکم رسمی داشت برای اولین بار در تاریخ لیگ فوتبال ایران به یک تیم اجازه 4  تعویض داده شد! این تعویض اضافه برای خروج فرشاد پیوس از میدان بود که در این بازی قصد خداحافظی از فوتبال را داشت!

*بازی سوم هم در روز 20 تیر 78 اولین وآخرین دیداری بود که بین 2 تیم در فینال جام حذفی برگزار میشد .

*اما بازی چهارم هم عجیب است، این بازی میتواند به جز این که اولین دربی خارجی بین 2 تیم است، اولین بازی دوستانه بین 2 تیم بعد از 37 سال است! 

*13 تیر ماه 1359:   پرسپولیس 0 استقلال 0

**این بازی دوستانه بود، صفر ایرانپاک ملی پوش 33ساله سرخها در این روز کناره گیری خود را از فوتبال اعلام کرد و به یاد  او برخی از دوستانش در 2 تیم به میدان آمده وبرایش مراسمی شایسته انجام دادند .

*20 تیر ماه 1376:    پرسپولیس 3 استقلال 0

**در روز خداحافظی فرشاد پیوس از فوتبال و درآخرین هفته از مسابقات فوتبال لیگ آزادگان در دوره ششم، 2 تیم به مصاف هم رفته و در این میان پرسپولیس با نتیجه 3-0 برابر استقلال برنده شد .

*20 تیرماه 1378:  پرسپولیس 2 استقلال 1

**در این بازی پرسپولیس و استقلال برای اولین و آخرین بار در فینال جام حذفی به مصاف هم رفته و تیم فوتبال پرسپولیس با نتیجه 2-1 برنده شد .