خامس رودریگز، هفتمین بازیکن مشترک تاریخ رئال مادرید و بایرن مونیخ

خامس رودریگز، هفتمین بازیکن مشترک تاریخ رئال مادرید و بایرن مونیخ

وبسایت رسمی برنامه نود - خامس رودریگز کلمبیایی پس از انتقال به بایرن مونیخ تبدیل به هفتمین بازیکن مشترک رئال مادرید و باواریایی ها شد. همه این بازیکنان به جز آلتین توپ یا با رئال مادرید یا با بایرن قهرمان اروپا شده اند. از این جمع فقط کروس با هر دو تیم به قهرمانی رسیده است.

به گزارش وبسایت نود، ژابی آلونسو و کروس در تابستان 2014 بین دو باشگاه مبادله شدند. ژابی پس از قهرمانی اروپا با رئال مادرید تصمیم گرفت که راهی بوندسلیگا شود و امسال در آلیانس آرنا از فوتبال بازنشسته شد. در نقطه مقابل کروس در سال 2014 با مبلغ 25 میلیون یورو از بایرن به رئال مادرید پیوست تا نقشی کلیدی در دو قهرمانی اروپایی اخیر رئال مادرید داشته باشد. وی در دوران هاینکس هم با بایرن چمپیونزلیگ را برده بود.

حمید آلتین توپ در سال 2011 پس از چهار فصل حضور در بایرن به عنوان بازیکن آزاد به رئال مادرید پیوست. او در رئال مادرید مجموعا 13 بازی داشت که با این تیم قهرمان لالیگا شد و در نهایت به گالاتاسرای ملحق شد. وی در حال حاضر بدون تیم است. نفر قبلی آرین روبن بود که از رئال مادرید به بایرن پیوست تا تبدیل به یکی از بازیکنان کلیدی باواریایی ها در سالهای اخیر شود.

زی روبرتوی برزیلی در سال 1997 در سن 22 سالگی به رئال مادرید ملحق شد و با این تیم به قهرمانی اروپا رسید. او در یک سال فقط 21 بازی در رئال مادرید داشت تا پس از آن به فلامنگو برگردد. این بازیکن دوباره به اروپا برگشت تا در لورکوزن بازی کند و پس از آن 6 فصل در بایرن حضور داشت که چهار بار با این تیم قهرمان بوندسلیگا شد.

یکی از مهمترین نقل و انتقالات میان رئال مادرید و بایرن هم پل برایتنر آلمانی بود. او هم مثل کروس پس از قهرمانی جام جهانی از بایرن به رئال مادرید ملحق شد که در سه فصل حضور در این تیم دو قهرمانی لالیگا و یک جام حذافی کسب کرد. او پس از آن یک فصل در آینتراخت برانشوایگ حضور داشت و در سال 1978 به بایرن برگشت.

1140