جنگ پنهان مورینیو و کونته در بازار تابستانی

جنگ پنهان مورینیو و کونته در بازار تابستانی

به نظر می رسد ژوزه مورینیو امسال دست بر روی اهداف آنتونیو کونته در بازار تابستانی گذاشته است.

به گزارش "ورزش سه"، با بررسی اخبار در می یابیم که جنگ کونته و مورینیو دیگر تنها مختص به بازی های رو در روی شیاطن سرخ و آبی های لندن در لیگ جزیره نیست و در بازار نقل و انتقالات نیز این دو سرمربی صاحب سبک در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند.

اولین مورد قابل بحث میان کونته و مورینیو، بحث انتقال روملو لوکاکو به چلسی بود که این مهاجم 24 ساله و بلژیکی در ساعت آخر تغییر مسیر داد و راهی اولدترافورد شد تا خشم سرمربی ایتالیایی برانگیخته شود.

اخبار حاکی از آن است که کونته در تابستان امسال چند بار تلفنی با لوکاکو در مورد انتقال به چلسی صحبت کرده بود و قول نهایی را از وی برای حضور در استمفوردبریج گرفته بود اما تماس روز چهارشنبه آقای خاص و البته مثلث پول، پوگبا و مینو رایولا در نهایت باعث انتقال یکی از مهم ترین بازیکنان فصول اخیر لیگ جزیره به ترکیب شیاطین سرخ شد.

البته جنگ خاموش میان آنتونیو و ژوزه تنها محدود به انتقال لوکاکو نشد و حالا تیمو باکایوکو، هافبک جوان و قدرتی موناکو نیز در آستانه حضور در اولدترافورد قرار گرفته است.

مورینیو در بازار نقل و انتقالات تابستانی به دنبال جذب نمانیا ماتیچ، ستاره صرب خط میانی چلسی بود و بعد از انتقال لوکاکو، سران چلسی از ادامه مذاکرات برای این انتقال صرف نظر کردند تا مورینیو برای تقویت این پست باکایوکو را در نظر بگیرد.

باکایوکو یکی از ارکان مهم نتایج درخشان موناکو در فصل قبل و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان بود و بسیاری سبک بازی او را مشابه انگولو کانته، ستاره خط میانی چلسی می دانند.

از این هافبک جوان نیز در ماه های اخیر به عنوان یکی از اهداف اصلی کونته در بازار تابستانی نام برده شده بود و با انتقال احتمالی به یونایتد، یک هدف مهم دیگر کونته نیز به اردوی رقیب مهاجرت خواهد کرد.

گزینه سوم مورد بحث میان دو قدرت بزرگ لیگ جزیره، خامس رودریگز ستاره کلمبیایی و 26 ساله کهکشانی هاست که وی نیز در لیست مازاد زیدان قرار دارد و با توجه به حضور سبایوس، دیگر جایی در برنابئو نخواهد داشت.

از چلسی، یونایتد و پاری سن ژرمن به عنوان جدی ترین مشتریان این هافبک خلاق نام برده شده اما دیروز برخی رسانه های جزیره فاش کردند که خامس قلبا علاقمند به حضور در اولدترافورد است و با توجه به شباهت سبک بازی او و هازارد، بسیاری یونایتد را مقصد بهتری برای آقای گل جام جهانی 2014 می دانند.

حتی آنتونیو رودیگر، مدافع آلمانی رم نیز که دیروز رسما به چلسی ملحق شد مورد توجه آقای خاص قرار گرفته بود اما آبی های لندن در این مورد موفق عمل کرده و این مدافع آینده دار را به ترکیب خود اضافه کردند.

به هر حال در بازار نقل و انتقالات تابستانی و تا امروز، شیاطین سرخ برتری قابل توجهی به رقیب پایتخت نشین خود داشته اند و مورینیو اگرچه فصل موفقی را در عرصه داخلی حداقل برابر کونته سپری نکرد، اما تا به حال موفق به فتح جنگ غیرعلنی قبل از شروع لیگ شده است.

منبع: سان