نتیجه یک بررسی علمی؛ تیم های لیگ برتر انگلیس به زودی ورشکست می شوند

نتیجه یک بررسی علمی؛ تیم های لیگ برتر انگلیس به زودی ورشکست می شوند

وبسایت رسمی برنامه نود - بررسی های محققان شرکت "ویسیبل" نشان می دهد که باشگاه های بزرگ لیگ انگلیس با روندی که در مورد هزینه های سنگین برای خرید بازیکنان و پرداخت دستمزدهای گزاف برای آنها در نظر گرفته اند در مسیر ورشکستگی قرار دارند چرا که درآمد آنها از حق پخش تلویزیونی در سالهای آتی به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

به گزارش وبسایت نود، این تحقیقات ثابت می کند که تیمهای لیگ انگلیس به طور متوسط روزی 876 هزار پوند ضرر می دهند و در آینده از پس پرداخت درآمد بالای بازیکنان برنخواهند آمد. در حقیقت تیمهای لیگ انگلیس آن طور که در حال حاضر تصور می کنند ثروتمند هستند و احتمال زیادی وجود دارد تا در سالهای آتی با کاهش درآمد آنها از حق پخش دچار ورشکستگی شوند. راجر بیل، مدیر شرکت ویسیبل در این باره می گوید:

فوتبال از نظر اقتصادی رو به ناکامی است. تیمهای بزرگ لیگ انگیس خیلی هزینه می کنند، خیلی بیش از آن که درآمدزایی کنند. ریچارد اسکودامور، مدیر لیگ برتر انگلیس قطعا باید نگران باشد. سیتی با هزینه های سنگینی که انجام می دهد به دیگر باشگاه ها استرس وارد می کند تا به سراغ خرید بازیکن بدهند. قرارداد سه میلیارد پوندی برای حق پخش که سال گذشته امضا شد باعث شده که تیمهای انگلیسی با دیوار اطمینان هزینه کنند.

شبکه های اسکای و BT در انگلیس بین سالهای 2016 تا 2019 برای حق پخش بازیها 5.14 میلیون پوند به تیمهای انگلیسی پرداخته اند. در سالهای اخیر تعداد افرادی که برای تماشای بازیهای لیگ انگلیس حق اشتراک شبکه های کابلی را می خرند کاهش یافته چرا که بسیاری از افراد ترجیح می دهند که فوتبال را به صورت غیرقانونی از طریق اینترنت تماشا کنند. در حال حاضر  70 درصد درامد تیمهای لیگ انگلیس بر اساس حق پخش است و در صورتی که شبکه های تلویزیونی نتوانند از حق پخش درآمدزایی کنند پیشنهادهای مالی خود را کاهش خواهند داد و در این صورت احتمال ورشکستگی تیمهای انگلیسی شدت خواهد گرفت.

1140