بحران قطر روند آماده سازی استادیوم ها برای جام جهانی را متوقف نکرد

بحران قطر روند آماده سازی استادیوم ها برای جام جهانی را متوقف نکرد

وبسایت رسمی برنامه نود - قطع رابطه کشورهایی نظیر عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر باعث شده است که این کشور عربی برای میزبانی جام جهانی 2022 به دنبال شرکای جدیدی باشد.

به گزارش وبسایت نود، علی الکواری، نایب رئیس کمیته اجرایی جام جهانی در قطر می گوید که با توجه به قطع رابطه سیاسی با کشورهای مذکور، قطری ها به دنبال شرکای جدیدی هستند تا برای میزبانی جام جهانی به آنها کمک کنند.  وی اظهار داشت:

به این کشورها فرصت دادیم تا در جام جهانی نقش داشته باشند اما ما را رها کردند. البته شرکای تجاری ما در این زمینه تامین کنندگان درجه دوم بودند و هنوز با شرکت های اجرایی درجه یک همکاری خود را ادامه می دهیم. این بحران برای ما مثبت بود چرا که توانستیم با احتمالات مختلف کنار بیاییم. صرفنظر از هر اتفاقی می خواهیم به ساخت و ساز ادامه بدهیم.

تا ماه گذشته، قطر برای ساخت تاسیسات و استادیوم ها در جام جهانی از کشور امارات موادی نظیر سیمان و ماسه را وارد می کرد اما در حال حاضر آنها از عمان کمک می گیرند. شرکای تجاری مهم مثل شرکت هایی که طراحی استادیوم ها را انجام می دهند یا تکنولوژی های نوین نظیر چراغ های LED و سیستم سرمایشی را تامین می کنند البته هنوز در حال همکاری با پروژه هستند چرا که این امکانات از کشورهای اروپایی تامین می شود و ارتباطی با همسایه های عربی قطر ندارد. از هشت استادیومی که قرار بود برای بازیهای جام جهانی قطر آماده شود تا کنون استادیوم بین المللی خلیفه در دوحه تنها استادیومی است که بازسازی و آماده شده است. سیستم سرمایشی این استادیوم باعث می شود که دما در زمان بازی حدودا 20 درجه باشد. سال آینده استادیوم البعید در شهر الخور افتتاح خواهد شد و باقی استادیوم ها نیز ظرف پنج سال آینده آماده خواهند شد.

1140