در چنین روزهایی، تیم ملی ایران .......

در چنین روزهایی، تیم ملی ایران .......

وبسایت رسمی برنامه نود - طی این چند روز، تیم ملی کشورمان در سالیان گذشته دیدارهای رسمی و دوستانه در رقابت های مختلف انجام داده است.

به گزارش وب سایت نود، در ادامه نگاهی کوتاه به دیدارهای تیم ملی ایران در چنین روزهایی خواهیم داشت.

11 تیر 1355؛ ایران 2 – رومانی 2

تیم ملی ایران در دیداری دوستانه در تهران به مصاف رومانی رفت. ایران با هدایت حشمت مهاجرانی برابر رقیب اروپایی خود به تساوی دو بر دو رسید. پرویز قلیچ خانی و ناصر نورایی گلزنان ایران در این بازی بودند.

12 تیر 1356؛ ایران صفر – کره جنوبی صفر

در این روز حشمت مهاجرانی و شاگردانش در مرحله انتخابی بازی های جام جهانی 1978 دیداری سخت و دشوار مقابل کره جنوبی پیش رو داشتند. این دیدار که در شهر بوسان کره جنوبی برگزار شد، با تساوی بدون گل به پایان رسید.

11 تیر 1372؛ ایران یک – عمان صفر

در دور برگشت از مرحله اول مقدماتی جام جهانی 1994 آمریکا، ایران در اولین بازی در شهر دمشق سوریه به مصاف عمان رفت و با تک گل حمید درخشان به پیروزی رسید. هدایت ایران در این بازیها را علی پروین بر عهده داشت.

13 تیر 1372؛ ایران 6 – تایوان صفر

در دومین بازی، ایران برابر تایوان صف آرایی کرد و در یک بازی نه چندان دشوار به برتری 6 بر صفر دست یافت. علی دایی (2 گل)، حمید درخشان، حمید استیلی، مهدی ابطحی و مجید نامجو مطلق گلزنان ایران در این بازی بودند.

15 تیر 1372؛ ایران یک – سوریه یک

ایران در آخرین بازی دور برگشت از مرحله اول گروهی، در دمشق به مصاف سوریه رفت. ایران که برای صعود از این مرحله فقط به یک مساوی نیاز داشت، با گل دقایق ابتدایی حمید درخشان از میزبان پیش افتاد اما در آخرین دقیقه بازی سوریه از روی نقطه پنالتی دروازه غلامپور را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند. با این نتیجه ایران به عنوان تنها تیم صعود کننده از این گروه به مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 1994 آمریکا راه یافت.

2081