نوستالژی/ اولین تورنمنت رسمی علی کریمی با تیم ملی و قهرمانی بازی های آسیایی بانکوک

نوستالژی/ اولین تورنمنت رسمی علی کریمی با تیم ملی و قهرمانی بازی های آسیایی بانکوک

وبسایت رسمی برنامه نود - بازی های آسیایی 1998 بانکوک نخستین تورنمنت رسمی علی کریمی در تیم ملی بود که در این رقابتها بازی های بسیار درخشانی را هم به نمایش گذاشت.

به گزارش وب سایت نود، سیزدهمین دوره بازی های آسیایی در سال 1998 در شهر بانکوک تایلند برگزار شد و تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت مرحوم منصور پورحیدری در دور اول گروهی با پیروزی بر قزاقستان و لائوس، به دور دوم گروهی راه یافت. در دور دوم گروهی ایران با سه تیم چین، عمان و تاجیکستان همگروه بود و با وجود باخت در اولین بازی برابر عمان، دو دیدار بعدی را با پیروزی پشت سر گذاشت و به عنوان تیم دوم از این گروه صعود کرد. در یک چهارم نهایی، ازبکستان با 4 گل مغلوب ایران شد. شاگردان مرحوم پورحیدری در نیمه نهایی یک بار دیگر چین را شکست دادند. تیم ملی کشورمان در فینال با دو گل کویت را مغلوب کرد تا قهرمانی این بازیها را جشن بگیرد.

ایران در این بازیها که چند ماه پس از جام جهانی 1998 فرانسه برگزار می شد، اکثر بازیکنان نامدار و باتجربه خود را به همراه داشت. با وجودی که میانگین سنی تیم کشورمان بالاتر از سایر تیم های شرکت کننده بود، اما برخی از بازیکنان هم برای اولین بار در تیم ملی بازی می کردند که از جمله می توان به وحید هاشمیان و علی کریمی اشاره کرد.

علی کریمی که در آن زمان 20 سال بیشتر نداشت، پیستون چپ تیم ملی بود و با حرکات تکنیکی و نفوذهایی که از سمت چپ انجام می داد، توجه همه را جلب کرده بود.  اوج درخشش شماره 17 تیم ملی ایران در این دوره از رقابتها، در بازی فینال برابر کویت بود که با برتری دو بر صفر تیم کشورمان به پایان رسید. در دقیقه 6 بازی علی کریمی کرنر ارسالی روی دروازه کویت را با ضربه سر به گل اول ایران تبدیل کرد. کریم باقری هم گل دوم ایران را به ثمر رساند. در تصویر علی کریمی با پیراهن شماره 17 در بازی های آسیایی بانکوک را مشاهده می کنید.

2081