سرمربی تیم ملی تکواندو: کسی که رستوران دارد کارشناس نیست

سرمربی تیم ملی تکواندو: کسی که رستوران دارد کارشناس نیست

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: صحبت‌های کارشناسی که رستوران دارد و فیلم مسابقات را ندیده است ، نمی‌پذیرم.

به گزارش سایت نود، مهدی بی باک در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما در بازگشت تیم ملی تکواندو به کشور گفت: تیم ملی تکواندو در بین ۱۸۳ کشور شرکت کننده در مسابقات جهانی عنوان سوم را به دست آورد، با این حال توقع بیشتری از این تیم داشتم، اما اتفاقاتی رخ داد که باعث شد، نتوانیم روی سکوی دوم یا سوم جهان بایستیم. ضربه مشتی که مسعود حجی زواره از حریف مصری دریافت کرد، باعث بیهوشی بیست دقیقه‌ای این ورزشکار شد، در حالیکه با هشت امتیاز از حریفش پیش بود. اگر به او اجازه بازی در نیمه نهایی داده می‌شد و حریف روس خود را مغلوب می‌کرد، می‌توانست در فینال "نیکیتا رافالوویچ" ازبکستانی که قبلا ۲ بار او را برده بود را شکست دهد و طلا بگیرد تا تیم ملی ایران با این مدال طلا نایب قهرمان شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: تیم جوان و خوبی در مسابقات جهانی داشتیم که کادر فنی تیم ملی به بازیکنان امید داد و با کمک فدراسیون هماهنگ شدند.

وی با بیان اینکه تکواندوکاران ایرانی مغلوب حریفانی شدند که سر از فینال درآوردند، افزود: باید به این موضوع پرداخته شود که که قرعه سختی نصیب ما شد و هر هشت تکواندوکار ایران به حریفانی که به فینال رسیدند، برخورد کردند. در کنار این موضوع نباید از پیشرفت تکواندو دنیا غافل شد. ما باید بیشتر کار کنیم تا بتوانیم افتخارات قبلی را تکرار کنیم.

بی باک با اشاره به حدود سه ماه فعالیت در راس کادر فنی تیم ملی تکواندو گفت: تا جاییکه توانستم تلاش کردم و به قول خود عمل کردم که سکونشین جهانی باشیم. به هر حال هر کادر فنی برای کشب نتیجه زمان می‌خواهد. می‌توانم این نوید را با این جوانان برای بازگشت به سکوی اول و دوم جهان بدهم.

وی ادامه داد: تیم‌های قدرتمند دنیا، چون انگلیس، جمهوری آذربایجان و ازبکستان که سرمایه گذاری زیادی در تکواندو کرده اند، بعد از تیم ملی ایران در مسابقات جهانی قرار گرفتند و کره جنوبی که در دوره گذشته عنوان چهارم را بدست آورد، در این دوره قهرمان شد.

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به اینکه در روزهای آینده گزارشی از عملکرد تیم ارائه خواهد کرد، گفت: بسیاری از منتقدان وضعیت تیم ملی تکواندو بعد از المپیک را در سراشیبی می‌دانستند، اما می‌توانم حالا بگویم که این تیم سرپا است. از همه منتقدان می‌خواهم در مقابل من قرار بگیرند تا گزارشی از عملکرد تیم ملی را ارائه دهم و نقد منصفانه آن‌ها را می‌پذیرم.

وی درباره انتقاد برخی کارشناسان از عملکرد تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی افزود: کارشناسی که چهار سال خانه نشین بوده و فیلم مسابقات را ندیده است، نمی‌تواند نظر بدهد. کارشناسی که رستوران دارد و این کار را انجام می‌دهد، واقعا کارشناس نیست. کارشناس باید نقد منصفانه داشته باشد. نقد کسی که معتقد است که حجی زواره با کوچ بد باخته است را نمی‌توانم بپذیرم، چون اصلا بازی را ندیده است و شرایط را نمی‌داند.

بی باک درباره تقویت کادر فنی تیم ملی گفت: بعد از ذوالقدر و مقانلو با حضور در مسابقات آسیایی، جهانی، جام جهانی و المپیک بیشترین تجربه را به عنوان بازیکن و مربی بودم. ۲۵ سال در تکواندو زحمت کشیدمو حالا می‌گویم که کادر فنی تیم ملی از لحاظ تجربی چیزی کم نداشت.

وی در خصوص حضور یک روانشناس در کنار تیم ملی افزود: از روز دوم رقابت‌های جهانی انتقاد‌ها شروع شد و دست به تخریب زدند. با یک باخت استرس به تیم وارد شد. شرایط روحی و روانی را نقد اصلی می‌دانم و به نظرم به جای حضور یک روانشناس در تیم باید کسانی که مغرضانه صحبت می‌کنند، کنار بروند.

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: ما همه تلاش خود را کردیم، اما عذرخواهی می‌کنم که به نتایج بهتری نرسیدیم. قول می‌دهم در آینده با حضور این جوانان کار بزرگی انجام دهیم.

39046