سود 130 میلیون پوندی چلسی از فروش بازیکنان مازادش در شش ماه اخیر

سود 130 میلیون پوندی چلسی از فروش بازیکنان مازادش در شش ماه اخیر

وبسایت رسمی برنامه نود - درحالی که این روزها خریدهای بزرگ چلسی تیترها را به خود اختصاص داده است، گزارش زیر نشان از عملکرد فوق العاده این تیم در فروش بازیکنان مازادش دارد.

به گزارش وب‎سایت نود و به نقل از دیلی میل، درحالی که پنجره تابستانی از امروز به طور رسمی آغاز شده است، آمار فوق العاده چلسی در فروش بازیکنان مازادش قدرت مالی بسیار خوبی به این تیم بخشیده است. این تیم از ژانویه تا به امروز مبلغ نجومی 128.3 میلیون پوند را صرفا از بازیکنان مازاد خود به دست آورده است. بازیکنانی که عمدتا یا در سیستم قرضی بلندبالای این تیم بارها به تیم‌های دیگر قرض داده شده‌اند یا اینکه در ترکیب چلسی عمدتا سکونشین یا نیمکت نشین بوده اند.

همه چیز از فروش 60 میلیون پوندی اسکار به شانگهای چین در ژانویه آغاز شد. مبلغی که برای یک بازیکن نیمکت نشین بسیار مناسب بود. پس از آن پاتریک بمفورد، مهاجم طرد شده این تیم با 8 میلیون پوند که می‌تواند البته به 10 میلیون نیز برسد به میدلزبرو رفت. وی طی 5 سال 6 بار قرض داده شده بود!

با پایان فصل لیگ برتر انگلیس یک بار دیگر پروسه فروش بازیکنان چلسی شدت گرفت. اسمیر بگوویچ، دروازه‌بان ذخیره چلسی با 10 میلیون پوند به بورنموث پیوست. چلسی برای جانشینی وی کابایرو را به طور رایگان از منچسترسیتی جذب کرد. خوان کوادرادو بالاخره قرارداد خود با یوونتوس را با مبلغ 17.3 میلیون پوند نهایی کرد. دیگر فروش چلسی مربوط به فروش 6.2 میلیون پوندی کریستین آتسو به نیوکاسل بود؛ بازیکنی که با وجود حضور در چلسی از سال 2013 حتی یک بار نیز برای این تیم به میدان نرفته بود. وی طی این مدت 5 بار قرض داده شد.

برترند ترائوره، مهاجم مستعد و بورکینافاسوئی چلسی که فصل پیش عملکرد بسیار خوبی در آژاکس داشت نیز با 8.8 میلیون پوند به لیون پیوست. جدایی دومینک سولانکه از چلسی به لیورپول نیز با مبلغی به جهت حق رشد وی همراه خواهد بود و البته حدود 3 میلیون پوند نیز از فروش صلاح توسط رم به لیورپول لیگ برتری به چلسی خواهد رسید.

درنهایت خبر بازگشت 20 میلیون پوندی آکه به بورنموث باعث شد جمع این مبالغ به عدد خیره کنند 130 میلیون پوند برسد. مبلغی که باعث می‌شود نه تنها چلسی برای خریدهای خود در این فصل در موقعیت بسیار مناسبی قرار بگیرد بلکه از منظر فرپلی مالی نیز شرایط خیلی خوبی برایش رقم خواهد زد.

1405