سانتوس: سه بازیکنی که پنالتی خراب کردند، در یورو 2016 قهرمان بودند؛ ترتیب پنالتی زن ها را من تعیین کردم

سانتوس: سه بازیکنی که پنالتی خراب کردند، در یورو 2016 قهرمان بودند؛ ترتیب پنالتی زن ها را من تعیین کردم

وبسایت رسمی برنامه نود - فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی پرتغال بعد از شکست در دیدار نیمه نهایی مقابل شیلی اظهار داشت که بازیکنانی مثل کوارشما، موتینیو و نانی که پنالتی های خود را خراب کردند، قهرمانان یورو 2016 هستند.

به گزارش وبسایت رسمی برنامه نود، بعد از تساوی 0-0 در طول 120 دقیقه، ضربات پنالتی هر سه بازیکن توسط کلودیو براوو مهار شد و در مقابل ضربات ویدال، آرانگوئیز و الکسیس سانچز به گل تبدیل شدند تا شیلی راهی فینال رقابت ها شود. سانتوس در پایان بازی گفت:

دروازه بان حریف فوق العاده بود اما سه بازیکنی که پنالتی های خود را خراب کردند در رقابت های یورو 2016 مقابل لهستان، قهرمان بودند. من همیشه از بازیکنانم دفاع می کنم. تصمیم گیرنده در مورد زننده ضربات من بودم.

کریستیانو رونالدو با وجود اینکه شاهد شکست تیمش بود، اما پشت ضربه پنالتی قرار نگرفت. سانتوس در این باره گفت:

این ترتیبی بود که ما انتخاب کرده بودیم. این سه بازیکن در یورو پنالتی های خود را گل کرده بودند. در آن لحظات مفهمونی ندارد که به چنین چیزی فکر کنیم [اینکه بعد از مهار پنالتی اول، ترتیب پنالتی زن ها عوض می شد].

شیلی فضای زیادی به شما نمی دهد. این عملکرد را مقابل آلمان هم دیدیم؛ در جریان تساوی 1-1 دو تیم، شیلی بر بازی مسلط بود، و تنها زمانی که توپ را به کناره ها می بردند، می توانستند خوب بازی کنند. اینطور بود که به گل رسیدند. این برنامه ما بود، که از شر فشار آنها خلاص شویم و توپ را به سرعت پاس بدهیم. یک یا دو بار موفق بودیم و در آن لحظات بهتر عمل کردیم. بعد از آن، لحظاتی بود که چندان موفق نبودیم، دیدم که تیم رو به توپ های هوایی از زمین خودی آورده، و با وجود دو بازیکن در خط حمله، احتمال پیروزی در نبرد های هوایی بیشتر بود، اما در خط میانی چندان قدرتمند نبودیم. بنابراین آندره گومز را به پشت کریستیانو منتقل کردم و تصور کردم که می توانیم با دو بال کناری، ارسال های خوبی انجام دهیم و مشکل ساز شویم. لحظه ای بود که این اتفاق رخ داد اما سپس عقب نشینی کردیم. باید قاطعانه تر و درگیرانه بازی کنیم. شیلی پیروز شد و باید به آنها تبریک بگوییم.

1771