پیش بازی نیوزیلند - پرتغال؛ بهترین فرصت برای تحول یاران رونالدو

پیش بازی نیوزیلند - پرتغال؛ بهترین فرصت برای تحول یاران رونالدو

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی پرتغال در آخرین بازی مرحله گروهی جام کنفدراسیون ها به مصاف نیوزیلند می رود.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های ملی نیوزیلند و پرتغال در چارچوب مرحله گروهی جام کنفدراسیون ها 2017 و از گروه اول این مسابقات، ساعت 19.30 شنبه سوم تیر 1396 در ورزشگاه سن پترزبورگ برگزار خواهد شد. پرتغال پس از تساوی 2-2 مقابل مکزیک در بازی نخست و سپس پیروزی 1-0 مقابل روسیه میزبان، اکنون با 4 امتیاز در مکان دوم جدول ایستاده است. مکزیک و پرتغال 4 امتیازی هستند و حتی تفاضل گل آنها هم برابر بوده اما مکزیک به علت گل زده بیشتر، در رتبه نخست حضور دارد. نیوزیلند با دو شکست، هیچ شانسی برای صعود از این گروه نداشته و این بازی برای قهرمان اقیانوسیه جنبه تشریفاتی خواهد داشت. نیوزیلند در دو بازی قبل به ترتیب مقابل تیم های روسیه و مکزیک با نتایج 2-0 و 2-1 شکست خورد. مسابقه حساس تیم های مکزیک و روسیه نیز به طور هم زمان با این بازی برگزار خواهد شد. هدف اصلی پرتغال، کسب یک پیروزی قاطع مقابل نیوزیلند و حضور در صدر جدول است تا در مرحله نیمه نهایی با حریف قدرتمند احتمالی یعنی آلمان رو به رو نشود. نیوزیلند نیز تنها برای اعاده حیثیت به میدان می رود.

نکات آماری بازی:

پرتغال و نیوزیلند برای اولین بار در تاریخ فوتبال به مصاف یکدیگر می روند. پرتغال طی 7 بازی رسمی اخیر شکست نخورده و آخرین باخت آنها در سپتامبر 2016 مقابل سوئیس به ثبت رسید.

پرتغال طی 13 بازی اخیر در کلیه رقابت ها، 9 کلین شیت را به ثبت رسانده است.

نیوزیلند در تاریخ جام کنفدراسیون ها، 11 بار به میدان رفته که 10 باخت و یک مساوی در کارنامه این تیم مشاهده می شود. نیوزیلند فقط 3 گل به حریفان خود در ادوار مختلف جام کنفدراسیون ها زده است.

نیوزیلند هر 4 بازی اخیر در کلیه رقابت ها را با شکست به پایان رسانده که بدترین روند ناکامی سفیدها از سال 2004 است.

کریستیانو رونالدو تنها بازیکن حاضر در جام کنفدراسیون ها 2017 بوده که هم گل زده و هم پاس گل داده است. او با گلزنی مقابل روسیه در بازی قبل، مجموع گل های خود در فصل 17-2016 برای هر دو تیم باشگاهی و ملی را به عدد 54 رسانید. (42 گل برای رئال مادرید و 12 گل برای پرتغال)

وضعیت بازیکن های دو تیم:

نیوزیلند: این بازی برای کیوی ها جنبه تشریفاتی داشته و شاید چند تغییر در ترکیب اصلی این تیم ایجاد شود. هیچ بازیکن مصدوم یا محرومی در ترکیب نیوزیلند وجود ندارد. آنتونی هادسن سرمربی نیوزیلند گفته که تیمش هیچ واهمه ای از کریستیانو رونالدو نخواهد داشت. برخی کارشناس ها معتقدند که شباهت هایی بین هادسن و مورینیو وجود دارد.

پرتغال: این روزها انتقادات زیادی راجع به نحوه بازی این تیم شنیده شده و فرناندو سانتوس تحت فشار قرار دارد. حتی برخی از منتقدین، درباره لیاقت پرتغال برای قهرمانی در یورو 2016 نیز تشکیک ایجاد کرده اند. کارشناس ها معقتدند که این بازی بهترین فرصت برای تغییر جو منفی پیرامون تیم ملی پرتغال و یک نقطه عطف برای رونالدو و یاران وی است. رافائل گریرو به علت مصدومیت در بازی مقابل روسیه، شانس چندانی برای همراهی تیمش نداشته و احتمالاً الیسیو جانشین وی خواهد شد. بعید به نظر می رسد که فرناندو سانتوس تغییر دیگری در ترکیب اصلی تیم خود به وجود بیاورد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

 پیش بینی نتیجه بازی:

4464