استرالیا به دنبال بازی دوستانه با ایران؛ انتقام یا آماده سازی برای جام جهانی؟

استرالیا به دنبال بازی دوستانه با ایران؛ انتقام یا آماده سازی برای جام جهانی؟

وبسایت رسمی برنامه نود - برخی از رسانه های استرالیایی از احتمال برگزاری دیدار دوستانه ایران و استرالیا در فروردین سال آینده خبر دادند.

به گزارش وب سایت نود، برخی از سایت ها و رسانه های خبری استرالیا گزارش دادند که فدراسیون فوتبال این کشور در حال انجام مذاکرات جدی با مقامات فوتبال ایران هستند تا مقدمات برگزاری یک دیدار دوستانه تا پیش از جام جهانی 2018 روسیه را فراهم کنند.

دیوید گالوپ از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال استرالیا ضمن تأیید مذاکره برای انجام دیدار دوستانه با تیم ملی ایران گفت:

در حال مذاکره با برخی از تیم های قدرتمند آسیایی و غیرآسیایی برای برگزاری دیداری دوستانه هستیم که ایران هم یکی از گزینه های ماست.

هنوز توافقی در این زمینه صورت نگرفته اما فدراسیون فوتبال استرالیا به دنبال آن است تا روابط نزدیکتری با مقامات فوتبال ایران برقرار کرده و از این تیم در استرالیا میزبانی کند. احتمال می رود که این دیدار دوستانه در پنجره بازی های ملی در ماه مارس برگزار شود زیرا این دیدار در راه آماده سازی هر دو تیم برای جام جهانی 2018 روسیه بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود. گالوپ در ادامه با اشاره به شب تاریخی فوتبال ایران که منجر به حذف استرالیا از جام جهانی 1998 در ورزشگاه ملبورن کریکت گراند شد، اظهار داشت:

در سال 1997 در بازی برابر ایران شکست بسیار تلخی متحمل شدیم. همه از جمله خود من، آن شکست را یکی از بدترین لحظات در تاریخ ورزش استرالیا می دانم.

در صورت برگزاری این دیدار، تیم های ایران و استرالیا پس از بیست سال برای نخستین بار مقابل هم بازی خواهند کرد. استرالیا که از سال 2006 به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیوسته، تا کنون با تمام قدرت های برتر قاره آسیا، به جز ایران، بازی کرده است.

2081