تمجید ویژه رئیس فیفا از میزبانی روسیه

تمجید ویژه رئیس فیفا از میزبانی روسیه

جانی رئیس سوئیسی فیفا در نشست ویژه فدراسیون فوتبال روسیه مراسم افتتاحیه جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ را تماشایی خواند و از سن‌پترزبورگ به عنوان خانه‌اش یاد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال روسیه یک روز پس از مراسم افتتاحیه و آغاز جام کنفدراسیون‌های 2017 با داشتن یک میهمان ویژه نشستی را در شهر سن‌پترزبورگ برگزار کرد که به بحث و بررسی استراتژی فوتبال این کشور تا سال 2030 میلادی اختصاص داشت.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا میهمان ویژه نشست روس‌ها بود. وی که برای تماشای بازی پرتغال و مکزیک در روز دوم جام کنفدراسیون‌ها قصد عزیمت از سن‌پترزبورگ به کازان را داشت برای دقایقی در جلسه فدراسیون فوتبال روسیه شرکت و سخنرانی کرد.

اینفانتینو گفت:« سن‌پترزبورگ خانه من است. اینجا احساس در خانه بودن را دارم. من زمان زیادی را در روسیه صرف کردم و به نظر می‌رسد شاهد سازماندهی بهترین جام‌جهانی تاریخ در این کشور برای سال آینده خواهیم بود. دیروز مراسم افتتاحیه جام کنفدراسیون‌های 2017 بود و پیروزی تیم ملی فوتبال روسیه را تبریک می‌گویم. به فدراسیون فوتبال روسیه و دوستانم در کمیته سازماندهی هم تبریک می‌گویم. جام کنفدراسیون‌ها تصویر فوتبال روسیه را در دنیا تغییر خواهد داد.

جهان تلاش و عزم روسیه را در سال جاری تماشا می‌کند و می‌خواهد ببیند سال آینده در جام‌جهانی چه اتفاقی رخ خواهد داد. روسیه، یوفا و فیفا به اتفاق هم برای این رقابت‌ها مهیا می‌شوند که هنوز چراغ آن روشن نشده است. می‌خواهم اشاره‌ای هم به ورزشگاه سن‌پترزبورگ و کیفیت زیرساخت‌های آن داشته باشم. این ورزشگاه به هر کسی احساس بسیار خوب و بزرگی همانند دیگر ورزشگاه‌ها می‌دهد. معتقدم که جام‌جهانی 2018 باعث توسعه و پیشرفت فوتبال روسیه می‌شود. جهان به فدراسیون فوتبال روسیه قدرتمند نیاز دارد و روی حمایت‌های شما حساب می‌کند. می‌توانید روی کمک‌های من هم حساب کنید.»

جام کنفدراسیون‌های 2017 روسیه در شهرهای مسکو، سن‌پترزبورگ، کازان و سوچی برگزار خواهد شد. در گروه A این رقابت‌ها روسیه، پرتغال، نیوزیلند و مکزیک حضور دارند و تیم‌های گروه B را نیز شیلی، کامرون، آلمان و استرالیا تشکیل می‌دهند.