الیت سنتر ، دستاورد بزرگ فدراسیون فوتبال

الیت سنتر ، دستاورد بزرگ فدراسیون فوتبال

سرانجام بخشی از امکانات سخت افزاری که مربی پرتغالی برای آماده سازی بهتر تیم ملی مد نظر داشت آماده و به بهره برداری رسید تا خنده بر لب او بیاید.

به گزارش "ورزش سه"، ساختمان الیت سنتر "PEC" یا همان مرکز جامع آماده سازی تیم های ملی فوتبال ایران در رده های سنی مختلف با امکانات پزشکی، آماده سازی و آنالیزی به مرز بهره برداری رسید تا کارلوس کی روش بعد از سال ها به بخشی از اهدافی که در راستای آماده سازی حرفه ای تیم های ملی مد نظر داشت برسد.

ساختمال الیت سنتر که در جنب ایفمارک توسط فدراسیون فوتبال ساخته و تجهیز شد به عنوان دستاوردی بزرگ هم زمان با قطعی شدن صعود ایران به دومین جام جهانی متوالی در روسیه 2018 بهره برداری و در اختیار کارلوس کی روش و سایر مربین تیم های ملی قرار گرفت تا از این پس مربی پرتغالی و سایر مربیان ملی با نظم و ساختار بهتری به فکر آماده سازی تیم های ملی باشند. 

ساختمانی مجهز به امکانات پزشکی ، بدنسازی ، ریکاوری، آنالیز و برگزاری نشست های هم فکری مربیان که می تواند انقلاب بزرگی در رده ملی ایران به راه بیاندازد. کی روش که از ابتدای ورود به ایران چنین ایده هایی برای رشد فوتبال ایران در سر داشت بعد از سال ها جنگ و جدل بخشی از این ایده را عملی کرد تا خنده بر لبانش بنشیند. الیت سنتر که دیروز در دیدار کارلوس با اصحاب رسانه رونمایی شد می تواند به عنوان بزرگ ترین دستاورد فدراسیون فوتبال بعد از صعود دوباره به جام جهانی تلقی شود چون با بهره برداری از این ساختمان حالا کی روش بیشتر می تواند تاثیرگذاری خود را در تمام رده های ملی ایران را نشان بدهد. 

علاوه بر آن تمام بازیکنانی که به پیراهن مقدس ایران در رده های مختلف سنی می رسند از این پس در این ساختمان تمام مراحل آماده سازی، ریکاوری و پزشکی را پشت سر خواهند گذاشت تا تفاوت را احساس کنند و بدانند به چه جایگاه ارزشمندی رسیده اند تا برای حفظ آن جنگندگی را سرلوحه کار خود قرار دهند. ساختمان الیت سنتر سال ها بود جای خالی اش در هزینه های میلیاردی فوتبال ملی و باشگاهی ایران خالی بود که با سماجت های پیرمرد پرتغالی سرانجام به فوتبال ایران هدیه شد تا به زودی تاثیر این نظم و بها دادن به تیم های ملی در مجامع بین المللی مشاهده شود.

عکس‌ها: امیرحسین خیرخواه