روایت مارک بارترا از انفجار در دورتموند

روایت مارک بارترا از انفجار در دورتموند

مارک بارترا، مدافع بروسیا دورتموند، اعلام کرد که بازگشت به میادین فوتبال بعد از آسیب دیدگی در حمله به اتوبوس این تیم، بهترین لحظه دوران حرفه ای اش بود.​​​​​​​

به گزارش "ورزش سه"، وقوع چند انفجار در نزدیکی اتوبوس دورتموند پیش از دیدار مقابل موناکو در لیگ قهرمانان اروپا، باعث مصدومیت بارترا از ناحیه دست شد اما او توانست در هفته پایانی بار دیگر به میادین برگردد و در دیدار مقابل آینتراخت فرانکفورت در فینال جام حذفی هم برای تیمش بازی کرد.

او در زمان حضور در بارسا، 5 قهرمانی در لالیگا و دو قهرمانی در چمپیونزلیگ به دست آورد اما تاکید کرد بازگشت به میادین بعد از این مصدومیت، بهترین لحظه دوران حرفه ای اش بوده است.

او به سایت اختصاصی بوندس لیگا گفت:" به یاد دارم وقتی از هتل بیرون آمدیم، طبق معمول هواداران جمع شده بودند؛ شاید هم بیشتر از همیشه بودند زیرا بازی مهمی داشتیم.

ناگهان یک صدای بلند شنیدم. صدا شبیه یک مسلسل بود اما نمی دانستم چیست. چیزی به بازویم خورد و درد زیادی احساس کردم و سپس یک باد گرم به صورتم خورد.

نمی توانستم حرکت کنم. هیچ چیز نمی شنیدم. فقط یک صدای سوت می شنیدم. به ما گفتند که باید روی زمین دراز بکشیم. دیدم که همه دراز کشیدند اما من نمی توانستم. سرانجام یک نفر کمک کرد تا دراز بکشم.

همه داد می زدند که "چه اتفاقی افتاده؟ چه اتفاقی افتاده؟" ما نمی دانستیم این اتفاق چطور رخ داده است. بازویم واقعا درد می کرد و وقتی نگاه کردم، دیدم که از خون پوشیده شده است.

پس از آن سوکراتیس و رومن بورکی آمدند و دکتر را صدا زدند و گفتند که شرایط من بد است. پزشک تیم آمد و من روی زمین دراز کشیده بودم و نمی توانستم تکان بخورم.

در تمام این مدت به دخترم فکر می کردم. دکتر چند ضربه به صورتم زد تا حواسم سر جایش بیاید. به خودم گفتم مارک، الان نباید بمیری. می ترسیدم اتفاق دیگری رخ بدهد.

نمی دانم چقدر طول کشید  شاید همه اینها در 10 دقیقه رخ داد اما برای من 4 ساعت بود.

روز بازگشت؟ در خانه مقابل هواداران مان...اینکه می توانستم دوباره بازی کنم. این را بیش از هر چیز دوست داشتم.

مهمتر از همه اینکه توانستیم وردربرمن را شکست بدهیم و فصل را در رتبه سوم به پایان برسانیم و سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را به دست آوردیم.

وقتی به خانه برگشتم، به همسر و خانواده ام گفتم که این شادترین لحظه دوران حرفه ای ام بود. باورنکردنی بود. من لحظات فوق العاده زیادی را تجربه کردم اما این شگفت انگیز بود."