ایران 2-0 ازبکستان؛ اولین صعود پیاپی به جام جهانی؛ ایران دومین مسافر روسیه شد

ایران 2-0 ازبکستان؛ اولین صعود پیاپی به جام جهانی؛ ایران دومین مسافر روسیه شد

وبسایت رسمی برنامه نود -  تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل ازبکستان صعود خود به جام جهانی ۲۰۱۸ را قطعی کرد تا فوتبال ملی ایران برای دومین بار حضور در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا را تجربه کند.به گزارش وبسایت نود ، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در هفته هشتم از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در قاره آسیا و از گروه A این رقابت‌ها از ساعت 21:15 امشب (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان کی‌روش به پایان رسید.ازبکستان در این دیدار با ترکیب لوبانوف، کریمتس، اسماعیلف، شوراخمدوف، آندرف، حیدروف، آفنین، احمدوف، شمورادوف، سرگیف و عبدوخولیکوف به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت.

ایران:علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، علی کریمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش (وحید امیری - 2+45)، مسعود شجاعی، مهدی طارمی و سردار آزمون ازبکستان : لوبانوف، ایسمایلوف، کریمتس، شوراخمدوف، آندرف، حیدروف، افونین، شومورودوف، احمدوف،سرگف، عبدالخولیکوف

دقایق حساس دقیقه 5 : حرکت سریع و ترکیبی رضائیان و جهانبخش کرنری را به سود ایران به دست آورد و نتیجه این کرنر ضربه سر پورعلی گنجی که با فاصله به بیرون رفت بود.

 دقیقه 9 : ضربه سیدجلال حسینی با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 22 ( گل اول ایران - سردار آزمون ) : حرکت در عمق زیبای بازیکنان ایران سردار را در فرصت تک به تک قرار میده و آزمون با یک ضربه بغل پا توپ را از بین پاهای لوبانوف به گل تبدیل میکنه . 

دقیقه 33: ضربه سعید عزت اللهی با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 44 : پاس کات بک علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه به مهدی طارمی میرسه و ضربه بی دقت این بازیکن از کنار دورازه به بیرون میره .

دقیقه 48 ( اعلام پنالتی برای ایران ) : خطای پنالتی روی مهدی طارمی اعلام شد ، مسعود شجاعی پشت این توپ قرار گرفت و توپ را به بیرون زد !

دقیقه 61: اشتباه مدافع ازبک باعث شد که آزمون در مقابل لوبانوف صاحب توپ شود اما ضربه او از کنار دروازه ازبکستان به اوت رفت.

دقیقه 78 : ضربه سر مهدی طارمی از کناره دروازه لوبانوف به بیرون رفت.

دقیقه 88 ( گل دوم - مهدی طارمی ) : کار ترکیبی مهدی طارمی و سردار آزمون لب خط و پاس های پیاپی آنها در نهایت با پاس در عمق آزمون به طارمی همراه می شود و دریبل زیبا و بغل پای فنی او به زیبایی گل دوم ایران را به ثمر می رساند.

2020