ماجرای حضور پیروانی در تیم امید 

ماجرای حضور پیروانی در تیم امید 

در روزهای اخیر خبر سرمربیگری پیروانی در تیم امید در برخی از رسانه ها به انتشار رسیده است در حالی که اتفاق تازه ای در تیم های پایه نیفتاده و پیروانی و تیمش به طور خودکار یک رده بالاتر آمده اند و بیشتر از یک ماه دیگر در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا حضو خواهند یافت. 

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر خبری مبنی بر انتخاب امیرحسین پیروانی برای سرمربیگری تیم امید به گوش رسید، اتفاقی که حقیقت دارد اما انتخابی در این میان صورت نگرفته است، چند روز پیش از این مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در محل تمرین تیم ملی بزرگسالان اعلام کرد به طور خودکار تیم نوجوانان پس از حضور در رقابت های پیش رو، جایگزین تیم ملی جوانان خواهد شد و تیم ملی جوانان نیز پس از انجام بازی های خود در جام جهانی به عنوان تیم امید معرفی می شود. با این حساب سرمربی این تیم که امیرحسین پیروانی است، سرمربی تیم امید محسوب می شود. 

پیروانی که سال پیش سرمربی تیم جوانان معرفی شد تیم خود را با بازیکنان زیر 18 سال بست، او در حالی در جام ملت های آسیا حضور یافت که بازیکنانش زیر 19 بودند و جام جهانی که آخرین آوردگاه تیم فعلی محسوب می شد از بازیکنان زیر 20 سال بهره می برد و پس از این طبیعی است که بازیکنان حاضر به طور خودکار راهی تیم امید خواهند شد تا بتوانند برای بازی های مقدماتی المپیک بدون مشکل سنی به میدان بروند. 

حال تیم فعلی امید (تیم سابق جوانان) در حدود یک ماه بعد باید در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا به میدان برود. رقابت هایی که شامل 10 گروه 4 تیمی است و پس از پایان بازی ها باید از هر گروه 1 تیم راهی مرحله بعدی شوند تا به همراه 5 تیمی که در دور نهایی اضافه می شوند به همراه چین میزبان، 16 تیم نهایی جام ملت های آسیا (زیر 23 سال) را تشکیل دهند. 

تیم امید ایران در این بازی ها به همراه تیم های امید قرقیزستان، عمان و سریلانکا در یک گروه قرار دارند، گروهی که باید یک تیم از آن راهی مرحله بعدی شوند.