حمله تند پپ گواردیولا به دولت اسپانیا

حمله تند پپ گواردیولا به دولت اسپانیا

پپ گواردیولا، سرمربی سابق بارسا و حال حاضر سیتی یک بار دیگر بر استقلال ایالت کاتالونیا از اسپانیا تاکید کرد.

به گزارش "ورزش سه"، کاتالونیا سال هاست که سعی دارد از اسپانیا جدا شود و این تلاش در سال های اخیر جدی تر از همیشه شده است. حتی چندی پیش احزاب جدایی طلب کاتالونیا در ورزشگاه نوکمپ برگه هایی برای نظرسنجی منتشر کرده و سعی در تبلیغ جدایی طلبی کاتالونیا داشتند.

پپ گواردیولا نیز چندی است که یکی از اعضای مهمترین حزب جدایی طلب کاتالونیا شده و در مصاحبه های خود هر از چند گاهی به استقلال این ایالت اشاره می کند. قرار است 1 اکتبر 2017 رفراندومی در کاتالونیا برگزار شود و در مورد جدایی از اسپانیا تصمیمی نهایی اتخاذ شود.

گواردیولا در پایان بازی بازی شب گذشته بین پیشکسوتان بارسا و بنفیکا گفت:«1 اکتبر در رفراندومی بزرگ، در مورد آینده مان یک تصمیم روشن خواهیم گرفت. رای خواهیم داد هرچند که دولت اسپانیا با این انتخابات مخالف است. 18 بار تاکنون برای برگزاری این رفراندوم تلاش کرده ایم ولی همیشه ما را دست کم گرفته و کم ارزش شمرده اند. یک بار برای همیشه رای خواهیم داد.

ما قربانی مزاحمت های سیاسی و پلیسی دولت اسپانیا هستیم. نخست وزیر اسپانیا تلاش زیادی داشته تا یک نظام سیاسی سالم را زیر سوال ببرد. تلاش زیادی می شود تا سرمایه های کاتالونیا بلوکه شده و کارآفرینان و سرمایه گذاران کاتالانی تحت تاثیر فشارهای سیاسی و قضایی دچار محدودیت شوند. این رسوایی سیاسی تنها با برگزاری رفراندوم و در یک فضای دموکراتیک از بین خواهد رفت.»