جوان‌های تراکتور علیه محرومیت دردسرساز فیفا

جوان‌های تراکتور علیه محرومیت دردسرساز فیفا

بازیکنان جوان تیم تراکتورسازی در لیگ هفدهم نقش مهمی را برای این تیم ایفا خواهند کرد.

به گزارش "ورزش‌سه"، محرومیتی که فیفا برای تراکتورسازی در نقل و انتقالات در نظر گرفت، این تیم را از جذب بازیکن جدید منع کرده است. همین مساله مشکلات زیادی برای تراکتوری ها ایجاد کرده و این تیم برای لیگ هفدهم با کمبود بازیکن وحشتناک مواجه خواهد شد. از این رو تراکتوری ها مجبور خواهند بود برای لیگ هفدهم روی بازیکنان جوان و رده سنی امید خود سرمایه گذاری کنند. بازیکنانی که در اواخر لیگ شانزدهم چند نفر از آن ها در ترکیب تیم به میدان رفتند اما برای فصل بعد بیشتر نام آنها را خواهیم شنید. در ادامه به معرفی این بازیکنان جوان که در ترکیب تراکتورسازی به میدان می روند، خواهیم پرداخت.

دروازه‌بان‌ها؛ یک استقلالی سابق، یک ملی پوش

با جدایی محمدرضا اخباری از تراکتورسازی و حضور اجباری این بازیکن در تیم سایپا تراکتوری ها باید قفس توری تیم خود را به جوان ها بسپارند. در این شرایط فرزین گروسیان دروازه بان جوانی که سابقه حضور در استقلال را نیز دارد، پیراهن شماره یک را برتن خواهد کرد. محمد امین بهرامی، دروازه بان تیم ملی جوانان به عنوان گلر دوم روی نیمکت است و همچنین مهدی محمدیان دروازه بان امیدهای تراکتورسازی نیز در کنار این دو نفر حضور خواهد داشت.

مدافعان کنار؛ کار سخت جایگزین آقایی

در خط دفاع تراکتورسازان بازیکنان جوانی را در اختیار دارند که تجربه بالایی دارند. امیر نصرآزادانی مدافع راست جوان تراکتوری ها امسال هم در ترکیب این تیم حضور خواهد داشت و می تواند ذخیره ای خوب برای محمد ایرانپوریان باشد. در دفاع چپ با جدایی احتمالی سعید آقایی کار تراکتوری ها دشوار تر خواهد بود. مدافع ملی پوش فصول گذشته تراکتورسازی در این پست خیال هواداران را راحت کرده بود و حالا که قرار است یک بازیکن جوان جای او به میدان می رود، کمی نگرانی وجود دارد. محمد نادری و محمد مسلمی پور گزینه های دفاع چپ تراکتور برای لیگ هفدهم خواهند بود. نادری بازیکن جوانی که نیم فصل قرضی به نساجی رفت، با حضور در ترکیب این تیم در لیگ دسته اول تجربیات خوبی به دست آورده و حالا می تواند با استفاده از تجربه و انرژی خود عملکرد موثری داشته باشد. مسلمی پور مدافع چپ امیدهای تراکتورسازی نیز دیگر بازیکنی است که نیاز به تجربه بیشتری برای حضور در ترکیب دارد.

مدافعان وسط؛ جمع باتجربه ها

در بین مدافعان وسط مطرح تراکتورسازی هادی محمدی با توجه به اینکه سرباز است، در لیگ هفدهم نیز برای سرخپوشان به میدان می رود اما وضعیت خالد شفیعی هنوز مشخص نیست. شفیعی با مسئولان باشگاه تراکتورسازی تا این لحظه به توافق نرسیده اما در صورتی که این اتفاق در روزهای آینده نیز رخ دهد، تبریزی ها دو گزینه باتجربه برای جایگزینی شفیعی دارند. محمدرضا مهدی زاده و عارف آقاسی دو مدافع وسطی هستند که می توانند در ترکیب تیم خود قرار بگیرند. مهدی زاده که پارسال با نظر امیر قلعه نویی به تراکتور آمد در بازی های زیادی برای تیمش به میدان رفت و عملکرد خوبی نیز داشت. او توانست جواب اعتماد را نیز بدهد. آقاسی نیز مدت ها در کنار تراکتور تمرین کرده و در رقابت های اخیر جام جهانی جوانان حضوری ثابت در ترکیب تیم ملی ایران داشت که تجربه ناشی از این مسابقات می تواند به سود او باشد.

هافبک های وسط؛ ظهور کریم باقری نوین

در پست هافبک وسط تراکتوری ها با تمدید قرارداد مهدی کیانی و محمد نوری تا حدی خیالشان راحت شده است اما در کنار این بازیکنان، نفرات جوانی حضور دارند که می توانند در ترکیب تیمشان به میدان بروند. علی طاهران هافبک دفاعی که سال گذشته توسط امیر قلعه نویی نیز به بازی گرفته شد، شانس خوبی برای حضور در ترکیب اصلی تراکتور برای لیگ هفدهم دارد. همچنین یک بازیکن جوان دیگر به نام حسن فریور در تراکتور حضور دارد. فریور در رده جوانان و امیدها به قدری توانسته خوش بدرخشد که خیلی ها در تبریز لقب «کریم باقری» را به او داده اند. 

هافبک های کناری؛ امید به برادرزاده عموابراهیم

توافق تراکتورسازان با محمد ابراهیمی و شهرام گودرزی تا حدی خیال گل محمدی را برای وینگرهای تیمش راحت می کند اما چند جایگزین خوب نیز برای آنها وجود دارد. فاخر تهامی بازیکن آبادانی که برادرزاده ابراهیم تهامی مهاجم سابق تیم ملی ایران است، در سال گذشته دقایقی برای تراکتور به میدان رفت و نشان داد با کسب تجربه بیشتر می تواند در آینده نیز حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. همچنین یک بازیکن جوان دیگر به نام ببری وجود دارد که در ترکیب امیدهای تراکتورسازی عملکرد خوبی داشته و می تواند در تیم بزرگسالان نیز خوش بدرخشد. 

مهاجمان؛ سایه های شریفی و حاتمی

اگرچه با حضور فرزاد حاتمی و مهدی شریفی در خط حمله تراکتورسازان شاید زمان زیادی به بازیکنان جوان نرسد اما به هر حال دو بازیکن به نام های محمد آزادی و عبدی در جمع سرخپوشان حضور دارند که می توانند به میدان بروند. شاید یحیی گل محمدی که همیشه نشان داده به جوانگرایی اعتقاد دارد، از این دو مهاجم بیشتر استفاده کند. محمد آزادی مهاجم 185 سانتی متری تراکتوری ها در رده جوانان 9 گل برای تراکتور به ثمر رساند و به رده امیدها ملحق شد. او حالا شانس خوبی برای حضور در ترکیب اصلی بزرگسالان دارد. همچنین رضا عبدی مهاجم امیدهای تراکتورسازی در فصلی که گذشت 11 گل به ثمر رسانده و برای حضور در ترکیب بزرگسالان لحظه شماری می کند.

***ترکیب بازیکنان جوان تراکتورسازی

دروازه بان ها: فرزین گروسیان، محمد امین بهرامی و مهدی محمدیان مدافعان: امیر نصرآزادانی، محمد نادری، محمد مسلمی پور، عارف آقاسی و محمدرضا مهدی زاده هافبک ها: علی طاهران، حسن فریور، فاخر تهامی و ببری مهاجمان: محمد آزادی و رضا عبدی