پیش بازی وستهم - لیورپول؛ قرمزها چاره ای جز برد ندارند

پیش بازی وستهم - لیورپول؛ قرمزها چاره ای جز برد ندارند

وبسایت رسمی برنامه نود - لیورپول برای زنده نگاه داشتن امیدهایش برای کسب سهمیه، نیاز به سه امتیاز این دیدار دارد.

به گزارش وبسایت نود، یکشنبه عصر در ادامه رقابت های هفته سی و هفتم فوتبال جزیره، وستهم در ورزشگاه لندن میزبان لیورپول است. وستهم اکنون با 42 امتیاز در رده دوازدهم جدول است، این تیم نه خطر سقوط را حس می کند و نه شانسی برای کسب سهمیه اروپایی دارد. در آن سمت، لیورپول با 70 امتیاز در رده چهارم ایستاده است. بعد از برد منچسترسیتی و آرسنال در روز شنبه، حالا لیورپول سایه این دو رقیب را بیشتر حس می کند و چاره ای جز کسب پیروزی در این مسابقه ندارد.

وستهم در شش بازی اخیر خود، دو بار پیروز شده است و سه بار هم به تساوی رسیده است. آخرین شکست آن ها مقابل آرسنال بود که با سه گل مغلوب شدند. دو برد نیز مقابل سوانزی و وستهم رقم خورده است. در واقع هفته گذشته وستهم با شکست دادن تاتنهام در دربی شمال لندن باعث شد امیدهای اسپرز برای قهرمانی رنگ ناامیدی به خود بگیرد و جمعه شب نیز تکلیف قهرمان لیگ مشخص شد. وستهم در 18 بازی این فصل در خانه، 7 برد، 4 تساوی و 7 باخت داشته است. 19 گل زده و 27 گل خورده آمار آن ها در بازی های خانگی است. وستهم در جدول بازی های خانگی، پانزدهم است.

در آن سمت، لیورپول در شش بازی اخیرش، 3 برد و 1 باخت را تجربه کرده است. این شکست مقابل کریستال پالاس رقم خورد. سه پیروزی قرمزها نیز مقابل واتفورد، وست برومویچ و استوک سیتی بود. آن ها هفته قبل در خانه مقابل ساوتهمپتون با تساوی بدون گل متوقف شدند. لیورپول در جدول بازی های خارج از خانه این فصل، چهارم است. ان ها در 18 بازی بیرون از خانه، 9 برد، 5 تساوی و 4 باخت داشته اند. 29 گل زده و 24 گل خورده. قرمزها هر سه بازی اخیر خارج از خانه شان را پیروز شده اند.

در شش جدال رودرروی اخیر دو تیم، لیورپول فقط یک بار برنده شده است ولی وستهم سه بازی را پیروز شده است. در این شش مسابقه، وستهم 9 گل زده و لیورپول موفق به زدن 5 گل شده است. هر دو تیم نیز یک کارت قرمز در این شش بازی داشته اند. بازی رفت دو تیم در این فصل، با تساوی 2-2 در آنفیلد پایان یافت. آخرین بازی دو تیم در لیگ برتر به میزبانی وستهم، با پیروزی 2-0 چکش ها پایان یافت. آخرین بار لیورپول، 31 ژانویه 2015 وستهم را شکست داد.

شرایط لوکاس و فرمینو برای این بازی هنوز مشخص نیست و باید بررسی شود. اما لالانا و استوریج می توانند قرمزها را کمک کنند. هندرسون و مانه هم که همچنان غایب هستند. در آن سمت، اوگبونیا، اوبیانگ، آنتونیو، ساخو، کویاته، نوبل و کارول لیست مصدومین بلندبالای وستهم به حساب می آیند.

ترکیب احتمالی دو تیم

آمار و اطلاعات مسابقه؛

وستهم در دو بازی قبلی خانگی اش در لیگ برتر مقابل قرمزها پیروز شده است. آخرین بار آنها بین سال های 1997 تا 1999، سه بازی پیاپی خانگی را مقابل لیورپول برنده شدند.

قرمزها در 10 بازی اخیرشان در زمین وستهم در لیگ برتر، فقط یک بار کلین شیت کرده اند. پیروزی 3-0 در سال 2009.

در 11 بازی اخیر دو تیم در لیگ برتر به میزبانی، وستهم، شاهد تساوی نبوده ایم. 4 پیروزی برای وستهم و 7 برد برای لیورپول.

در 5 بازی اخیر دو تیم، لیورپول برنده نشده است. این بدترین آمار لیورپول در کسب برد مقابل وستهم از سال 1965 است.

شش تا از هفت برد خانگی وستهم در این فصل از لیگ برتر، مقابل تیم های نیمه پایین جدول بوده است، به جز بازی هفته قبل که تاتنهام را 1-0 شکست دادند.

لانزینی در 5 بازی از 8 مسابقه اخیر خانگی وستهم در لیگ برتر گل زده است.

1878