وست برومویچ 0-1 چلسی؛ چلسی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد

وست برومویچ 0-1 چلسی؛ چلسی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد

وبسایت رسمی برنامه نود - چلسی با پیروزی در دیدار مقابل وست برومویچ قهرمانی خود را در لیگ برتر مسجل کرد.

به گزارش وبسایت نود، چلسی که برای مسجل کردن قهرمانی خود در لیگ برتر، به پیروزی در بازی مقابل وست برومویچ نیاز داشت، با تک گل باتشوایی در دقیقه 82 توانست مقابل وست بروم پیروز شود و در فاصله دو بازی مانده تا پایان فصل، قهرمانی خود را قطعی کند. به این ترتیب چلسی بعد از یک فصل وقفه، دوباره جام قهرمانی جزیره را تصاحب کند.

در یکی از دو بازی جمعه شب از لیگ برتر انگلیس، وست برومویچ در ورزشگاه خانگی خود میزبان چلسی بود. دو تیم با این ترکیب به مصاف هم رفتند:

وست برومویچ

فاستر، داوسن، مک الی، ایوانز، نیوم، فلچر، مک کلین، لیورمور، فیلد، برانت، روندون

نیمکت: رابسون کانو، یاکوب، موریسون، مارک ویلسون، مایهیل، چادلی، لکو

چلسی

کورتوا، آزپیلیکوئتا، لوئیز، کیهیل، موزس، فابرگاس، ماتیچ، آلونسو، پدرو، هازارد، کاستا

نیمکت: بگوویچ، زوما، آکه، کانته، ویلیان، باتشوایی، تری

آبی های لندن در شرایطی پای به این مسابقه گذاشتند که با برد در بازی مقابل میدلزبورو، می توانستند با کسب سه امتیاز دیدار با وست بروم، قهرمانی خود را پیش از برگزاری دو بازی پایانی فصل، جشن بگیرند.

اگرچه پیش از رسیدن به دقیقه یکم، کورتوا مجبور شد واکنش نشان دهد تا دروازه چلسی باز نشود ولی میهمان در نیمه اول، تیم برتر زمین بود و به فرصت های خوبی رسید. تا دقیقه 20 از نیمه اول، یاران میهمان چند بار روی دروازه حریف خطرساز شدند ولی هیچ یک از این فرصت ها به گل تبدیل نشد. طی دو نوبت کیهیل دروازه حریف را با خطر روبرو ساخت ولی هر دو نوبت ضربه وی به بیرون رفت. دو بار هم پدرو از پشت محوطه دروازه حریف را هدف گرفت که او هم در باز کردن دروازه میزبان موفق نبود.

البته وست برومویچ هم در دفاع عملکرد خوبی داشت و نگذاشت تا حریف خیلی راحت به دروازه اش نزدیک شود. در دقیقه 33 آخرین فرصت نیمه اول نصیب چلسی شد که ضربه زمینی فابرگاس با اختلافی اندک از کنار دروازه فاستر به بیرون رفت.

با شروع نیمه دوم، حملات چلسی از همان ابتدا آغاز شد. دقیقه 47 ضربه موزس از گوشه محوطه جریمه با سیو خوب فاستر همراه شد تا بازی همچنان مساوی باقی بماند.

فشار چلسی در ده دقیقه ابتدایی نیمه دوم نیز همچنان ادامه داشت، فابرگاس، موزس با دو شوت از راه دور دروازه حریف را تهدید کردند که هیچ یک به ثمر ننشست، تلاش هازارد و کاستا هم در محوطه جریمه حریف برای چلسی نتیجه نداد. 

اما در آن سمت هم روندون در دقیقه 69 اولین موقعیت جدی وست برومویچ را بدست آورد که این بازیکن، این فرصت طلایی را برای گلزنی با بی دقتی تمام از دست داد.

وست برومویچ که در این دقایق روحیه گرفته بود، در دقیقه 72 به موقعیت جدی دیگری رسید، همکاری بازیکنان میزبان چادلی را در موقعیتی خوب در محوطه جریمه صاحب توپ کرد، اما او هم قدر این موقعیت را ندانست و ضربه زمینی وی از کنار دروازه به بیرون رفت.

اما در شرایطی که از فشار چلسی کاسته شده بود و این تصور وجود داشت که شاید کار چلسی برای قهرمانی به بازی بعدی کشیده شود، باتشوایی قهرمان آبی ها لقب گرفت. این بازیکن جوان که در این فصل فرصت بسیار کمی برای بازی پیدا کرده بود، گل قهرمانی آبی ها را به ثمر رساند.

دقیقه 82: بعد از یک رفت و برگشت، آزپیلیکوئتا در گوشه محوطه جریمه با هوشمندی پاسی عالی را برای باتشوایی در دهانه دروازه فرستاد و این بازیکن بلژیکی کار را تمام کرد. 1-0 به سود چلسی.

در ادامه نیز آبی ها به خوبی از گل زده محافظت کردند تا با ثبت این پیروزی، در فاصله دو بازی مانده تا پایان فصل لیگ جزیره، قهرمانی خود را در لیگ جزیره مسجل کنند. چلسی با این برد با 36 بازی و 87 امتیاز، دست نیافتنی شد. اسپرز هم با 35 بازی و 77 امتیاز، حالا باید به فکر نایب قهرمانی باشد.

دانلود خلاصه بازی وست برومویچ 0-1 چلسی

1878