نوستالژی/ فینال جنجالی جام حذفی 73؛ زور تراکتور به بهمن می رسید اما به داور نه

نوستالژی/ فینال جنجالی جام حذفی 73؛ زور تراکتور به بهمن می رسید اما به داور نه

وبسایت رسمی برنامه نود - فینال نهمین دوره رقابت های جام حذفی ایران در سال 1373 بین تیم های بهمن کرج و تراکتورسازی تبریز برگزار شد.

به گزارش وب سایت نود، بازی برگشت فینال جام حذفی 73، روز پنج شنبه 6 بهمن 1373 در تهران و به قضاوت عبود سنگاشکن برگزار شد. دیدار رفت دو تیم در تبریز با تک گل حسین حسندخت به سود تراکتورسازی تمام شده بود. در بازی برگشت قضاوت پراشتباه داور همه چیز را تحت تأثیر قرار داد و باعث اعتراض شدید تبریزی ها شد.

اخراج کاظم نورمحمدی اولین شوک را به سرخپوشان تبریزی وارد کرد؛ این بازیکن طی پانزده دقیقه با دریافت دو کارت زرد از زمین اخراج شد. پس از اخراج بازیکن تراکتور سازی، حسندخت که در بازی رفت هم تک گل تراکتورسازی را زده بود، در دقیقه 30 روی یک ضربه آزاد از راه دور به زیبایی دروازه احمد سجادی را باز کرد اما داور بار دیگر تصمیم جنجالی گرفت و با پذیرفتن نظر زاهد بحرینی کمک داور بازی، این گل را مردود اعلام کرد. بهمن با هدایت فیروز کریمی در این دیدار با نفراتی چون احمد سجادی، آقاجانیان، محمدرضا مهدوی، خاکپور، حسینی نسب، رضایی منش، امیرهوشنگ شریفی، حمید استیلی، مهدی تارتار، اکبر آبسالان و علی اصغر مدیرروستا به میدان آمده بود؛ شاگردان فیروز کریمی در نیمه اول توسط امیرهوشنگ شریفی و در نیمه دوم توسط اکبر آبسالان دو بار دروازه تراکتورسازی را باز کردند و این نتیجه را تا پایان حفظ کردند تا در مجموع به برتری دو بر یک دست یافته و قهرمان جام حذفی شوند.

پس از این بازی شدت اعتراضات تبریزی ها بسیار بالا گرفت و از قضاوت سنگاشکن بسیار ناراضی بودند. فدراسیون فوتبال برای دلجویی از تیم تبریزی، آنها را به عنوان نماینده ایران به رقابت های جام میلز هندوستان اعزام کرد و بهمن نماینده ایران در جام در جام باشگاه های آسیا شد.

تراکتورسازی در آن سال ایوان دیمیترو را به عنوان مربی روی نیمکت خود داشت؛ این مربی رومانیایی داریوش اسفندیاری، صابر تقی زاده، یوسف بخشی زاده، حسین حسندوخت، ناصر ساعی، احد شیخ لاری، کاظم نورمحمدی، علیرضا پژمان، جواد شالچی، علی باغمیشه و ناصر فراستی را در بازی برگشت از ابتدا به میدان فرستاد.

2081