زیدان: نمی دانم بنزما چطور چند بازیکن را جا گذاشت؛ مقابل یوونتوس قطعاً مدعی نیستیم

زیدان: نمی دانم بنزما چطور چند بازیکن را جا گذاشت؛ مقابل یوونتوس قطعاً مدعی نیستیم

وبسایت رسمی برنامه نود - بعد از سوت پایان بازی در ورزشگاه ویسنته کالدرون، زین الدین زیدان در کنفرانس مطبوعاتی حضور پیدا کرد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، رئال مادرید با وجود شکست خارج از خانه 2-1 در ویسنته کالدرون، موفق شد در مجموع دو دیدار با نتیجه 4-2 راهی فینال کاردیف شود و حریف یوونتوس شد. زیدان در پایان بازی گفت:

می دانستیم که بخصوص در ابتدای بازی، باید متحمل سختی شویم. آنها شروع بسیار خوبی داشتند. در 15 دقیقه پایانی نیمه اول ما بازی خود را شروع کردیم و کریم، کروس و ایسکو پایه گذار گل ما شدند. در نیمه دوم خیلی بهتر عمل کردیم. خوشحالیم که به فینال راه یافته ایم و به بازیکنانم افتخار می کنم. راه بسیار دراز است و باید به خاطر دومین صعود متوالی به فینال لیگ قهرمانان، به همه اعضای تیم تبریک گفت.

اتلتیکو شروع بسیار قدرتمندی داشت، ما را تحت فشار گذاشتند و توپ های دوم را می گرفتند. از روی کرنر گلزنی کردند، که ما هوشیار نبودیم و سپس صاحب یک ضربه پنالتی شدند. می دانستیم که باید سختی را تحمل کنیم اما اگر آرامش خود را حفظ می کردیم و صبور می بودیم، فرصت های خود را پیدا می کردیم. بازی خود را شروع کردیم و ایسکو را بین خطوط پیدا کردیم، که مثل همیشه کار کرد و به حریف ضربه زد. روز جمعه باید تمرکز خود را معطوف به بازی روز یکشنبه مقابل سویا کنیم.

یوونتوس:

بازی خاصی خواهد بود چون یوونتوس هم باشگاهی است که در زمان بازی، نقش بسیار مهمی در کارنامه حرفه ای من ایفا کرده و در قلب من جای دارد. من در یووه به مرد و بازیکن بهتری تبدیل شدم. یوونتوس باشگاه بزرگی است. حالا مربی رئال مادرید هستم که باشگاه زندگی ام است و این یک فینال ویژه خواهد بود. آنها هم شایسته صعود به فینال بودند و فینال عالی خواهد بود. رئال مادرید قطعاً مدعی نیست. گلزنی مقابل این تیم یووه بسیار سخت است. دفاع تنها نقطه قوت آنها نیست، چرا که در خط حمله هم بازیکنان بزرگی دارند. راهیابی به فینال برای دومین سال متوالی، به خاطر سخت کوشی همه بود. هنوز سه بازی مهم در لیگ باقی مانده و بعد از آن به فینال فکر خواهیم کرد.

حرکت تماشایی بنزما:

در پایان بازی صحبت کردیم و از او پرسیدم که چطور توانست توپ را از آن گوشه خارج کند. راستش، به یاد ندارم که چند بازیکن را جا گذاشت. فوتبال فقط به کسانی که گلزنی می کنند، خلاصه نمی شود، به کاری که بنزما انجام داد نگاه کنید. او کیفیت زیادی دارد و یک بازیکن تیمی است که خدماتی بیشتر از گلزنی ارائه می کند. خود او نیز خیلی مطمئن نبود، اما به ما کمک کرد که به گل برسیم.

خوشحالم که به دو فینال متوالی راه پیدا کرده ایم. من مربی هستم. به این معنی است که خوب عمل می کنیم، اما این ترکیب تیم است که فوق العاده خوب کار می کند. همه شایسته تمجید هستند، من هم مقداری از آن را به خود می گیرم، اما به صورت عمده از آن ترکیب است، آنها کسانی هستند که می دوند، می جنگند، تلاش می کنند، رنج می کشند و بهترین عملکرد خود را ارائه می کنند تا به هدف برسیم. همگی خوشحالیم، اما هنوز چیزی فتح نکرده ایم.

ایسکو:

او در برنامه بازی امروز ما نقش مهمی داشت، و با کیفیتی که دارد، به خوبی بین خطوط حرکت می کرد. در 10 یا 15 دقیقه پایانی نیمه اول ریتم خود را پیدا کردیم و در نیمه دوم بهتر بودیم. او خیلی کمک کرد، همانطور که کریم و کریستیانو کردند.

بیل:

او در حال بهبودی است و زمان کافی دارد تا آماده حضور در فینال شود. امیدوارم قبل از فینال آماده شود و بیشتر از هر چیزی امیدوارم که همراه ما باشد. وقتی او بازی می کند تیم بهتری هستیم.

مودریچ:

همه بازی فوق العاده ای داشتند و لوکا آرامش خود را هنگام پا به توپ شدن حفظ کرد. او عالی است. هرگز استرس نمی گیرد. تجربه او نقشی مرکزی در عملکرد ما داشت. هرکس به نوع خود کمک کرد.

بازیکنانی که در ویسنته کالدرون به میدان نرفتند:

قابل درک است، کسانی که کمتر بازی می کنند ناراضی باشند چرا که ترجیح می دهند بیشتر بازی کنند اما من سعی می کنم همه بازیکنان احساس اهمیت کنند. در نهایت، به عنوان مربی انتخاب ترکیب وظیفه من است. ما بازیکنان درجه یک زیادی داریم که می توانند در باشگاه های دیگر فیکس باشند، اما حتی اگر به ترکیب اصلی هم راه پیدا نکنند، متصل باقی می مانند چون به مأموریت تیم باور دارند.

1771