اتلتیکو مادرید 2 - 1 رئال مادرید؛ در دومین فینال متوالی، زیدان حریف یوونتوس شد

اتلتیکو مادرید 2 - 1 رئال مادرید؛ در دومین فینال متوالی، زیدان حریف یوونتوس شد

وبسایت رسمی برنامه نود - دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا میان دو تیم شهر مادرید با وجود پیروزی شاگردان سیمئونه در خانه، اما با صعود رئال مادرید به فینال همراه شد.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، در حالیکه بازی رفت دو تیم با پیروزی 3-0 شاگردان زیدان پایان یافته بود و خیلی ها کار راحتی برای صعود این تیم تصور می کردند، اما اتلتیکو در خانه و در لحظات ابتدایی با به ثمر رساندن دو گل کار را بسیار سخت کردند اما در نهایت رئال مادرید موفق شد با زدن یک گل، کار را تمام کرده و در فینال حریف یوونتوس شوند.

دقیقه '5: اولین موقعیت جدی بازی روی ارسال کاراسکو از سمت راست ایجاد شد که ضربه کوکه از زاویه ای بسته را ناواس با واکنشی عالی به کرنر فرستاد.

دقیقه '7: این بار نوبت اوبلاک بود تا با یک فوق واکنش دروازه تیمش را نجات دهد؛ ارسال ضربه ایستگاهی کروس از سمت راست، با ضربه سر کاسمیرو همراه شد که اوبلاک با شیرجه ای عالی، توپ را با مچ دست خود برگشت داد.

دقیقه '12 (1-0)(سائول نیگز): اتلتیکو خیلی زود نتیجه فشار های خود را گرفت؛ کرنر ارسالی کوکه از سمت راست، با ضربه سر عالی سائول بالاتر از رونالدو، وارد دروازه ناواس شد.

دقیقه '16 (2-0)(آنتوان گریزمن): خطای واران روی تورس داخل محوطه، یک ضربه پنالتی برای اتلتیکو به دنبال داشت؛ گریزمن پشت توپ ایستاد و با ضربه ای که به دست ناواس هم برخورد کرد، وارد دروازه شد تا کار برای شاگردان زیدان به شکلی باور نکردنی سخت شود.

دقیقه '37: در حالیکه بعد از دو گل زودهنگام میزبان، رئال مادرید بازی را بهتر کنترل می کرد، اما بازی به خشونت کشیده بود و هر لحظه با بازی خشن شاگردان سیمئونه، بازی به تنش کشیده می شد؛ در معدود موقعیت های بازی، رونالدو توپ را در سمت چپ محوطه به ایسکو سپرد، که ضربه زمینی هافبک اسپانیایی به راحتی در اختیار اوبلاک قرار گرفت.

دقیقه '42 (2-1)(ایسکو): رئال مادرید به چیزی که می خواست رسید تا کمی آسوده تر شود؛ حرکت فوق العاده بنزما لب خط که با عبور از سد سه مدافع اتلتیکو در فضایی تنگ همراه شد و پاس به بیرون داد تا شوت زمینی کروس با واکنش خوب اوبلاک برگشت داده شود، اما ایسکو آنجا حاضر بود و با یک بغل پای ساده از چند قدمی دروازه را باز کرد.

نیمه اول بازی با نتیجه 2-1 به سود اتلتیکوی میزبان پایان یافت، اما شاگردان سیمئونه حالا برای صعود نیاز به سه گل دیگر دارند که کار بسیار سختی به نظر می رسد؛ از طرفی دیگر تیم زیدان موفق شد برای 61 بازی متوالی، دروازه حریفان را باز کند.

دقیقه '48: ضربه ایستگاهی به دست آمده برای رئال مادرید، چسبیده به سمت چپ محوطه جریمه، با شوت محکم رونالدو همراه شد که در شلوغی محوطه، اوبلاک با واکنشی خوب در وسط دروازه، توپ را برگشت داد.

دقیقه '50: ضربه ایستگاهی خطرناک گریزمن از پشت محوطه، با اختلاف کم و به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه '54: پاس عرضی خوب دنیلو به پشت محوطه، در موقعیتی مناسب نصیب ایسکو شد اما هافبک اسپانیایی با ضربه خودخواهانه پای چپ، توپ را از کنار دروازه با اختلاف به بیرون زد.

دقیقه '56: سیمئونه دست به دو تعویض همزمان زد و گامیرو به همراه توماس، جانشین تورسو  خیمنز در ترکیب تیم شدند.

دقیقه '67: دبل سیو فوق العاده ناواس، اتلتیکو را از رسیدن به گل سوم بازداشت؛ کاراسکو از اشتباه دنیلو استفاده کرد، واران را در عرض جا گذاشت و ضربه زد که ناواس توپ را برگشت داد اما ضربه دوم در موقعیت تک به تک با ضربه سر گامیرو همراه شد که ناواس با واکنشی دیگر، به سرعت توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه '73: ارسال مارسلو از سمت چپ در تیر دوم با ضربه سر شیرجه ای بنزما به دیوار کناری دروازه برخورد کرد.

دقیقه '76: زیدان هم دست به دو تعویض همزمان زد و بنزما به همراه کاسمیرو زمین بازی را ترک کردند و جای خود را به لوکاس وازکز و آسنسیو دادند.

دقیقه '77: گامیرو باز هم موقعیت طلایی دیگری را از دست داد؛ نفوذ کوریا از سمت چپ به داخل محوطه رئال مادرید با پاس عرضی او به دهانه دروازه همراه شد که گامیرو در شرایطی نامتعادل از مقابل دروازه با پای چپ توپ را از کنار دروازه به بیرون زد.

دقیقه '86: آلوارو موراتا نیز به عنوان آخرین تعویض رئال مادرید، جانشین ایسکو شد؛ تیم زیدان تنها چند دقیقه تا دومین فینال متوالی خود در لیگ قهرمانان فاصله دارد.

در دقایق پایانی باران فوق العاده شدیدی در مادرید باریدن گرفت اما بازی در نهایت هم با همین نتیجه پایان یافت تا رئال مادرید در مجموع با پیروزی 4-2 راهی فینال شود.

ترکیب دو تیم و آمار بازی:

1771