نگاهی به شانزده تیم حاضر در دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا

نگاهی به شانزده تیم حاضر در دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا

وبسایت رسمی برنامه نود - با پایان یافتن مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در دو منطقه غرب و شرق، چهره شانزده تیم راه یافته به دور حذفی مشخص شد.

به گزارش وب سایت نود، در مرحله یک هشتم که در دو منطقه شرق و غرب برگزار خواهد شد، در منطقه غرب ایران با سه تیم بیشترین نماینده را در این مرحله دارد؛ امارات و عربستان هم دو نماینده در این مرحله دارند و قطر تنها با یک نماینده در این مرحله حضور دارد.

تیم های استقلال تهران، پرسپولیس تهران، استقلال خوزستان، العین امارات، الاهلی امارات، الهلال عربستان، الاهلی عربستان و لخویا قطر هشت تیم صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی از منطقه غرب هستند. در این مرحله تیم های اول هر گروه از این امتیاز برخوردارند که در بازی برگشت میزبان حریفان باشند.

برنامه دیدارهای یک  هشتم نهایی در منطقه غرب به این ترتیب خواهد بود:

1 خرداد (دیدار برگشت 8 خرداد)

استقلال تهران – العین امارات

الاهلی عربستان – الاهلی امارات

2 خرداد (دیدار برگشت 9 خرداد)

استقلال خوزستان – الهلال عربستان

پرسپولیس تهران – لخویا قطر

اما در منطقه شرق، تیم های گوانژو اف سی، شانگهای و جیانگ سو از چین، کاوازاکی، کاشیما آنتلرز و اوراوا ردز از ژاپن، موان تونگ یونایتد از تایلند و ججو یونایتد از کره جنوبی به یک هشتم راه یافتند. در این منطقه، کشورهای چین و ژاپن هر یک با سه نماینده در مرحله یک هشتم حضور خواهند داشت؛ کره جنوبی و تایلند هم یک نماینده در این مرحله دارند. نکته جالب توجه در این دوره نتایج ضعیف نمایندگان کره جنوبی و استرالیایی است. هیچ تیم استرالیایی موفق به صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نشد. برنامه مرحله یک هشتم در منطقه شرق به شرح زیر است:

2 خرداد (دیدار برگشت 9 خرداد)

موان تونگ یونایتد تایلند – کاوازاکی ژاپن

گوانگژو چین – کاشیما آنتلرز ژاپن

3 خرداد (دیدار برگشت 10 خرداد)

شانگهای چین – جیانگ سو چین

ججو یونایتد کره جنوبی – اوراواردز ژاپن

2081