رکوردداران گل در لیگ قهرمانان آسیا (آمار)

رکوردداران گل در لیگ قهرمانان آسیا (آمار)

تیم های شرکت کننده از جنوب شرق آسیا در لیگ قهرمانان آسیا، پرکارترین تیم ها در باز کردن دروازه ها بودند، در پایان مرحله گروهی تیم های ژاپنی، چینی و هنگ کنگی، عناوین بیشترین گل زده و خورده را به نام خود زدند.

به گزارش "ورزش سه"، عصر امروز و با برگزاری چهار دیدار در قسمت شرق آسیا، بازی های مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا 2017 به پایان رسید، با نگاهی به آمارهای منتشر شده می توان دریافت که تیم های حاضر در جنوب شرق آسیا بیشتر رکوردها را در گلزنی، دریافت گل و یا بسته نگه داشتن دروازه را از آن خود کرده اند، به همین نگاهی می اندازیم به رکوردداران گلزنی و دریافت گل و کلین شیت و تیم های صدرنشین در این آیتم را مورد بررسی قرار می دهیم.

بیشترین گل زده – گوانگژو اورگرانده و اوراوا رد

دو تیم چینی و ژاپنی حاضر در بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا توانستند بیشترین گل زده را به نام خود بزنند، تیم گوانگژو چین که در گروه هفتم این رقابت ها حضور داشت در شش دیداری که برابر تیم های کاواساکی، سوون سامسونگ و ایسترن برگزار کرد توانست 18 بار گلزنی کند، اتفاقی که برای تیم اوراوا رد ژاپن نیز افتاد و چشم بادامی ها نیز با حضور در گروه ششم در بازی برابر تیم های شانگهای، اف سی سئول و وسترن سیدنی موفق به ثبت رکورد بیشترین گل زده شدند.

اما پس از این دو تیم تیم های لخویای قطر و شانگهای چین با 15 گل، العین امارات با 14 گل، کاشیمای ژاپن با 13 گل، الوحده امارات و ججویونایتد تایلند با 12 گل، سوون سامسونگ کره جنوبی با 11 گل، گلزن ترین تیم های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2017 هستند.

بیشترین گل خورده – ایسترن با خاص ترین سرمربی رقابت ها

در میان تمامی تیم های حاضر در این رقابت ها، ایسترن هنگ کنگ بیشترین گل خورده را دریافت کرد، تیمی که به دلیل حضور یک بانو به عنوان سرمربی، مورد توجه رسانه ها قرار داشت در نهایت نتوانست عنوان مثبتی را نصیب خود کند و تنها نکته ای که در مورد این تیم می توان گفت 23 گلی بود که آنها در دیدارهای مرحله مقدماتی دریافت کردند.

پس از هنگ کنگی ها، دو تیم استرالیایی بیشترین گل خورده را به نام خود زدند، وسترن سیدنی با 22 گل و بریزبن روار با 16 گل خورده تیم های دیگر این جدول هستند و پس از آنها نیز اف سی سئول با 15 گل، آدلاید یونایتد  و الریان قطر و الوحده امارات و گامبا اوزاکای ژاپن با 13 گل و التعاون عربستان و بنیادکار ازبکستان نیز با 12 گل در رده های بعدی بیشترین گل خورده قرار گرفتند.

بیشترین کلین شیت – چینی ها و تایلندی ها در صدر

در بین تیم هایی که دروازه خود را بسته نگه داشتند دو تیم جیانگسوی چین و موانگ تونگ تایلند موفق شدند در چهار دیدار اسیر حریفان خود نشوند و بیشترین کلین شیت را به نام خود بزنند، پس از آنها گوانگژوی چین، کاشیما و کاواساکی ژاپن با سه کلین شیت در رده بعدی قرار دارند.