پیش بازی اتلتیکو مادرید - رئال مادرید؛ یک قدم تا کاردیف

پیش بازی اتلتیکو مادرید - رئال مادرید؛ یک قدم تا کاردیف

وبسایت رسمی برنامه نود - دو تیم بزرگ شهر مادرید در بازی برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش وبسایت نود، مسابقه برگشت تیم های اتلتیکو مادرید و رئال مادرید در چارچوب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ساعت 23.15 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 در ورزشگاه ویسنته کالدرون شهر مادرید با قضاوت جونیت چاکر از ترکیه برگزار خواهد شد. مسابقه رفت در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با برتری 3-0 رئال مادرید و هت تریک کریستیانو رونالدو به پایان رسید. اتلتیکو مادرید برای صعود به فینال به چیزی شبیه معجزه نیاز دارد. شاگردان دیگو سیمئونه در صورت پیروزی با 4 اختلاف گل می توانند به فینال راه یابند. تقابل این دو تیم یادآور دو فینال این تورنمنت در سال های 2014 و 2016 است که هر دو بازی به قهرمانی رئال مادرید منجر شد. کهکشانی ها در صورت برتری مقابل اتلتیکو مادرید، برای دومین سال پیاپی به فینال لیگ قهرمانان راه خواهند یافت تا حریف یوونتوس شوند. در صورت تحقق این امر، فینال این مسابقات در سال 1998 تکرار خواهد شد.

اتلتیکو مادرید در هفته جاری توانست با یک گل از سد ایبار عبور کرده و جایگاه سوم در جدول لالیگا را حفظ کند که در حال حاضر، مهم ترین هدف دیگو سیمئونه محسوب می شود. رئال مادرید نیز 4 گل به گرانادا زد تا همچنان شانس خود برای فتح لالیگا را محفوظ نگه دارد. زین الدین زیدان به رؤیای فتح دو گانه لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا می اندیشد. آخرین بار که رئال مادرید طی یک فصل به قهرمانی در لیگ اسپانیا و رقابت های اروپایی رسید، به فصل 58-1957 مربوط می شود. تقابل تیم های اتلتیکو مادرید و رئال مادرید، آخرین مسابقه اروپایی در ورزشگاه ویسنته کالدرون خواهد بود. رئال مادرید تاکنون به 11 قهرمانی اروپا رسیده اما اتلتیکو مادرید 3 نایب قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد. (بدون احتساب سایر تورنمنت های اروپایی)

اگر چه آنتوان گریزمن در مسابقه رفت نتوانست انتظارات هواداران اتلتیکو را برآورده سازد اما او یک مهره غیر قابل انکار برای دیگو سیمئونه بوده و تقابل وی با سرخیو راموس بسیار جالب توجه است. این روزها شایعات زیادی درباره جدایی گریزمن از اتلتیکو در تابستان آینده شنیده می شود. در آن سمت نیز تقابل کریستیانو رونالدو با دیگو گودین جالب توجه است هر چند که گودین از شانس چندانی برای مهار رونالدو برخوردار نیست. یکی از نقاط قوت اتلتیکو مادرید در جناح راست زمین است که بازیکنی همچون یانیک فریرا کاراسکو حضور دارد. این ستاره بلژیکی شب دشواری را مقابل مارسلو پیش رو خواهد داشت هر چند که مارسلو در این روزها از آمادگی مفرطی برخوردار بوده و تمایل زیادی به نفوذ از خود نشان می دهد.

نکات آماری بازی:

اتلتیکو مادرید تاکنون 102 بازی را در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه ویسنته کالدرون انجام داده و فقط 4 بار باخته است. رئال مادرید نیز طی 15 بازی اخیر در لیگ قهرمانان، تنها یک باخت را در کارنامه دارد.

در 5 مورد اخیر مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا، هیچ تیمی نتوانسته شکست 3-0 مسابقه رفت در بیرون از خانه را طی بازی برگشت جبران نماید. البته بارسلونا بزرگ ترین کامبک فصل را با جبران شکست 4-0 مسابقه رفت، رقم زد.

رئال مادرید پس از باخت 4-0 به لیورپول در مارس 2009، هرگز با اختلاف بیش از 3 گل مقابل حریفان خود در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده است. اتلتیکو مادرید نیز یک بار در فوریه 2015 توانست با نتیجه 4-0 از سد رئال مادرید عبور کند اما با توجه به آمادگی کنونی شاگردان زیدان، تکرار چنین نتیجه ای بسیار دور از ذهن به نظر می رسد. البته نباید فراموش کنیم که هیچ چیز در فوتبال غیر ممکن نیست.

اتلتیکو مادرید در مسابقه رفت تنها یک شوت داخل چارچوب زد که پایین ترین آمار شوت های این تیم طی رقابت های لیگ قهرمانان تحت هدایت دیگو سیمئونه بوده است.

دو تیم مادریدی برای چهارمین فصل پیاپی در مراحل حذفی یا فینال لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر رو به رو می شوند. اتلتیکو طی 5 بازی اروپایی اخیر نتوانسته از سد رئال عبور کند. (2 مساوی و 3 باخت)

طی 29 تقابل اخیر این دو تیم در کلیه رقابت ها از سال 2010 به بعد، تنها 7 برد برای اتلتیکو مادرید به ثبت رسیده در حالی که رئال مادرید 15 پیروزی و 7 تساوی را در کارنامه دارد.

این دو تیم در تاریخ رویارویی های اروپایی خود، فقط یک بار در مرحله نیمه نهایی به مصاف یکدیگر رفتند که به فصل 59-1958 مربوط می شود. در آن زمان در صورت نتیجه تساوی دو تیم، ضربات پنالتی وجود نداشت و بازی تکراری برگزار می شد. به همین دلیل تیم های رئال و اتلتیکو 3 بار در نیمه نهایی فصل 59-1958 با یکدیگر رو به رو و در نهایت نیز رئال مادرید به فینال رسید و جام را فتح کرد.

اتلتیکو مادرید طی 4 فصل اخیر لیگ قهرمانان، 3 بار به مرحله نیمه نهایی رسیده در حالی که پیش از آن، آخرین حضور آنها در نیمه نهایی به فصل 93-1992 مربوط می شد.

رئال مادرید برای هفتمین فصل پیاپی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید که یک رکورد در تاریخ این تورنمنت است.

اتلتیکو مادرید تحت هدایت سیمئونه طی 22 بازی خانگی در لیگ قهرمانان تنها یک بار باخته است. (17 برد و 4 مساوی) همچنین اتلتیکو در مرحله حذفی این تورنمنت تحت هدایت سیمئونه، هرگز طعم شکست را در ویسنته کالدرون نچشیده اند. (6 برد و 4 مساوی)

اتلتیکو مادرید طی 10 بازی خانگی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان تحت هدایت سیمئونه، فقط یک بار توانسته بیش از 2 گل را به ثمر برساند که به برتری 4-1 مقابل میلان در ماه مارس 2014 مربوط می شود.

اتلتیکو مادرید طی 18 بازی خانگی اخیر در لیگ قهرمانان، 16 کلین شیت را ثبت کرده است.

رئال مادرید هر 5 بازی اخیر در لیگ قهرمانان را با پیروزی به پایان رسانده که طولانی ترین روند پیروزی این تیم در مرحله حذفی این تورنمنت محسوب می شود. در صورت کسب ششمین برد متوالی، یک رکورد جدید در لیگ قهرمانان به ثبت خواهد رسید.

رئال مادرید و یوونتوس تنها تیم های بدون شکست در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا هستند. 8 برد و 3 مساوی در کارنامه رئال مادرید در فصل جاری این تورنمنت به ثبت رسیده است.

رئال مادرید طی 13 بازی اخیر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان، فقط یک بار شکست خورده که به بازی مقابل وولفسبورگ در آوریل 2016 مربوط می شود.

رئال مادرید در هر کدام از 11 بازی خود در فصل جاری لیگ قهرمانان، حداقل 2 گل به ثمر رسانده است. کهکشانی ها در مسابقه رفت مقابل اتلتیکو مادرید، برای اولین بار توانستند کلین شیت داشته باشند.

اتلتیکو مادرید بین 4 تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان، دارای ضعیف ترین خط حمله است. (13 گل طی 11 بازی)

از 14 گل اخیر رئال مادرید در لیگ قهرمانان، 13 گل از دقیقه 47 به بعد به ثمر رسیده است.

تعداد گل های کریستیانو رونالدو در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا (103) از کُل تعداد گل های زده اتلتیکو مادرید در این تورنمنت (100) بیشتر است. 52 گل طی 66 مسابقه مرحله حذفی لیگ قهرمانان، در کارنامه وی مشاهده می شود و آمار گلزنی این نابغه پرتغالی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان به مراتب بهتر از مرحله گروهی می باشد.

از 9 گل اخیر رئال مادرید در لیگ قهرمانان، 8 گل توسط کریستیانو رونالدو و یک گل توسط مارکو آسنسیو به ثمر رسیده شده است.

کریستیانو رونالدو در هر 6 فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا، به مرز 10 گل رسید در حالی که هیچ بازیکن دیگری نتوانسته به این مهم بیش از 2 فصل پیاپی دست یابد. (رود فان نیستلروی و لیونل مسی تنها در دو فصل پیاپی، به مرز 10 گل در لیگ قهرمانان اروپا رسیدند)

آنتوان گریزمن از ابتدای فصل گذشته تاکنون در 50% گل های اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان، مشارکت مستقیم داشته است. (12 گل و 3 پاس گل) جالب این که گریزمن در مسابقه رفت، حتی یک بار هم توپ را در محوطه جریمه حریف لمس نکرد و یک شوت هم نزد!

وضعیت بازیکن های دو تیم:

اتلتیکو مادرید: دیگو سیمئونه اعتقاد دارد که صعود به فینال برای تیمش غیر ممکن نیست هر چند که اتلتیکو بازی دشواری را در پیش دارد. این تیم با تک گل ارزشمند سائول از سد ایبار گذشت تا شانس زیادی برای کسب رتبه سوم لالیگا و سهمیه مستقیم به فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد. دیگو گودین در آن بازی کارت قرمز گرفت ولی این مدافع اروگوئه ای هیچ مشکلی برای رویارویی با رئال مادرید ندارد. آگوستو فرناندز، خوان فران، شیمه فرسالیکو و خوزه خیمنز به علت مصدومیت، قادر به همراهی اتلتیکو نیستند. به احتمال زیاد لوکاس هرناندز همچون مسابقه رفت، جای خالی بازیکنان مصدوم در پُست دفاع راست را پُر خواهد کرد.

رئال مادرید: زین الدین زیدان در مسابقه اخیر با گرانادا، به اغلب یاران کلیدی خود از جمله کریستیانو رونالدو استراحت داد. با توجه به مصدومیت دنی کارواخال و غیبت وی تا پایان فصل، این پرسش مطرح شده که چه کسی از بین دانیلو یا ناچو در پُست دفاع راست به میدان خواهند رفت. البته هر دو بازیکن اشتباه های زیادی را طی چند ماه گذشته مرتکب شده و مورد انتقادهای متعددی قرار گرفته اند. انتظار می رود که گرت بیل نیز همچون په په، این بازی حساس را از دست بدهد. ایسکو همانند مسابقه رفت و با توجه به آمادگی مفرط، از شانس بسیار زیادی برای حضور در ترکیب اصلی کهشانی ها برخوردار بوده در حالی که آلوارو موراتا و حامس رودریگز علی رغم درخشش در گرانادا، باز هم باید نیمکت نشینی را تجربه کنند. زیدان گفته که تیمش برای ارائه یک نمایش خوب و گلزنی پا به میدان می گذارد. سرخیو راموس کاپیتان رئال مادرید نیز اعتقاد دارد که این تیم دارای یکی از کامل ترین کادر بازیکنان طی چند سال اخیر بوده و مستعد کسب افتخارات بزرگ است.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464