دو گل در یک بازی، قوچان‌نژاد می‌تواند؟

دو گل در یک بازی، قوچان‌نژاد می‌تواند؟

گوچی در هفته سی و سوم اردی ویژه مقابل زوله و در وقت‌های تلف شده توانست گلی زیبا به ثمر برساند و برای نوزدهمین بار در طول این فصل شادی پس از گل انجام بدهد. 

به گزارش "ورزش سه"، این گل فاصله قوچان‌نژاد با نیکولای یورگنسن دانمارکی را کم کرد تا مهاجم تیم ملی ایران همچنان امیدوار باشد تا کفش طلای فوتبال هلند را به دست بیاورد.کمی آنطرف‌تر نیکولای یورگنسن در ترکیب اصلی فاینورد مقابل اکسلسیور حضور داشت. او در این بازی که منتهی به شکست سنگین فاینورد شد کاری از پیش نبرد و موفق نشد گلی به ثمر برساند. او حتی خطری نصف و نیمه نیز روی دروازه اکسلسیور به وجود نیاورد تا دست خالی زمین را ترک کند. یورگنسن روی عدد 21 ماند تا رضا قوچان‌نژاد را به‌عنوان یک رقیب جدی تحت تعقیب ببیند.ساموئل آرمنتروس سوئدی هم یکی از مدعیان کسب عنوان آقای گلی لیگ هلند است. این سوئدی 26 ساله که در خط حمله هراکلس حضور دارد تا پایان هفته سی و سوم، مثل قوچان‌نژاد 19 گل به ثمر رسانده و باعث شده تا هراکلس در رده نهم جدول قرار بگیرد. رده‌ای که نه برای هواداران این تیم کوچک قابل انتظار بود و نه کارشناس‌های هلندی.

حالا سه بازیکن در کورس آقای گلی قرار دارند و البته یک هفته پر ماجرا. یورگنسن البته بخت بیشتری برای تصاحب این عنوان دارد. این دانمارکی 26 ساله این فصل 31 بار برای فاینورد به میدان رفته و روی هم 2608 دقیقه در زمین حضور داشته. 21 گل نیز به ثمر رسانده که هر یک از این گل‌ها در صدرنشینی فاینورد نقش داشته و این تیم را در آستانه کسب عنوان قهرمانی اردی ویژه قرار داده.

رضا قوچان‌نژاد بیشترین تعداد بازی را در میان مدعیان آقای گلی لیگ هلند انجام داده. این مهاجم 29 ساله 33 بار در خط حمله هیرنفین به میدان رفته و 2834 دقیقه در زمین حاضر بوده. او در هیرنفین که ابتدای فصل تنها برای بقا در اردی ویژه تلاش می‌کرد 19 گل سرنوشت ساز به ثمر رسانده که ارزش آنها فراوان و غیر قابل چشمپوشی بوده است.

ساموئل آرمنتروس هم کمتر از رضا قوچان‌نژاد به میدان رفته و دقایق کمتری را نسبت به گوچی در زمین حضور داشته. مهاجم هدف هراکلس 28 بازی برای این تیم انجام داده و فقط 2421 دقیقه در ترکیب این تیم به میدان رفته. حاصل تلاش این مهاجم هم مثل قوچان‌نژاد 19 گل بوده. آخرین گل آرمنتروس هم همین هفته و مقابل دن هاگ در دقیقه 71 به ثمر رسید تا این تیم به بردی پرگل دست یابد.

مرور هفته پایانی اردی ویژه و بازی‌های سه تیم فاینورد، نیرنوین و هراکلس می‌تواند تا حدودی تکلیف آقای گل را مشخص کند. فاینورد در هفته سی و چهارم میزبان هراکلس است. یعنی دو رقیب برای تصاحب کفش طلا باید مقابل هم بازی کنند؛ یورگنسن از یک سو و آرمنتروس از سویی دیگر. فاینورد صدرنشین فعلی لیگ هلند است. این تیم 79 امتیاز کسب کرده و البته آژاکس را در تعقیب خود می‌بیند؛ آژاکسی که فقط یک امتیاز کمتر از فاینورد گرفته و برای کسب عنوان قهرمانی دورخیز کرده است.

این بازی نه تنها برای آرمنتروس، که برای یورگنسن هم یک دیدار حساس و سخت خواهد بود. دو مهاجم 21 و 19 گله باید تلاش وافری انجام بدهند تا دروازه حریف را باز کنند و تعداد گل‌های خود را افزایش بدهند. قوچان‌نژاد اما بازی آسان‌تری به نسبت این دو مهاجم پیش رو دارد. هیرنفین در هفته پایانی باید به مصاف نایمخن برود. تیمی که در منطقه سقوط قرار دارد و تلاش می‌کند با کسب سه امتیاز از این مهلکه خارج شود.

نایمخن تیم سابق علیرضا جهانبخش است. تیمی که فصل قبل نتایج درخشانی کسب کرد و حتی می‌توانست سهمیه حضور در لیگ اروپا را به دست بیاورد اما این فصل آنچنان آرمانی برای این تیم سپری نشده و آنها خطر سقوط را بیشتر از همیشه حس می‌کنند. حضور در منطقه خطر نشان می‌دهد نایمخن نمی‌تواند حریف سرسختی برای هیرنفین، آن هم در خانه این تیم باشد. نایمخن در 33 بازی 59 گل دریافت کرده و چهارمین خط دفاع ضعیف لیگ هلند محسوب می‌شود.

همین مساله کار قوچان‌نژاد را برای باز کردن دروازه نایمخن آسان می‌کند. اگر یورگنسن موفق به گشودن دروازه هراکلس نشود و قوچان‌نژاد مقابل نایمخن دو گل به ثمر برساند آنوقت برای نخستین بار یک آسیایی کفش طلای یک لیگ اروپایی را کسب خواهد کرد. البته به صورت مشترک با یورگنسن، مهاجم دانمارکی فاینورد.

در انتظار یک معجزه هستیم. معجزه‌‌ای از جنس رضا قوچان‌نژاد. او اگر موقعیتی نصیبش شود می‌تواند به راحتی دروازه نایمخن را باز کند. پس به موفقیت او امیدواریم، بخصوص که او نشان داده در مواقع حساس حکم یک ناجی را دارد، چه برای هیرنفین و چه برای تیم ملی ایران.