پیش بازی پرسپولیس- الوحده: پیش به سوی شب خوش اقبالی

پیش بازی پرسپولیس- الوحده: پیش به سوی شب خوش اقبالی

وبسایت رسمی برنامه نود - پرسپولیس امیدوار به بازی جوانمردانه الهلال است.

دوشنبه 18 اردیبهشت 96، هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا 2017

پرسپولیس ایران– الوحده امارات (گروه D)

ساعت 19:55 در ورزشگاه آزادی تهران

به گزارش وب سایت برنامه نود، روز سرنوشت ساز برای پرسپولیس فرا رسید. قهرمان قاطع لیگ برتر ایران امیدوار است دوشنبه روز شانسش باشد و بتواند صعودش درآسیا را جشن بگیرد؛ یک جشن هشتاد هزار نفری.

در بین چهار نماینده ایران پرسپولیس تنها تیمی است که سرنوشتش در دست خودش نیست. دو تساوی مقابل الریان قطر و الهلال عربستان کار صعود پرسپولیس به مرحله حذفی لیگ قهرمانان را سخت کرد.

قرمزها برای صعود تنها یک راه دارند؛ الوحده امارات را در تهران شکست دهند و در بازی هم زمان الهلال عربستان در دوحه به الریان قطر نبازد. با رقم خوردن این نتایج پرسپولیس به عنوان تیم دوم این گروه صعود می کند و حریف لخویای قطر در مرحله بعدی می شود.

پرسپولیسی‌ها باید چشمشان به آزادی باشد و گوششان متوجه دوحه قطر. بعید است که در بازی دوحه، الهلال و الریان به سمت تبانی پیش بروند چراکه الهلال به دنبال اولی در گروه است. در مجموع احتمال اینکه الهلال به الریان نبازد کم نیست پس بازیکنان پرسپولیس باید بدون استرس به دنبال شکست دادن الوحده باشند.

الوحده با پیروزی خیره کننده پنج بر یک مقابل الریان در بازی قبلی نشان داد تیم دست و پابسته ای نیست و برانکو حق دارد که از این گروه به عنوان یک گروه بسیار سخت یاد کند. الوحده حالا خودش هم شانس صعود دارد. الوحده اگر پرسپولیس را ببرد و در آنسو الریان به الهلال به ببازد الوحده صعود خواهد کرد. پرسپولیسی اصلا دیدار آسانی ندارند.

پرسپولیس پس از قهرمانی مقتدرانه در لیگ بدون هیچ غایبی به مصاف الوحده می رود. انتظار می رود در ورزشگاه پر آزادی این تیم یک برد شیرین را کسب کند، بردی که با شنیدن اخبار خوب از دوحه شیرین‌تر هم خواهد شد.

الوحده فصل قبل در لیگ امارات سوم شد و با عبور از دیدار پلی‌آف خود را به این مرحله رسانده است. این تیم که سابقه چهار مرتبه قهرمانی در لیگ امارات را دارد این فصل هم در رده پنجم قرار دارد و جزو تیم های قدرتمند امارات محسوب نمی شود اما در بازی با الریان ثابت کرد تیم بسیار باکیفیتی است. برانکو ایوانکوویچ در فصل 2013-2012 سرمربی الوحده بود و با اینکه شروع خوبی در این تیم داشت در نهایت اخراج شد. برانکو در بازی رفت با شکست دادن الوحده در ابوظبی انتقام شیرینی از تیم سابقش گرفت.

خاویر آگیره مکزیکی که سالها در لالیگا مربی گری کرده سرمربی الوحده است. این تیم بازیکنانی از کره جنوبی، شیلی، مجارستان و آرژانتین دارد.

سباستین تاگلیبوئه مهاجم آرژانتینی الوحده بازیکن بسیار خطرناکی است که این فصل هم خیلی خوب گل زده است. خورخه والدیویا از شیلی هم ارزشمند ترین بازیکن این تیم به شمار می رود. الوحده چند اماراتی معروف هم دارد که اسماعیل مطر سرشناس ترین آنهاست.

پرسپولیس در بازی رفت با درخشش مهدی طارمی بردی شیرین را کسب کرد و امیدوار است این بار هم آن خاطره شیرین را تکرار کند.

دیگر بازی گروه:

الریان قطر- الهلال عربستان

وضعیت جدول:

پرسپولیس: سوم، الوحده: چهارم.

نحوه حضور در لیگ قهرمانان آسیا:

پرسپولیس نایب قهرمان فصل قبل لیگ ایران/ صعود مستقیم

الوحده تیم سوم فصل قبل لیگ امارات/ صعود از پلی آف

نتیجه بازی رفت: الوحده 2- پرسپولیس3

نتایج قبلی در گروه:

پرسپولیس: پرسپولیس یک- الهلال یک، الوحده امارات 2- پرسپولیس 3، الریان 3- پرسپولیس یک، پرسپولیس صفر- الریان صفر، الهلال صفر- پرسپولیس صفر

الوحده امارات: الریان2- الوحده یک، الوحده امارات 2- پرسپولیس 3، الوحده 2- الهلال 2، الهلال یک- الوحده صفر، الوحده 5- الریان یک

آخرین بازی:

سیاه جامگان یک، پرسپولیس صفر

العین 3- الوحده 2

جایگاه در لیگ داخلی:

پرسپولیس با 66 امتیاز از 30 بازی قهرمان لیگ برتر ایران

الوحده با 37 امتیاز از 24 بازی در رده پنجم لیگ امارات

پنج بازی آخر در تمامی رقابتها:

پرسپولیس: باخت، مساوی، مساوی، برد، برد

الوحده: باخت، برد، برد، مساوی، برد

بهترین گلزن در لیگ:

پرسپولیس: مهدی طارمی با 18 گل

الوحده: سباستین تاگلیبوئه با 17 گل

بهترین گلزن آسیایی:

پرسپولیس: مهدی طارمی با 3 گل

الوحده: سباستین تاگلیبوئه و ژودژاک با 2 گل

آمار ویژه:

پرسپولیس تا به حال پنج مرتبه مقابل اماراتی ها در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته است. سه برد، یک مساوی و یک باخت حاصل کار پرسپولیس برابر نمایندگان اماراتی در لیگ قهرمانان محسوب می شود. پرسپولیس در این پنج بازی 13 گل زده و 7 گل خورده داشت.

ایمون زاید با چهار گل زده بهترین گلزن پرسپولیس در دیدار با تیم های اماراتی است.

پرسپولیس سه بار با الوحده امارات بازی کرده که حاصلش یک برد،یک مساوی و یک باخت است.

داور: مینگ فو از چین

۵۷۱۸۹