پیش بازی میلان - رم؛ هیچ چیز جز سه امتیاز!

پیش بازی میلان - رم؛ هیچ چیز جز سه امتیاز!

وبسایت رسمی برنامه نود - حساس ترین مسابقه هفته سی و پنجم سری آ را دو تیم مطرح میلان و رم برگزار خواهند کرد.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های میلان و رم در چارچوب هفته سی و پنجم سری آ، ساعت 23.15 یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 در ورزشگاه سن سیرو شهر میلان با داوری نیکولا ریتزولی برگزار خواهد شد. رم در حال حاضر با 75 امتیاز در مکان سوم جدول حضور داشته و با توجه به پیروزی ناپولی در این هفته، شاگردان لوچانو اسپالتی باید هر 3 امتیاز مسابقه با میلان را به دست بیاورند تا جایگاه دوم جدول را از ناپولی پس بگیرند. تیم دوم به طور مستقیم راهی لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد اما تیم سوم باید در پلی آف به میدان برود. با توجه به توقف خانگی یوونتوس در دربی تورین، انگیزه رم برای پیروزی مقابل میلان بیشتر شده تا همچنان کورسوی امید جالوروسی برای قهرمانی سری آ، پابرجا بماند. البته یوونتوس با یک پیروزی طی 3 هفته آخر نیز فاتح اسکودتو خواهد شد.

میلان نیز با 59 امتیاز در رتبه ششم جدول حضور داشته و برای کسب سهمیه لیگ اروپا، باید به پیروزی دست یابد. با توجه به فاصله 5 امتیازی بین میلان و آتالانتا، نمی توان شانس چندانی برای کسب سهمیه اروپایی توسط روسونری قائل بود ولی هنوز هم شاگردان وینچنتزو مونتلا ناامید نیستند. میلان اکنون سه امتیاز بیشتر از اینتر داشته و یکی از انگیزه های دیگر این تیم برای پیروزی در هفته سی و پنجم، حفظ جایگاه بالاتر نسبت به تیم همشهری یعنی اینتر است. میلان طی 5 بازی اخیر در سری آ، فقط یک برد را مقابل تیم ضعیف پالرمو به دست آورده و روزهای خوبی را سپری نمی کند. شاگردان مونتلا در دو بازی اخیر حتی مقابل تیم های پایین جدول یعنی امپولی و کروتونه نیز ناکام شده اند. شکست میلان در بازی خانگی اخیر مقابل امپولی، موجب خشم هواداران روسونری گردید. آنها هفته گذشته در خانه کروتونه به تساوی 1-1 دست یافتند. اما رم پس از 8 بازی پیاپی بدون باخت در کلیه رقابت ها، هفته گذشته یک شکست دردناک 3-1 را در دربی دلاکاپیتاله مقابل لاتزیو پذیرفت تا امیدهای جالوروسی برای فتح اسکودتو کم رنگ تر شود.

نکات آماری بازی:

میلان طی 9 تقابل اخیر با رم در سری آ، فقط یک بار پیروز شده است. (4 مساوی و 4 باخت)

طی 5 تقابل اخیر این دو تیم در ورزشگاه سن سیرو، هر دو تیم توانستند در 4 بازی گلزنی کنند.

طی 13 رویارویی اخیر این دو تیم در کلیه رقابت ها از سال 2010 به بعد، تنها 3 برد نصیب میلان شده در حالی که 5 برد برای رم و 5 تساوی نیز به ثبت رسیده است.

میلان طی 3 بازی اخیر خانگی مقابل رم در کلیه رقابت ها، حداقل 3 گل در هر بازی به ثمر رسانده است.

در مسابقه رفت این دو تیم که در شهر رم برگزار شد، تیم میزبان فقط 13 شوت را به سوی دروازه میلان روانه کرد که پایین ترین آمار شوت های زده برای این تیم در فصل جاری سری آ (به جز مسابقه هفته گذشته با لاتزیو) بود.

میلان طی 15 مسابقه اخیر سری آ، فقط 20 امتیاز را به دست آورده در حالی که در 15 مسابقه نخست این فصل، 32 امتیاز را کسب کرده بود.

رم تا پیش از این فصل، فقط دو بار توانسته به مرز 75 امتیاز پس از 34 بازی لیگ دست یابد. (فصول 01-2000 و 14-2013)

رم پس از پسکارا، پایین ترین تعداد گل های زده از طریق ضربات سر را در فصل جاری سری آ، به خود اختصاص داده است. (3 گل با ضربه سر)

رم طی 4 بازی اخیر بیرون خانه در سری آ، حداقل 3 گل را به ثمر رسانده و در هر 5 بازی اخیر بیرون خانه پیروز شده است.

وینچنتزو مونتلا که 10 سال به عنوان بازیکن در خط حمله رم بازی می کرد، در دوران مربیگری تاکنون 10 بار به مصاف تیم سابق خود رفته و هرگز پیروز نشده است. (3 مساوی و 7 باخت)

استفان الشعراوی تنها یک بار در ورزشگاه سن سیرو به مصاف تیم سابق خود یعنی میلان رفته و در همان یک بازی نیز، گلزنی کرده است.

کارلوس باکا تاکنون 4 بار در ورزشگاه سن سیرو به مصاف تیم های استان لاتزیو رفته و 4 گل را به ثمر رسانده است. (یک گل به فروزینونه، دو گل به لاتزیو و یک گل به رم)

جرارد دلوفئو از هنگام حضور در سری آ، توانسته 33 بار برای هم تیمی های خود موقعیت خلق کند. تنها آلخاندرو گومز مهاجم آتالانتا در این بازه زمانی، بیشتر از دلوفئو در خلق موقعیت، توفیق داشته است. (37 خلق موقعیت)

رم در فصل جاری سری آ، 3 بازی را بدون کوین استروتمن به میدان رفته و در این 3 بازی شکست نخورده است. (2 برد و یک مساوی)

وضعیت بازیکن های دو تیم:

میلان: شایعاتی درباره سپردن بازوبند کاپیتانی روسونری به جان لوئیجی دوناروما 18 ساله شنیده می شود ولی مونتلا با این تصمیم مخالف است. به نظر می رسد که یکی از شروط دوناروما برای تمدید قرارداد، در اختیار گرفتن بازوبند کاپیتانی میلان باشد. ماتیا دیشیلیو نیز در بازی خانگی اخیر مقابل امپولی، توسط هواداران میلان هو شد زیرا شایعاتی درباره حضور وی در یوونتوس شنیده می شود. جاکومو بوناونتورا، ایگناتزیو آباته و لوکا آنتونلی به علت مصدومیت، قادر به همراهی میلان نیستند و یورای کوچکا نیز به علت محرومیت، غایب خواهد بود تا خوزه سوسا جانشین وی در خط هافبک شود. جان لوکا لاپادولا از شانس زیادی برای حضور در کنار کارلوس باکا به عنوان زوج خط حمله برخوردار است.

رم: لوچانو اسپالتی اعتقاد دارد که با توجه به توقف ناپذیری یوونتوس، عنوان نایب قهرمانی نیز برای رم به اندازه یک اسکودتو ارزش دارد. باشگاه رم برای تحقق آرزوهای بلند مدت، به تازگی اقدام به استخدام مونچی به عنوان مدیر ورزشی کرده که 17 سال موفق را در باشگاه سویا سپری کرد. این روزها صحبت های زیادی راجع به بازنشستگی فرانچسکو توتی شنیده می شود ولی اعلام نهایی این تصمیم به انتهای فصل موکول شده است. هنوز توتی به خداحافظی از فوتبال رضایت نداده اما مونچی قصد دارد تا از وجود او در یک پُست مدیریتی استفاده کند. با توجه به شایعات خداحافظی وی، اسپالتی می گوید که بایگانی پیراهن شماره 10 رم، تصمیم درستی نخواهد بود. آلساندرو فلورنتزی به علت مصدومیت، همچنان غایب است ولی بدشانسی بزرگ رم، محرومیت دو بازیکن کلیدی یعنی آنتونیو رودیگر و کوین استروتمن می باشد. برونو پرز و لئاندرو پاردس از شانس زیادی برای حضور در سمت راست خط دفاعی و خط هافبک رم برخوردار هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464