بارسلونا 4 - 1 ویارئال؛ مثلث MSN زیردریایی های زرد را غرق کرد

بارسلونا 4 - 1 ویارئال؛ مثلث MSN زیردریایی های زرد را غرق کرد

وبسایت رسمی برنامه نود - بارسلونا در هفته سی و ششم لالیگا به مصاف ویارئال رفت و به یک پیروزی ارزشمند دست یافت.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های بارسلونا و ویارئال در چارجوب هفته سی و ششم لالیگا در ورزشگاه نیوکمپ با قضاوت خوزه سانچز برگزار شد. بارسلونا برای قهرمانی در لالیگا باید در کلیه مسابقات باقی مانده خود پیروز شده و منتظر لغزش رئال مادرید باشد. آبی و اناری ها پیش از شروع این بازی، با 81 امتیاز در صدر جدول لالیگا حضور دارند اما ویارئال 63 امتیاز در رتبه پنجم قرار دارد. ویارئال برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، رقابت جذابی با سویا داشته و به همین دلیل، انگیزه زیر دریایی های زرد نیز برای این بازی بسیار زیاد است. اولویت دوم شاگردان فران اسکریبا، کسب سهمیه لیگ اروپا می باشد که در این راستا نیز رقبایی همچون رئال سوسیداد و اتلتیک بیلبائو را در پیش دارد. تساوی سوسیداد و سویا در شروع هفته 36 لالیگا باعث شده تا انگیزه های ویارئال بیش از پیش افزایش یابد. این بازی را باید تقابل بین بهترین خط حمله لالیگا با دومین خط دفاع برتر این مسابقات دانست.

ترکیب اصلی دو تیم به شرح ذیل است:

بارسلونا: مارک آندره تر استگن، سرخی روبرتو، جرارد پیکه، ساموئل اومتیتی، لوکاس دینیه، ایوان راکیتیچ، سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا، لیونل مسی، نیمار، لوئیز سوارز

ویارئال: آندرس فرناندز، ماریو گاسپار، متیو موساکیو، آلوارو گونزالز، خوآمه کاستا، جاناتان دوس سانتوس، رودریگو هرناندز، مانوئل تریخروس، روبرتو سوریانو، سدریک باکامبو، روبرتو سولدادو

بارسلونا در این بازی با تمام قوا به میدان رفت. بازگشت نیمار از محرومیت و حضور آندرس اینیستا در خط هافبک، خبر خوبی برای لوئیز انریکه بود. آردا توران نیز از کمند مصدومیت رها شد تا روی نیمکت ذخیره ها حضور یابد. حضور لوکاس دینیه در پُست دفاع چپ، از تصمیمات جالب لوئیز انریکه در این بازی بود.

خط حمله ویارئال با حضور سولدادو و باکامبو، بسیار خطرناک به نظر می رسد. بازگشت خوامه کاستا و متئو موساکیو از محرومیت، بهترین خبر برای فران اسکریبا بود. رودریگو هرناندز پدیده جوان ویارئال جانشین برونو سوریانو محروم در این بازی شد.

بازی تا دقیقه 20 نسبتاً آرام بود هر چند که بارسلونا توپ و میدان را در اختیار داشت. اولین صحنه حساس بازی با ضربه ایستگاهی مسی در دقیقه 19 رقم خورد که ضربه آرام وی در اختیار دروازه بان ویارئال قرار گرفت.

دو دقیقه بعد حرکت یاران بارسلونا از سمت راست و توپ ارسالی برای مسی درون محوطه جریمه ویارئال باعث شد تا نیمار در نقش گلزن ظاهر شده و با ضربه دقیق، توپ را از زیر دستان آندرس فرناندز دروازه بان ویارئال، تبدیل به گل نماید. نیمار بازگشت خود از محرومیت را با گل جشن گرفت تا نهمین گل خود به ویارئال را در نهمین تقابل با این تیم، به ثمر برساند. تصاویر نشان داد که این گل سالم بوده و نیمار در آفساید قرار نداشت.

ویارئال پس از دریافت گل نخست، کمی بهتر ظاهر شد اما باز هم مسی دروازه این تیم را در دقیقه 29 تهدید کرد. پاس عالی راکیتیچ و ضربه زمینی مسی از زاویه بسته، با اختلاف کم راهی اوت شد.

پاس عمقی عالی روبرتو سولدادو در دقیقه 32 به سدریک باکامبو رسید تا مهاجم کنگویی ویارئال با عبور از کمند جرارد پیکه، دروازه بارسلونا را با یک ضربه زمینی دقیق فرو بریزد. بدین ترتیب یازدهمین گل باکامبو در فصل جاری لالیگا به ثمر رسید و عملکرد ضعیف خط دفاعی بارسلونا در این صحنه، کاملاً مشهود بود.

بارسلونا با فشار زیادی حمله می کند اما ویارئال در ضد حملات بسیار خطرناک است. گل تساوی زیردریایی های زرد نیز به همین طریق زده شد.

سانتر عالی مسی در دقیقه 39 به پیکه در دهانه دروازه حریف رسید اما پیکه خیلی دیر به توپ رسید و ضربه سر وی به بیرون رفت.

سانتر عالی روبرتو سوریانو در دقیقه 40 به روبرتو سولدادو رسید ولی او در یک موقعیت عالی، قدر توپ را ندانست و ضربه سر وی از بالای دروازه تراستگن راهی اوت شد. نیمار نیز یک دقیقه بعد، ضربه خطرناکی را از زاویه بسته زد که حاصلی نداشت.

هنر ناب مسی در واپسین ثانیه های نیمه اول به کمک بارسلونا آمد و وی با حرکت انفرادی پشت محوطه جریمه ویارئال و یک شوت پای چپ از فاصله حدود 20 متری، گل دوم آبی و اناری ها و پنجاهمین گل خویش در فصل جاری را به ثمر رساند. در این صحنه، شوت لیونل مسی در میانه مسیر به پای ماریو گاسپار اصابت کرده و درون دروازه تیم میهمان قرار گرفت. پاس گل نیز به نام سرخیو بوسکتس ثبت گردید.

با این دو گل نیمار و مسی، مجموع تعداد گل های مثلث MSN در فصل جاری، به عدد 100 رسید. بدین ترتیب، نیمه اول با پیروزی 2-1 بارسلونا خاتمه یافت.

نخستین خطر آفرینی در نیمه دوم توسط لیونل مسی در دقیقه 57 صورت گرفت که شوت پای راست وی توسط دروازه بان ویارئال دفع شد.

بارسلونا بر خلاف نیمه اول، کاملاً محتاطانه بازی کرده و سعی در اداره میدان دارد. آرامش بازی در دقیقه 68 با گل سوم بارسلونا بر هم ریخت. پاس سرخی روبرتو در محوطه جریمه به لوئیز سوارز رسید تا مهاجم اروگوئه ای با یک ضربه محکم از زاویه بسته، گل سوم تیم میزبان و چهلمین گل خود در فصل جاری را به ثمر برساند. بدین ترتیب، هر سه ضلع مثلث MSN در این بازی گلزنی کردند.

نیمار در دقیقه 76 قدر یک فرصت تک به تک با دروازه بان حریف را ندانست و توپ را به وی تحویل داد. یک دقیقه بعد، دومین خروج نامطمئنن تراستگن در این بازی باعث شد تا باکامبو دروازه بارسلونا را تهدید کند اما پیکه با یک تکل به موقع دروازه تیمش را نجات داد.

دریبل سرپای تاریخی نیمار در دقیقه 80 و پاس وی برای سوارز باعث شد تا داور پس از اصابت توپ به دست مدافع ویارئال، یک ضربه پنالتی را اعلام کند. مسی پشت توپ ایستاد و با یک ضربه پاننکایی - پیرلویی، برای چهارمین بار دروازه زرد پوش ها را گشود. دریبل سرپای نیمار یکی از ناب ترین صحنه ها در فصل جاری لالیگا خواهد بود. مسی برای یازدهمین بار، دروازه ویارئال را گشود.

شوت آندرس اینیستا از بارسلونا و شوت جاناتان دوس سانتوس از ویارئال در دقایق پایانی توسط دروازه بان های دو تیم مهار شد و در نهایت این بازی با پیروزی 4-1 بارسلونا خاتمه یافت.

4464