پیش بازی آرسنال - منچستریونایتد؛ نبرد دوباره ونگر و مورینیو در شرایطی غیرمعمول

پیش بازی آرسنال - منچستریونایتد؛ نبرد دوباره ونگر و مورینیو در شرایطی غیرمعمول

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال در هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس میزبان منچستریونایتد است.

به گزارش وبسایت نود، در آخرین بازی روز یکشنبه از هفته سی و ششم لیگ جزیره، آرسنال در ورزشگاه خانگی خود میزبان منچستریونایتد است. دو تیم در شرایطی به مصاف هم می روند که هر دو شانس اندکی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان از طریق لیگ برتر دارند. در واقع این برای اولین بار در طی 40 سال اخیر است که یونایتد و آرسنال در حالی در بازی برگشت لیگ برتر به مصاف هم می روند که هر دو در بین 4 تیم برتر لیگ حضور ندارند. آخرین بار 14 می 1977 در بازی برگشت لیگ، یونایتد در حالی که ششم بود و آرسنال در رتبه هفتم قرار داشت، این دو تیم به مصاف هم رفتند. فعلاً در جدول رده بندی منچستریونایتد با یک بازی بیشتر نسبت به آرسنال، 5 امتیاز برتری دارد و در رده پنجم ایستاده است، توپچی ها هم ششم هستند.

مورینیو پیش از این دیدار حساس عنوان کرده بود که به دلیل حساسیت بازی تیمش در لیگ اروپا، قصد دارد به چند تن از بازیکنان تیمش در بازی مقابل آرسنال استراحت دهد، مورینیو معتقد است بازی مقابل سوانزی اخرین فرصت تیمش برای کسب سهمیه از طریق لیگ برتر بود و حالا آن ها باید به فکر لیگ اروپا باشند. البته سرمربی پرتغالی همچنان امیدوار است تا رکورد شکست ناپذیری تیمش تداوم پیدا کند، آن ها 25 بازی است که در لیگ برتر شکست نخورده اند و به دنبال رسیدن به رکورد 26 بازی بدون شکست هستند. در صورتی که یونایتد در این مسابقه هم شکست نخورد با رکورد 26 بازی بدون شکست ناتینگام در فصل 1977-1978 برابری می کند.

آرسنال که در هفته های اخیر 3 برد را کسب کرده بود و موفق شده بود دوباره به روند پیروزی بازگردد، هفته گذشته در دربی شمال لندن متحمل شکست 2-0 مقابل تاتنهام شد تا باز هم شانس هایش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان کم شود. تیم ونگر در شش بازی اخیر خود 4 برد و دو شکست را تجربه کرده است. این 4 برد مقابل لستر، من سیتی، میدلزبورو و وستهم رقم خورده است و دو شکست بدون گل زده در مقابل تاتنهام و پالاس به ثبت رسیده است. توپچی ها در این 6 بازی، 8 گل زده اند و 7 گل دریافت کرده اند.

در آن سمت، منچستریونایتد در 6 بازی اخیر خود، سه بار برده و سه بار به تساوی رسیده است. بعد از دو تساوی اخیر در لیگ برتر، شانس های شیاطین سرخ برای کسب سهمیه در لیگ برتر بسیار اندک شد. اما یونایتد پنج شنبه شب در بازی رفت نیمه نهایی لیگ اروپا در اسپانیا به یک برد ارزشمند دست یافت و حالا در یک قدمی فینال لیگ اروپا قرار دارد. به دلیل حساسیت بازی برگشت در روز پنج شنبه است که مورینیو قصد دارد به بازیکنان اصلی تیمش در بازی مقابل آرسنال استراحت دهد.

 در شش جدال رودرروی اخیر دو تیم شرایط برابر بوده است، هر تیم دو بار پیروز شده و دو بازی هم با تساوی پایان یافته است. آرسنال در این شش بازی، 10 گل زده و یونایتد 8 گل به ثمر رسانده است. بازی رفت دو تیم در این فصل با تساوی 1-1 پایان یافت. فصل گذشته آرسنال موفق شد یونایتد را در خانه خود با سه گل مغلوب سازد. یونایتد آخرین بار 22 نوامبر 2014 آرسنال را در ورزشگاه امارات 2-1 شکست داد.

اما ونگر آمار خوبی هم در تقابل با مورینیو ندارد، سرمربی فرانسوی فقط یک بار موفق به شکست دادن مورینیو شده است (جام خیریه سال 2015)، در 12 تقابل دو مربی در لیگ برتر، مورینیو 5 بار پیروز شده است و 7 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

زلاتان، روخو، فوزو منسا و شاو به دلیل مصدومیت همچنان غایب هستند، فلینی هم برای این بازی محروم است. شرایط یانگ و رشفورد هم برای این بازی نامشخص است.

در آن سمت، ژاکا و موستافی به تمرینات بازگشته اند و ممکن است بتوانند آرسنال را در این بازی همراهی کنند. شرایط پرز و اوسپینا هنوز به طور کامل مشخص نیست. کازورلا هم غایب قطعی آرسنال است.

ترکیب احتمالی دو تیم

آمار و اطلاعات مسابقه؛

منچستریونایتد با تساوی در بازی مقابل سوانزی، به رکورد ۲۵ مسابقه بدون شکست رسید که بهترین رکورد بازی های بدون باخت برای شیاطین سرخ در لیگ جزیره محسوب می شود. یونایت در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ به رکورد ۲۴ بازی متوالی بدون باخت رسید که در مقابل وولوز این رکورد شکسته شد. یونایتد آخرین بار در این فصل در ۲۳ اکتبر در بازی مقابل چلسی شکست خورد، از آن مسابقه، یونایتد در ۲۵ بازی لیگ برتری، ۱۳ بار پیروز شده و ۱۲ بار به تساوی رسیده است.

آرسنال در هشت مسابقه از ده بازی اخیرش در خانه در لیگ برتر پیروز شده است.

یونایتد در شش بازی از هشت مسابقه اخیر خارج از خانه اش در لیگ برتر، کلین شیت کرده است.

پیروزی 3-0 توپچی ها در فصل گذشته، تنها برد آرسنال در 11 بازی اخیر دو تیم در لیگ برتر محسوب می شود. 4 تساوی و 6 باخت در 10 بازی اخیر برای آرسنال.

از نوامبر 2001 پیش نیامده که یونایتد دو بازی پیاپی خارج از خانه را در لیگ برتر مقابل آرسنال واگذار کند.

سانچز دو گل با رسیدن به رکورد 50 گل لیگ برتری برای آرسنال فاصله دارد.

وین رونی در لیگ برتر 11 گل مقابل آرسنال زده است که بیشتر از هر بازیکن دیگری در لیگ جزیره است.

این مسابقه، پنجاه و هشتمین بازی ونگر مقابل یونایتد است. ونگر فقط در 15 بازی از این 58 مسابقه موفق به کسب برد شده است.

1878