پیش بازی سلتاویگو - منچستریونایتد؛ دو قدم مانده تا فینال

پیش بازی سلتاویگو - منچستریونایتد؛ دو قدم مانده تا فینال

وبسایت رسمی برنامه نود - سلتاویگو در بازی رفت از نیمه نهایی لیگ اروپا میزبان منچستریونایتد است.

به گزارش وبسایت نود، پنج شنبه شب در بازی رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا، سلتاویگو در ورزشگاه Balaídos میزبان منچستریونایتد است. قضاوت این مسابقه برعهده داورانی از کشوران روسیه است، سرجی کاراسف داور وسط این مسابقه است.

سلتا و و منچستریونایتد در حالی در نیمه نهایی لیگ اروپا به مصاف هم می روند که این اولین تقابل دو تیم محسوب می شود. سلتاویگو برای اولین بار به نیمه نهایی یک تورنمنت معتبر اروپایی می رسد، و شیاطین سرخ هم به دنبال اولین قهرمانی خود در این جام هستند.

سلتاویگو در گروه هفتم لیگ اروپا کارش را آغاز کرد، آن ها بعد از آژاکس (دیگر تیم حاضر در نیمه نهایی لیگ اروپا) با کسب دو برد، سه تساوی و یک باخت، در رده دوم گروه خود قرار گرفتند و راهی مرحله بعد شدند. سلتا در مرحله یک شانزدهم نهایی در مجموع دو بازی رفت و برگشت شاختار دونتسک اکراین را با نتیجه 2-1 شکست داد و راهی مرحله بعد شد، در دور بعد آن ها موفق شدند 4-1 کراسنودار را مغلوب سازند. در مرحله یک چهارم نهایی هم سلتا با پیروزی 4-3 در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل خنک، به نیمه نهایی راه یافت. یاگو آسپاس با زدن 5 گل در لیگ اروپا، بهترین گلزن سلتاویگو در رقابت های اروپایی این فصل است.

اما در آن سمت منچستریونایتد در گروه اول مسابقات، با فنرباغچه، فاینورد و زوریا همگروه بود. آن ها بعد از فنرباغچه با قرار گرفتن در رتبه دوم، به دور بعد رسیدند. در مرحله یک شانزدهم نهایی، یونایتد توانست سنت اتین را با نتیجه 4-0 در مجموع دو بازی رفت و برگشت شکست دهد، در دور بعد یونایتد موفق شد روستوف را با نتیجه 2-1 مغلوب سازد و در یک چهارم نهایی منچستریونایتد در مجموع دو بازی رفت و برگشت با پیروزی 3-2 مقابل اندرلخت راهی این مرحله شد. زلاتان با 5 گل زده، بهترین گلزن شیاطین سرخ در این فصل از لیگ اروپاست، البته او دیگر نمی تواند در این فصل به تعداد گل هایش بیفزاید.

سلتاویگو در شش بازی اخیر خود سه شکست را تجربه کرده است (شامل سه باخت متوالی در بازی های اخیر). البته هر سه بازی در لالیگا بوده است، آن ها مقابل بتیس، سویا و بیلبائو متحمل شکست شدند، اگرچه قابل ذکر است که سلتاویگو برای دیدار با منچستریونایتد، در بازی مقابل بیلیائو به هشت بازیکن اصلی خود استراحت داد.

منچستریونایتد در شش بازی اخیر خود سه برد و سه تساوی را تجربه کرده است. آن ها بعد از سه برد متوالی، در دو بازی اخیر خود در لیگ به تساوی رسیده اند. یونایتد ابتدای هفته در دیدار مقابل سوانزی با تساوی 1-1 متوقف شد تا باز هم شانس های این تیم برای کسب سهمیه کم شود. حالا با این شرایط تمام توجه یونایتد به لیگ اروپا است تا از این طریق سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنند.

یونایتد و سلتا تاکنون به مصاف هم نرفته اند. رکورد سلتاویگو در بازی مقابل تیم های انگلیسی 5 برد و 4 باخت است. آن ها در خانه مقابل انگلیسی ها 2 بار پیروز شده اند و دو بار شکست خورده اند. ضمن این که تیم اسپانیایی هر سه بازی قبلی خود را مقابل تیم های جزیره واگذار کرده است. در آن سمت رکورد یونایتد هم مقابل تیم های اسپانیایی خیلی خوب نیست. منچستریونایتد در 47 بازی مقابل اسپانیایی ها، 12 برد، 19 تساوی و 16 شکست را کسب کرده است. آمار آن ها در خاک اسپانیا این گونه است: 2 پیروزی، 10 تساوی و 10 باخت.

سلتاویگو برای این بازی قطعاً جوزپه روسی را در اختیار ندارد. شرایط بلانکو و پلاناس هم مشخص نیست. در آن سمت منچستریونایتد که با بحران مصدومیت روبرو بود، شرایطش تا حدی بهتر شده است. جونز، پوگبا، اسمالینگ و بایی همگی توانستند در تمرین روز چهارشنبه کنار سایر بازیکنان پا به توپ شوند. به این ترتیب تنها غایبین شیاطین سرخ برای دیدار با سلتاویگو، زلاتان، روخو، شاو و فوزو منسا هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم

آمار و اطلاعات مسابقه؛

سلتاویگو در 5 بازی اخیرش در اروپا، 4 برد و 1 تساوی داشته است.

تیم اسپانیایی در شش بازی خانگی خود در این فصل از لیگ اروپا، فقط یک کلین شیت به ثبت رسانده است.

منچستریونایتد در هشت مسابقه اخیر خود در لیگ اروپا، شکست نخورده است. 6 پیروزی و 2 تساوی. آمار یونایتد در بازی های خارج از خانه این فصل در لیگ اروپا، 2 برد، 2 تساوی و 2 شکست بوده است.

در سه جدال یونایتد با تیم های اسپانیایی در مرحله نیمه نهایی رقابت های اروپایی، شیاطین سرخ دو بار موفق به صعود به فینال شده اند و در هر دو فینال نیز پیروز شده اند و در نهایت به قهرمانی رسیده اند.

شیاطین سرخ در 6 بازی اخیر خود در مقابل تیم های اسپانیایی در مرحله حذفی تورنمنت های اروپایی، 1 تساوی و 5 شکست را تجربه کرده اند.

سلتاویگو در این فصل در لیگ اروپا، هشت گل از خارج از محوطه جریمه به ثمر رسانده است که بیشتر از هر تیم دیگری است، در واقع 42 درصد از گل های این تیم از خارج از محوطه جریمه به ثمر رسیده است.

آسپاس در 4 بازی قبلی سلتاویگو در لیگ اروپا در خانه، روی 3 گل تاثیر مستقیم داشته است. 2 گل و 1 پاس گل.

1878