گزارش ویژه؛ تعقیب و گریز پلیسی خبرنگار BBC و یک مربی کودک آزار!

گزارش ویژه؛ تعقیب و گریز پلیسی خبرنگار BBC و یک مربی کودک آزار!

وبسایت رسمی برنامه نود - یکی از متهم‌های مهم و سرشناس پرونده کودک آزاری در فوتبال بریتانیا به آمریکا فرار کرده است.

به گزارش سایت نود، ماه گذشته بخش اسکاتلندی رادیو BBC در یک برنامه مفصل و در گفت‌وگو با چند قربانی کودک آزاری جنسی، از نقش "جیم توربت" بینان‌گذار تیم‌های پایه سلتیک در آزار جنسی چندین کودک در ده‌های 70 و 80 میلادی پرده برداشت.

"مارک دلی" خبرنگار BBC اسکاتلند دوشنبه شب در گزارشی نسبتا مفصل اعلام کرد "توربت" درحال حاضر در شهر تنسی آمریکا حضور دارد. "دلی" نوشت:

چند روز بعد از پخش برنامه از رادیو به منزل آقای "توربت" رفتم تا از او درباره این پرونده سوال کنم اما همسایه‌هایش گفتند نیست و به آمریکا سفر کرده. هفته گذشته در جریان تحقیقاتم به سرنخی رسیدم که نشان می‌داد او در آمریکا حضور دارد. به همراه یک فیلمبردار راهی آمریکا شدیم و او را در شهر "مودستو" ایالت کالیفرنیا پیدا کردیم. دو روز او را زیرنظر گرفتیم. او هر روز به همراه مردی که تحقیقات من نشان می‌دهد "ویلیام گیلبرت" نام دارد در یک باقچه کار می‌کردند و اتومبیل می شستند. براساس قوانین ایالتی نمی‌توانستیم بدون مجوز از او مقابل دوربین فیلم‌برداری کنیم چون در یک ملک شخصی حضور داشت. منتظر شدیم تا او وارد یک محوطه عمومی شود.

در روز سوم وقتی او برای خرید به یک فروشگاه رفت سراغش رفتیم تا سوال‌هایمان را از او بپرسیم. ما او را تعقیب می‌کردیم تا اینکه "گیلبرت" فهمید و اتومبیل را متوقف کرد. او تلاش می‌کرد "توربت" را سوار ماشین کند اما هر طور بود خودم را به او رساندم و از او سوال کردم نظرش درباره پرونده چیست؟ او گفت در دادگاه صحبت می‌کند و همه اتهام‌ها را رد کرد. در جریان صحبت‌های کوتاه من با او "گیلبرت" تلاش می‌کرد اجازه فیلم‌برداری ندهد اما همکار من کارش را خوب بلد بود. وقتی او سوار اتومبیلش شد من خودم را بین درب باز قرار دادم تا سوال بعدی را بپرسم اما آن‌ها ماشین را روشن کردند و بعد از اینکه پای من را زیر گرفتند، از آنجا رفتند. 

براساس قوانین اقامتی "توربت" فقط 90 روز می‌تواند در آمریکا بماند. یک نفر در سفارت اسکاتلند در آمریکا که نمی‌خواست نامش فاش شود به من گفت سفارت‌های بریتانیا در آمریکا به کسانی که درگیر پرونده‌های غیراخلاقی باشند به هیچ‌وجه ویزا نمی‌دهد و آن‌ها نمی‌دانند "توربت" چطور وارد آمریکا شده. 

براساس تحقیقات من باید انتظار داشت او بعد از 90 روز به آمریکا برگردد. پلیس با حساسیت زیاد این پرونده را پیگیری می‌کند.

39046