اتفاق ویژه؛ دوست نزدیک چند مقام عالی‌رتبه ایران با اتهام فساد مالی از فیفا رفت

اتفاق ویژه؛ دوست نزدیک چند مقام عالی‌رتبه ایران با اتهام فساد مالی از فیفا رفت

وبسایت رسمی برنامه نود - رئیس شورای المپیک آسیا یک روز بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال فساد مالی از عضویت در مجمع فیفا استعفا داد.

به گزارش سایت نود، روز گذشته وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد "ریچارد لای" رئیس فدراسیون فوتبال گوام و یکی از اعضای مجمع فیفا به دلیل دریافت رشوه حدود 1.1 میلیون دلاری تحت بازجویی قرار گرفته است. فیفا بلافاصله "لای" را که عضو شورای المپیک آسیا هم هست موقتا برای 90 روز از فعالیت‌های ورزشی تعلیق کرد.

نشریه اشپیگل آلمان در گزارشی اعلام کرد این شهروند ایالات متحده آمریکا در زمان دریافت رشوه‌ها (بین 2009 تا 2014) با یکی از مقام‌های عالی‌رتبه ورزشی جهان که همزمان در فدراسیون فوتبال کویت و شورای المپیک آسیا هم دارای منصب است در ارتباط بوده است. این نشریه هرچند نامی از "شیخ احمد الفهد" نبرد اما مشخصات ارائه شده در این گزارش، نشان می‌دهد رئیس کویتی شورای المپیک آسیا مظنون اصلی این پرونده است.

"شیخ احمد" بامداد امروز با انتشار بیانیه‌ای اتهام‌های وارده را تکذیب کرد اما چند ساعت بعد با انتشار بیانیه‌ای دیگر از فعالیت در مجمع فیفا استعفا داد. در این بیانیه‌ اعلام شده که استعفای شیخ احمد به نفع فیفا و خود اوست.

وزارت دادگستری آمریکا که پرونده فساد در فیفا را بررسی می‌کند هنوز موضع رسمی درباره شیخ احمد نگرفته است. این کویتی 53 ساله هنوز رئیس شورای المپیک آسیا است.

"شیخ احمد الفهد" رابطه خوبی با مقام‌های بلند پایه ورزش ایران مثل کیومرث هاشمی (رئیس کمیته ملی المپیک) و علی کفاشیان دارد.

39046