پیرس: امباپه به آرسنال می رود، اما مقایسه او با آنری خیلی زود است

پیرس: امباپه به آرسنال می رود، اما مقایسه او با آنری خیلی زود است

وبسایت رسمی برنامه نود - روبرت پیرس، هافبک سال های نه چندان دور توپچی های لندن معتقد است آرسنال گزینه‌ مناسبی برای کیلیان امباپه، ستاره جوان موناکو است و او می تواند زیر نظر آرسن ونگر به خوبی پیشرفت کند.

به گزارش وبسایت نود، پیرس می گوید که مقایسه کیلیان امباپه با اسطوره فوتبال فرانسه و آرسنال عادلانه نیست و همچنین اعتقاد دارد که او باید به آرسنال برود.

به نقل از fourfourtwo، کیلیان امباپه در حال سپری کردن فصلی رویایی است، او توانست به همراه موناکو به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد و علاوه بر آن در صدر جدول لیگ فرانسه نیز قرار دارد. او توانسته است 13 گل برای موناکو در این فصل به ثمر برساند. در اوایل این هفته آرسن ونگر تائید کرد که امباپه را زیر نظر دارد، اما خریدن او بسیار سخت و دشوار است، زیرا باشگاه های متمول شانس بیشتری برای خرید مهاجم جوان موناکو را خواهند داشت. اما پیرس که یکی از اعضای تیم شکست ناپذیر فصل 04-2003 آرسنال بود، اعتقاد دارد که او به امارات می رود و آرسن ونگر بهترین گزینه برای پرورش بازیکنانی همچون امباپه است. پیرس طی مصاحبه ای در این خصوص گفت:

فکر می کنم که آرسنال او را خریداری کند. مشکل فقط قیمت اوست. امباپه پتانسیل کافی برای بازی کردن در ورزشگاه امارات را دارد و ونگر بهترین گزینه برای اوست. موناکو و آرسنال شبیه به یک دیگر هستند، پس این انتقال برای امباپه زیاد سخت نخواهد بود.

این روز ها مقایسه های زیادی بین تیری آنری و امباپه صورت می گیرد، زیرا هر دو از موناکو شروع کردند و خصیصه بازی هر دو، سرعت بالا و قدرت تمام کنندگی بسیار زیاد آنهاست. اما پیرس معتقد است که این مقایسه ها عادلانه نیست. وینگر سابق تیم ملی فرانسه در این خصوص ادامه داد:

این نوع مقایسه ها ضروری نیست، او آماده مقایسه شدن با بازیکنی مانند آنری نیست، کیلیان بسیار شبیه به آنری است، اما مقایسه بین دو بازیکن عادلانه نیست. امیدوارم امباپه بتواند راه تیری آنری را دنبال کند، زیرا خصوصیات بسیار مشابهی نسبت به یک دیگر دارند. هر دوی آن ها بازیکنانی سرعتی، قوی و با قدرت تمام کنندگی فوق العاده هستند، اما امباپه بسیار جوان است به همین دلیل من این نوع مقایسه ها را انجام نمی دهم.

امباپه با گل زنی در دو دیدار رفت و برگشت مقابل دورتموند، نقش بسزایی در راه یابی تیمش به جمع چهار تیم برتر اروپا داشت و حال آن ها در این مرحله باید با یوونتوس دیدار کنند. همچنین لازم به ذکر است که موناکو با 80 امتیاز با یک بازی کمتر نسبت به پاریسن ژرمن در رده اول قرار لیگ فرانسه قرار دارد.

4416