پیش بازی وولفسبورگ - بایرن مونیخ؛ پایانی بر آوریل سیاه یا بحرانی جدی؟

پیش بازی وولفسبورگ - بایرن مونیخ؛ پایانی بر آوریل سیاه یا بحرانی جدی؟

وبسایت رسمی برنامه نود - از هفته سی و یکم بوندس لیگا وولفسبورگ و بایرن مونیخ به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش وبسایت نود، در آخرین بازی روز شنبه بوندس لیگا تیم های وولفسبورگ و بایرن مونیخ از ساعت 21 به وقت ایران به مصاف هم خواهند رفت. بایرن مونیخ در این بازی شانس آن را دارد که پنجمین قهرمانی متوالی اش در بوندس لیگا را هم کسب کند. قضاوت این بازی برعهده فلیکس تساویر از برلین خواهد بود.

وضعیت کلی دو تیم

وولفسبورگ برای فرار از منطقه سقوط به کسب امتیاز از این بازی نیاز مبرم دارد. آن ها اکنون در رده چهاردهم قرار گرفته اند اما فاصله ای 1 امتیازی با مکان شانزدهم جدول دارند. آندریاس یونکر در بازی های اخیر نتوانست نتایج خوب روزهای اولش را تکرار کند و در 5 بازی آخر آن ها تنها یک بار طعم برد را چشیده اند. برای بازی مقابل بایرن، یاشوا گیلاووگی و جفری بروما سرشناس ترین غایبان وولفسبورگ خواهند بود.

شرایط برای آنچلوتی و تیمش بحرانی به نظر می رسد و آن ها در روزهای اخیر طعم حذف از لیگ قهرمانان و سپس جام حذفی آلمان را چشیدند و این نتایج باعث شده تا فشاری بی حد به بازیکنان و کادر فنی این تیم از سوی رسانه ها وارد شود. در 5 بازی اخیر تیم آنچلوتی در کسب برد ناکام مانده و این اتفاق پس از 17 سال برای باشگاه بایرن مونیخ مجددا تکرار شده است. مانوئل نویر تنها غایب قطعی بایرن مونیخ در این دیدار خواهد بود اما وضعیت بواتنگ، آلابا و هوملس هم نامشخص است. در صورتی که باواریایی ها مقابل وولفسبورگ به پیروزی برسند و در آن سو لایپزیگ مقابل اینگول اشتات شکست بخورد، در پایان هفته سی ام بایرن مونیخ می تواند پنجمین قهرمانی اش در بوندس لیگا را جشن بگیرد.

نکات ویژه بازی

• وولفسبورگ بدترین آمار را مقابل بایرن مونیخ دارد. تنها کسب چهار برد، 7 مساوی و 35 شکست مقابل این تیم در مجموع 46 بازی.

• گرگ ها پنج بازی آخر خود را به بایرن مونیخ واگذار کرده اند. در سه بازی قبلی حتی موفق به باز کردن دروازه بایرن مونیخ هم نشده اند.

• اگر لایپزیگ روز شنبه مقابل اینگول اشتات برد کسب نکند و از آن سو بایرن مونیخ موفق به شکست دادن وولفسبورگ شود، کوسه های باوارایا برای پنجمین بار متوالی قهرمان بوندس لیگا می شوند.

• بایرن مونیخ در سال های 2003 و 2008 در وولفسبورگ قهرمانی خود را مسجل کرده اما تاکنون در آلیانتس آرنا این اتفاق نیفتاده است!

• وولفسبورگ اکنون تنها 1 امتیاز با رده شانزدهم و حضور در منطقه سقوط فاصله دارد. این بدترین عملکرد آن ها در 6 سال اخیر محسوب می شود. 6 سال قبل آن ها روز آخر از سقوط فرار کردند.

• بایرن مونیخ در 4 بازی آخرش در بوندس لیگا تنها یک برد (4/1 مقابل دورتموند) کسب کرده و در دو بازی آخر خارج از خانه در گلزنی ناکام مانده اند. آخرین بار که باواریایی ها در 3 بازی متوالی خارج از خانه در لیگ گلزنی نکردند به 1983 برمی گردد.

• وولفسبورگ در 4 بازی آخر 3 شکست را تجربه کرده است. در 4 بازی ابتدایی تحت هدایت آندریاس یونکر گرگ ها بدون شکست بودند (2 برد و 2 تساوی).

• ماریو گومز مهاجم کنونی وولفسبورگ بین سال های 2009 تا 2013 برای بایرن مونیخ بازی کرد و در 174 بازی 113 گل برای این تیم به ثمر رساند.

• کارلو آنچلوتی با کسب میانگین 2.33 امتیاز در هر بازی و آندریاس یونکر با کسب 1.85 امتیاز در هر بازی موفق ترین مربیان کنونی بوندس لیگا محسوب می شوند.

• آندریاس یونکر بین سال های 2009 تا 2012 در کادر فنی بایرن مونیخ به عنوان دستیار لوئیس فن خال حضور داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم

7899