پیش بازی بارسلونا - اوساسونا؛ هدف افزایش فشار بر پایتخت نشینان

پیش بازی بارسلونا - اوساسونا؛ هدف افزایش فشار بر پایتخت نشینان

وبسایت رسمی برنامه نود - دو تیم صدر نشین و قعر نشین لالیگا از هفته سی و چهارم رقابت های لالیگا در ورزشگاه نیوکمپ، چهارشنبه ساعت 22 به قضاوت خوزه لوییز مونوئرا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش وبسایت نود، بارسلونا که پس از پیروزی دلچسبش مقابل رئال مادرید با یک بازی بیشتر به صدر جدول لالیگا رفته است انتظار دارد تا به روند پیروزی های خود در رقابت های لالیگا ادامه دهد تا بتواند فشارها را بر رئال مادرید افزایش دهد. دو گل لیونل مسی در دیدار این تیم مقابل رئال مادرید بار دیگر امید به قهرمانی را در اردوی بارسا افزایش داد. مسی پانصدمین گل خود با لباس بارسلونا را در دیدار ال کلاسیکو به ثمر رساند و علی رغم اینکه پیروزی را به اردوی بارسلونا آورد، خط و نشان جدی برای سایر رقبایش در مسیر کسب جایزه کفش طلای اروپا کشید. با توجه به اینکه محرومیت نیمار بخشیده نشد و این بازیکن در این دیدار نیز غایب خواهد بود به نظر می رسد نیوکمپ در انتظار درخشش دیگری از لیونل مسی خواهد بود.

در سوی مقابل اوساسونای قعر جدولی که آماده حضور در رقابت های سگوندا دیویژن می شود 9 امتیاز با منطقه امن فاصله دارد و این در حالی است که تنها 5 هفته از مسابقات باقی مانده است. تنها نقطه اتکای این تیم برای کسب امتیاز در این دیدار به سرخیو لئون خواهد بود که در فصل جاری بیشترین تعداد گل را برای این تیم به ثمر رسانده است، این بازیکن 28 ساله تا به اینجای فصل 10 بار برای اوساسونا گلزنی کرده است و انتظار دارد تا از نقطه ضعف بارسا که همانا خط دفاعی این تیم است استفاده کند تا اوساسونا دست به کار بزرگی در ورزشگاه نیوکمپ بزند. در صورتیکه لگانس مقابل لاس پالماس به پیروزی برسد و اوساسونا با شکست نیوکمپ را ترک کند سقوط این تیم به دسته دوم رقابت ها قطعی خواهد شد بنابراین به نظر می رسد تیم میهمان هرچه در توان دارد برای کسب امتیاز در این دیدار نشان خواهد داد.

الیکس ویدال و رافینیا مطابق انتظار به دلیل مصدومیت طولانی مدتی که دارند قادر به همراهی بارسلونا نیستند و متیو نیز به دلیل مصدومیتی که از ناحیه زردپی پا گریبانگیرش شده است احتمالا نمی تواند در ترکیب بارسلونا به میدان برود، همچنین نیمار نیز آخرین جلسه از محرومیتش را پشت سر خواهد گذاشت تا احتمالا پاکو آلکاسر بار دیگر جانشین او شود.

در سوی مقابل واسیلیچویچ لیستی بلند بالا از مصدومین را مقابل خود می بیند، دیگارد، میگل فلانیو، تانو، اونای گارسیا، ریورس، خاوی فلانیو و اوریول ریرا بازیکنانی هستند که قطعا به دلیل مصدومیت نمی توانند برای اوساسونا به میدان بروند و حضور لو، داوید گارسیا و ووجادینوویچ نیز  در هاله ای از ابهام قرار دارد.

بارسا در 6 دیدار پایانی دو تیم 4 بار به پیروزی رسیده است و یک بار نیز متحمل شکست شده است، آخرین نبرد دو تیم به دیدار رفت فصل جاری باز می گردد که بارسا موفق شد در خانه حریف به پیروزی 3-0 دست یابد و همچنین آخرین دیدار دو تیم در ورزشگاه نیوکمپ با پیروزی 7-0 بارسا به پایان رسید.

آمار مرتبط با این دیدار:

بارسا در 4 دیدار آخر خانگی خود حداقل 4 بار دروازه اوساسونا را باز کرده است.

بارسا 9 دیدار آخر خانگی خود را با پیروزی به پایان برده است.

بارسا در 8 دیدار از 9 دیدار آخر خانگی خود حداقل 3 بار دروازه رقبا را باز کرده است.

بارسا 10 دیدار از 12 دیدار آخر خود مقابل اوساسونا را با پیروزی پشت سر گذاشته است.(یک شکست و یک تساوی نتیجه کسب شده توسط کاتالان ها در سایر دیدارها بوده است)

اوساسونا 23 دیدار از 25 دیدار آخر خود در رقابت های لالیگا را بدون پیروزی به پایان برده است.

بارسا در 5 دیدار از 6 دیدار خانگی خود مقابل اوساسونا کلین شیت داشته است.

اوساسونا در 6 دیدار از 7 دیدار آخر خود در لالیگا حداقل 2 بار دروازه اش باز شده است.

بارسا در 3 دیدار آخر خود در لالیگا حداقل 2 بار به گل رسیده است.

بارسا در فصل جاری در 4 دیدار در نیوکمپ موفق به کسب پیروزی نشده است، (3تساوی و 1شکست) این بدترین نتیجه کاتالان ها پس از فصل 2008/09 بوده است.

اوساسونا و لگانس تنها تیم های لالیگا هستند که تعداد بردهای خارج از خانه شان بیشتر از بردهای خانگی شان بوده است.(2 پیروزی خارج از خانه و یک پیروزی خانگی)

لیونل مسی با 3 گلی که در فصل جاری در زمان های تلف شده به ثمر رسانده است از این حیث رکورد دار این رقابت ها است.

انریکه به عنوان مربی هرگز مقابل اوساسونا شکست نخورده است.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی وبسایت WhoScored:

1899