پیش بازی الهلال- پرسپولیس: محکوم به برد در نبرد قهرمانان

پیش بازی الهلال- پرسپولیس: محکوم به برد در نبرد قهرمانان

وبسایت رسمی برنامه نود - پرسپولیس اگر الهلال را نبرد مجبور است با آسیا خداحافظی کند.

دوشنبه 4 اردیبهشت 96، هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا

الهلال عربستان- پرسپولیس ایران (گروه D)

ساعت 19:30 در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط عمان

به گزارش وب سایت برنامه نود، پرسپولیس پنج روز پس از بالا بردن جام قهرمانی لیگ برتر باید در یک دیدار مرگ و زندگی آسیایی به میدان برود.

پرسپولیس در لیگ ایران بدون دغدغه قهرمان شد اما در آسیا کارش گره خورد. گره‌ای که در بازی قبلی مقابل الریان قطر ایجاد شد. قرمزها اگر آن بازی خانگی را می بردند حالا خیالی آسوده در آسیا داشتند اما هم اکنون با توجه به شرایط جدول مجبورند الهلال عربستان را شکست دهند.

دوشنبه دو تیم پرطرفدار آسیا یک بار دیگر در مسقط عمان به مصاف هم می روند. به دلیل مشکلات سیاسی بین ایران و عربستان این بازی مانند دیدار رفت دو تیم در مسقط برگزار می شود. بازی رفت یک-یک مساوی شد.

در گروه D لیگ قهرمانان آسیا الهلال با هشت امتیاز صدرنشین است، الریان قطر هفت امتیاز دارد و پرسپولیس پنج امتیازی است. پرسپولیس اگر الهلال را ببرد گام بلندی در راه صعود بر می دارد. چرا که با این تیم هم امتیاز می شود و از آنجا که در صورت مساوی بودن امتیازها بازی رودررو ملاک خواهد بود پرسپولیس بالاتر از الهلال قرار می گیرد و می تواند با برد در بازی آخر خود مقابل الوحده حتی به عنوان صدرنشین صعود کند.

نتیجه ای غیر از برد کار پرسپولیس را به اما و اگر می کشاند و آن موقع پرسپولیس باید منتظر باشد که الوحده در امارات، الریان را شکست دهد. کلید صعود پرسپولیس بردن الهلال در بازی امروز است؛ ماموریتی بسیار سخت.

مشکلات برانکو

برانکو ایوانکوویچ برای نتیجه گرفتن در مسقط مشکلات بزرگی دارد. پرسپولیس دو بازیکن مهم خود؛ جلال حسینی و سروش رفیعی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. محمد انصاری هم مصدوم است. در واقع هر دو مدافع وسط پرسپولیس؛ حسینی-انصاری در این بازی مهم غایب اند. برانکو مجبور است در غیاب این سه مهره کلیدی تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کند. به احتمال فراوان حسین ماهینی و ربیع خواه در قلب خط دفاعی بازی خواهند کرد. برانکو مجبور است از فرشاد احمدزاده در دفاع چپ استفاده کند. کاری که در طول فصل چندین بار هم انجام داده است. صادق محرمی هم دفاع راست پرسپولیس در بازی مقابل الهلال خواهد بود. همچنین محسن مسلمان از هافبک چپ به هافبک نفوذی می آید تا جای سروش رفیعی را پر کند.

در آنسوی میدان الهلال هم غایبان زیادی دارد. یاسر القحطانی، یاسر الشحرانی، سالم الدوساری و مجاهد المنی، محمد الشلهوب به دلیل آسیب دیدگی و بیماری بازی با پرسپولیس را از دست داده اند.

نبرد قهرمانان

الهلال در این فصل تیم قدرتمندی است. دو تیم شباهت زیادی بهم دارند. هر دو در فصل گذشته نایب قهرمان شدند و این فصل با اقتدار جام قهرمانی را بالای سر بردند. پرسپولیس سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمان لیگ برتر ایران شد. الهلال هم سه روز پیش دو هفته مانده به پایان لیگ عربستان، قهرمان لیگ عربستان شد.

الهلال تیمی که دوبار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است در این فصل از یک سرمربی آرژانتینی به نام رامون دیاز بهره می برد. گفته می شود دیاز گزینه سرمربی گری تیم ملی کشورش هم هست. الهلال چند بازیکن با کیفیت خارجی هم دارد. لئو بوناتینی مهاجم جوان برزیلی الهلال یکی از خطرناک ترین بازیکنان این تیم است. بازیکنی که در این فصل 12 گل زده است. کارلوس ادواردوی برزیلی و نیکولاس ملیسی اروگوئه ای دیگر بازیکنان مطرح الهلال اند که در خط هافبک توپ می زنند. این تیم چندین ملی پوش عربستانی هم دارد. یاسر القحطانی و محمد الشلهوب از جمله بازیکنان نام اشنای الهلال محسوب می شوند.

دیگر بازی گروه:

الوحده امارات -الریان قطر

وضعیت جدول:

الهلال: اول ، پرسپولیس: سوم

نحوه حضور در لیگ قهرمانان آسیا:

الهلال نایب قهرمان فصل قبل لیگ عربستان/ صعود مستقیم

پرسپولیس نایب قهرمان فصل قبل لیگ ایران/ صعود مستقیم

نتیجه بازی رفت: پرسپولیس یک – الهلال یک

نتایج قبلی در گروه:

الهلال: پرسپولیس یک- الهلال یک، الهلال 2- الریان یک، الوحده 2- الهلال 2، الهلال یک- الوحده صفر

پرسپولیس: پرسپولیس یک- الهلال یک، الوحده امارات 2- پرسپولیس 3، الریان 3- پرسپولیس یک، پرسپولیس صفر- الریان صفر.

آخرین بازی:

الشباب یک – الهلال 2

پرسپولیس 4 – پدیده مشهد صفر

جایگاه در لیگ داخلی:

الهلال با 60 امتیاز از 24 بازی قهرمان لیگ برتر عربستان

پرسپولیس با 65 امتیاز از 28 بازی قهرمان لیگ برتر ایران

پنج بازی آخر در تمامی رقابتها:

الریان: برد، مساوی، برد، برد، برد

پرسپولیس: برد، برد، مساوی، برد، باخت

بهترین گلزن در لیگ:

پرسپولیس: مهدی طارمی با 16 گل

الهلال: لئو بوناتینی با 12 گل

بهترین گلزن آسیایی:

الهلال: کارلوس ادواردو با 3 گل

پرسپولیس: مهدی طارمی با 3 گل

آمار ویژه:

*پرسپولیس و الهلال تاکنون پنج بار در لیگ قهرمانان آسیا( فرمت جدید) به مصاف هم رفتند که پرسپولیس یک برد داشته، دوبار الهلالی ها برنده شدند و دو بازی هم مساوی شده است.

*پرسپولیس و الهلال در مجموع 11 بار مقابل هم قرار گرفتند؛ 4برد 4مساوی و3باخت، 9 گل زده و11 گل خورده حاصل کار پرسپولیس برابر الهلال بوده است.

*پرسپولیس 13 بار در لیگ قهرمانان آسیا با تیم های عربستانی بازی کرده که حاصلش 4 برد، 5 باخت و 4 مساوی بوده است.

*الهلال در لیگ قهرمانان آسیا 20 بار با تیم های ایرانی بازی کرده که حاصلش 8 برد، 8 باخت و 4 تساوی بوده است.

داور: مهند قاسم از عراق

۵۷۱۸۹