گزارش ویژه/ رد صلاحیت گسترده ورزشی ها در انتخابات شورای شهر

گزارش ویژه/ رد صلاحیت گسترده ورزشی ها در انتخابات شورای شهر

وب سایت رسمی برنامه نود- رد صلاحیت ورزشی های شورای شهر تهران دیروز سوژه رسانه های ورزشی و یا حتی سیاسی هم بود.

به گزارش سایت نود، به عباس جدیدی، حسین رضازاده، علیرضا دبیر و حبیب کاشانی پیامک تایید نرسید. در این میان هادی ساعی اعلام کرده صلاحیتش تایید شده و پیامک تایید برای او آمده است. البته به علیرضا فغانی داور سرشناس و بین المللی فوتبال ایران هم پیامک تایید صلاحیت رسیده است. در این میان حتی برخی خبرها از رد صلاحیت هدایت ممبینی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال حکایت دارد و او که برای انتخابات شورای شهر اهواز ثبت نام کرده بود هم تایید صلاحیت نشده است.

اغلب این افراد چندین دوره بود که صندلی های شورا را قبضه کرده بودند اما این اواخر نسبت به تخصص آنها در مدیریت شهری حرف و حدیث های زیادی مطرح شده بود و حتی زمانی که موج حضور داوران بازنشسته در انتخابات شورای شهر مطرح شده بود، آنقدر در فضای مجازی از داوران انتقاد کردند و سوژه شدند که مسعود مرادی و خداداد افشاریان از حضور در انتخابات انصراف دادند.

در هر حال در نخستین خبرهایی که از بررسی صلاحیت ها در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران منتشر شده است چهره هایی چون حبیب کاشانی، علیرضا دبیر، حسین رضازاده و عباس جدیدی از جمله رد صلاحیت شدگان بودند.  مطمئنا این افراد اول اول اعتراض می کنند و بعد اگر تایید صلاحیت نشدند به فکر گرفتن پستهای ورزشی می افتند.

جدا از حاشیه ها و خبرهایی که درباره این چهره ها وجود داشت، این چهره ها سعی می کردند در میادین ورزشی حضوری معنا دار پیدا کنند و با چهره های ورزشی محبوب عکس یادگاری بگیرند و نام و تصویرشان در رسانه ها منتشر شود. شیوه ای که در ادوار گذشته جواب داده بود اما امسال، از حضور آنها در کورس رقابت و استفاده از شهرتش ورزشی شان، جلوگیری شده است.

همچنین زمزمه های زیادی درباره میزان درآمد و عایدات این افراد از این پست نان و آب دار شنیده می شد. طی چند هفته اخیر نیز برخی از این چهره های ورزشی حضور خود در میادین ورزش را افزایش داده بودند و به شکل معناداری در جشن هایی نظیر جشن قهرمانی پرسپولیس کنار ستاره های فوتبال قرار گرفتند تا از آنها اخبار و تصاویری در رسانه ها منتشر شود.

حبیب کاشانی(مدیرعامل اسبق پرسپولیس و مدیر سابق تیم ملی امید)، علیرضا دبیر(قهرمانی کشتی المپیک سیدنی)، حسین رضازاده(قهرمانی وزنه برداری المپیک آتن و سیدنی)، عباس جدیدی(قهرمان کشتی آزاد جهان) از جمله رد صلاحیت شدگان هستند.

در این میان هادی ساعی اعلام کرده است که تایید صلاحیت شده است تا کناره گیری اش از انتخابات فدراسیون تکواندو دیگر برایش هزینه ای نداشته باشد. اما حسین رضازاده در دوران گودرزی، وزیر سابق ورزش و جوانان به خاطر دو شغله بودن، بین صندلی ریاست فدراسیون وزنه برداری و عضویت در شورای شهر، دومی را برگزید.  

بر اساس این گزارش لیستی در فضای مجازی منتشر شده بود و اسم احمد دنیامالی رییس سابق فدراسیون قایقرانی ایران و رییس کنونی هیات مدیره باشگاه ملوان انزلی، ابتدا جزو رد صلاحیت‌شدگان بود اما آنطور که خودش گفته است پیامک تایید صلاحیت برای او ارسال شده است.