موناکو 3-1 دورتموند؛ صعود مقتدرانه شاگردان ژاردیم به نیمه نهایی

موناکو 3-1 دورتموند؛ صعود مقتدرانه شاگردان ژاردیم به نیمه نهایی

وبسایت رسمی برنامه نود - موناکو راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد.

به گزارش وبسایت نود، موناکو با تکیه بر قدرت هجومی خود باز هم مقابل دورتموند به پیروزی رسید تا صعودی مقتدرانه را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا جشن بگیرد. این چهارمین بار است که موناکو به جمع چهار تیم برتر اروپا راه پیدا می کند.

در آخرین شب از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، موناکو در ورزشگاه خانگی خود میزبان دورتموند بود. قضاوت این مسابقه برعهده اسکومینا از کشور اسلوونی بود. دو تیم با این ترکیب به مصاف هم رفتند:

موناکو

سوباشیچ، گلیک، جمرسون، توره، مندی، باکایوکو، موتینیو، لمار، سیلوا، امباپه، فالکائو

نیمکت: دی سانتیس، کاردونا، ژرمین، ان دورام، ژرژ، دیرار، راجی

دورتموند

بورکی، شاهین، رویس، گوئریرو، اوبامیانگ، کاگاوا، سوکراتیس، پیشژک، گینتر، وایگل، دورم

نیمکت: وایدنفلر، اشملزر، مرینو، بندر، کاسترو، پولیشیچ، دمبله

دو تیم در حالی در بازی برگشت رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که در بازی رفت موناکو موفق شده بود حریفش را 3-2 شکست دهد و به نظر نمی رسید کار سختی برای صعود به دور بعد داشته باشد. این پیش بینی درست از آب در آمد و موناکو در ابتدای بازی هم به گل رسید.هنوز پنج دقیقه از زمان مسابقه نگذشته بود که باز هم امباپه در نقش گلزن ظاهر شد.

دقیقه 5: شوت از راه دور مندی با واکنش بورکی همراه شد، اما دفع توپ توسط او، باعث شد توپ به امباپه برسد و این بازیکن جوان با یک ضربه بغل پا کار را تمام کرد تا همچون بازی رفت دروازه دورتموند را باز کرده باشد.

میل هر دو تیم به بازی هجومی موجب شد تا در نیمه اول شاهد یک بازی جذاب و پرموقعیت روی دروازه ها باشیم، دقایقی بعد دورتموند می توانست خیلی زود بازی را به تساوی بکشاند که سوباشیچ بازیکنان حریف را طی دو مرتبه ناکام گذاشت.

در دقیقه 14 دورتموند روی ضربه آزاد شاهین تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد ولی این توپ گل نشد، اما در ان سمت موناکو باز هم زهر خود را ریخت و به گل بعدی رسید تا شانس های دورتموند کمرنگ تر از قبل شود.

دقیقه 17: در حالی که دورتموند می توانست به گل تساوی برسد، اما از موقعیت های خود بهره نبرد، موناکو نهایت استفاده را کرد، سانتر خوب لمار از جناح چپ با ضربه سر دیدنی فالکائو همراه شد و بازی 2-0 به نفع میزبان شد.

 بعد از این گل، موناکو فرصت برای گل سوم را هم داشت که این بار توپ وارد دروازه دورتموند نشد. پس از آن، دورتموند بود که توپ و میدان را در دست گرفت. در این بین دمبله هم به جای دورم وارد زمین شد.

میهمان در 15 دقیقه پایانی نیمه نخست، تیم برتر میدان بود و به موقعیت های خوبی رسید ولی تلاش گوئریرو و دمبله راه به جایی نبرد تا موناکو 2-0 برنده به رختکن برود.

با شروع نیمه دوم، دورتموند باز هم بازی را در دست گرفت و خیلی زود مزد برتری خود را گرفت تا امیدوارانه کار را ادامه دهد. رویس در بازگشتش به ترکیب دورتموند در اروپا، باز هم گلزنی کرد.

دقیقه 48: حرکت دیدنی دمبله از جناح راست، با پاس عالی او به درون محوطه جریمه همراه شد، رویس هم با یک ضربه تمام کننده، بازی را 2-1 کرد.

بعد از این گل، موناکو واکنش مثبتی نشان داد و دوباره به فرصت گلزنی رسید، اما فالکائو طی دو نوبت دو فرصت خیلی خوب را از دست داد تا شانس دوگله شدن را در این بازی از دست بدهد. در سمت مقابل هم اوبامیانگ به فرصت خوبی رسید که در استفاده از آن هوشمندانه عمل نکرد.

در ادامه بازی همچنان پرهیجان و پراتفاق دنبال می شد و بیشتر شاهد خلق موقعیت روی دروازه ها بودیم. دورتموند کاملاً به فکر حمله بود و موناکو هم سعی داشت در ضدحملات به حریف ضربه بزند. طی چند صحنه واکنش دروازه بانان دو تیم مانع از ثبت گل دیگری شد.

ولی در نهایت ژرمین کار را تمام کرد تا موناکو صعودش را با یک پیروزی سه گله دیگر جشن بگیرد.

دقیقه 82: ژرمین 21 ثانیه بعد از ورودش به زمین گلزنی کرد. پاس در عمق لمار با فرصت طلبی این بازیکن همراه شد و ضربه او از میان پاهای بورکی عبور کرد و راهی دروازه شد تا بازی 3-1 شود.

دورتموند هم علیرغم آن که فرصت های زیادی برای گلزنی در این مسابقه داشت و بازی هجومی ای را به نمایش گذاشت، تنها موفق شد یک بار دروازه حریف را باز کند.

در نهایت موناکو توانست در این دیدار 3-1 پیروز شود تا برای چهارمین بار صعود به جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا را جشن بگیرد. موناکو در هر 4 دیدار مرحله حذفی لیگ قهرمانان در این فصل، موفق به زدن حداقل سه گل شده است. آخرین بار در سال 2004 موناکو به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته بود.

دانلود خلاصه بازی موناکو 3-1 دورتموند

1878