نگاهی به داوران هفته بیست و هشتم لیگ برتر

نگاهی به داوران هفته بیست و هشتم لیگ برتر

دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر در حالی برگزار می شود که نتایج آن تاثیر فراوانی در کسب سهمیه آسیایی و همین طور سقوط تیم ها به لیگ دسته اول دارد. 

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی کریمی در مطلبی به تشریح داوری های هفته بیست و هشتم لیگ پرداخته است، او در این باره می گوید: دپارتمان داوری برای قضاوت های مهم هفته از بهترین هفته اخیر استفاده کرده است که در این میان بدون شک جدال بسیار حساس تیم های استقلال و تراکتورسازی می تواند برای برای دپارتمان داوری و اشکان خورشیدی، خوب و بد لیگ جاری لقب گیرد. 

پرسپولیس – پدیده (شاهین حاج بابایی) داور آذربایجانی و موفق فوتبال ایران که تاکنون قضاوت های خوبی در کارنامه خود داشته است پس از چند هفته غیبت دیدار بدون استرس و خوبی را قضاوت خواهد کرد. بازیکنان دو تیم نیز با توجه به بدون حساسیت بودن بازی می توانند در روند مطلوب قضاوت، نقش موثری را ایفا کنند. البته شنیده ها حاکی از آن است که ممکن است حاج بابایی پس از پایان این بازی از عرصه داوری خداحافظی کند. 

گسترش فولاد – نفت تهران (رضا عادل) قضاوت های خوب عادل در بازی های لیگ شانزدهم باعث شده تا نام او برای جامعه داوری و دپارتمان مقبول باشد، عادل از جمله داورانی است که با آمادگی جسمانی و جایگیری های خوب، کمترین اشتباهات را داشته است. قضاوت های مطلوب داوران برای این دو تیم در هفته های اخیر می تواند تا حدی، برای داور این مسابقه آرامش به همراه داشته باشد. 

ذوب آهن – ماشین سازی (یاسر همرنگ) داور جوان تهرانی باید در این بازی دقت کند تا بی اهمیتی تیم مهمان و بی تفاوتی آنها روی وی تاثیر منفی نگذارد. از طرفی تیم میزبان برای کسب سهمیه آسیایی نیاز به پیروزی در این بازی دارد و به همین دلیل حملات زیادی روی دروازه خود داشته باشد و همین موضوع می تواند باعث به وجود آمدن اتفاقات فراوانی در محوطه جریمه شود. 

سپاهان – صنعت نفت آبادان (حمید حاج ملک) داور خوب هفته گذشته که بدون اشتباه قضاوت خوبی را به نمایش گذاشت در بازی مهم هفته بیست و هشتم نیز باید با تمرکز بالا به میدان برود تا بازهم خاطره خوب داوری هفته قبل خود را زنده کند. غرور برای این داور دردسر ساز است و چه بسا ممکن است باعث اشتباهاتی شود که از اعتبار خود کم کند. 

فولاد – استقلال خوزستان (احمد صالحی) مسابقه دو تیم همشهری و قهرمانان سابق لیگ را داور اصفهانی سوت خواهد زد، صالحی که پیش از این دربی های مهم دیگری را سوت زده است در این بازی به دنبال بهره گیری از تجربه خود و ثبت یک داوری خوب، بدون تنش و مهم در لیگ شانزهم است، وجود طرفداران هر دو تیم در ورزشگاه غدیر اهواز نیز می تواند بر روند خوب قضاوت این بازی تاثیر داشته باشد. هرچند وجود بازیکنان خطرناک در خط حمله هر دو تیم که به سوی دروازه یکدیگر حمله می کنند، می تواند اتفاقات مهمی را در محوطه جریمه تیم ها به وجود بیاورد و از این رو داور باید نگاه ویژه ای به محوطه جریمه داشته باشد.

صبا – سپاهان (علیرضا فغانی) داور سرشناس فوتبال ایران و آسیا یکی از مهمترین دیدارهای هفته بیست و هشتم را سوت خواهد زد، این یک بازی حیاتی برای قمی هاست که به دنبال ماندن در لیگ برتر هستند و در طرف مقابل سپاهانی ها نیز به دنبال کسب سهمیه آسیا هستند و به همین دلیل هر دو تیم نیاز مبرم به سه امتیاز این بازی دارند و به همین دلیل فغانی نگاه تیزبینی به تک تک صحنه های بازی خواهد داشت. 

سیاه جامگان – پیکان (وحید کاظمی) یکی دیگر از قضاوت های سخت این هفته نیز در مشهد برگزار می شود، این داور مازندرانی در حالی به قضاوت این دیدار خواهد پرداخت که تیم میزبان شدیدا به دنبال کسب امتیاز است و در طرف مقابل تیم مهمان نیز با دارا بودن یکی دو مهاجم خطرناک قطعا چشم به دروازه حریف خواهد داشت. بدون شک هر اشتباهی می تواند در قعر جدول تاثیرگذار باشد و چه بسا در کارنامه این داور نیز ثبت شود. 

تراکتورسازی – استقلال (اشکان خورشیدی) حساس ترین و حیثیتی ترین بازی این هفته را اشکان خورشیدی قضاوت خواهد کرد، دیدار دور رفت دو تیم با وجود شش داور به خوبی قضاوت شد و انتظار می رود همین اتفاق در بازی برگشت نیز اتفاق بیفتد. کسب عنوان نایب قهرمانی باعث شده تا حساسیت این دیدار که در تبریز برگزار می شود، شده است. وجود طرفداران پرشمار تبریزی در این دیدار و نیمکت هر دو تیم می تواند برای هر داوری ایجاد حاشیه کند و به همین دلیل مدیریت بیرون از زمین نیز یکی از حربه های داور برای یک داوری خوب می تواند باشد.