پیش بازی بارسلونا - یوونتوس؛ تکرار معجزه؟

پیش بازی بارسلونا - یوونتوس؛ تکرار معجزه؟

وبسایت رسمی برنامه نود - بارسلونا برای جبران شکست سنگین مسابقه رفت مقابل یوونتوس، پا به نیوکمپ خواهد گذاشت.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های بارسلونا و یوونتوس در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ساعت 23.15 چهارشنبه 30 فروردین 1396 در ورزشگاه نیوکمپ بندر بارسلون با قضاوت بیورن کوئیپرز هلندی برگزار خواهد شد. مسابقه رفت این دو تیم در تورین با پیروزی 3-0 یوونتوس خاتمه یافت و یک شکست سنگین دیگر برای بارسلونا طی بازی های بیرون خانه لیگ قهرمانان اروپا رقم خورد. شاگردان لوئیز انریکه به امید تکرار معجزه قبلی و پیروزی 6-1 مقابل پاریسن ژرمن به میدان می روند هر چند که هرگز نمی توان تیم با تجربه و ریشه دار یوونتوس را با حریف فرانسوی مقایسه کرد. هدف اصلی یوونتوس بسته نگه داشتن دروازه و سپس، زدن یک گل به تیم میزبان است. بارسلونا در صورت دریافت یک گل، می بایست حداقل 5 گل را برای صعود وارد دروازه جیجی بوفون کند.

بارسلونا در آخرین بازی توانست یک پیروزی خانگی نسبتاً دشوار با نتیجه 3-2 را مقابل رئال سوسیداد به دست آورده و فاصله 3 امتیازی خود با تیم صدرنشین رئال مادرید را حفظ کند. آبی و اناری ها پس از این بازی باید در رقابت های لالیگا، یک بازی دشوار دیگر را مقابل رئال مادرید برگزار کنند. یوونتوس نیز در آخرین بازی به زمین تیم پسکارا رفت و با نتیجه 2-0 پیروز شد. بیانکونری در آن بازی به اغلب بازیکنان اصلی اش استراحت داد. شاگردان ماسیمیلیانو آلگری با فاصله 8 امتیازی نسبت به رم، در صدر جدول سری آ حاضر هستند. از آخرین قهرمانی اروپایی یوونتوس، 21 سال می گذرد. این دو تیم در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2015 نیز به مصاف یکدیگر رفتند که با پیروزی 3-1 بارسلونا در برلین به پایان رسید.

نکات آماری بازی:

از 8 تیم اخیری که طی مسابقه رفت با نتیجه 3-0 شکست خورده اند، هیچ یک از آنها موفق به صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا نشده اند هر چند که بارسلونا در مرحله قبلی این تورنمنت، بزرگ ترین کامبک تاریخ را با پیروزی 6-1 مقابل پاریسن ژرمن رقم زد و شکست 4-0 دیدار رفت را جبران کرد.

آخرین سفر یوونتوس به ورزشگاه نیوکمپ به آوریل 2003 مربوط می شود که با پیروزی 2-1 بیانکونری به پایان رسید. در آن بازی پاول ندود و مارسلو زالایتا برای یوونتوس گلزنی کردند تا بانوی پیر به فینال لیگ قهرمانان راه یابد هر چند که در مسابقه فینال، مغلوب میلان در ضربات پنالتی شد.

بارسلونا هر 15 بازی خانگی اخیر در لیگ قهرمانان را با پیروزی به پایان رسیده و طی این 15 بازی خانگی، آمار عجیب 50 گل زده و تنها 7 گل خورده را در کارنامه دارد. همه این بازی ها در دوران حضور لوئیز انریکه روی نیمکت آبی و اناری ها بوده است. بارسلونا با 2 برد خانگی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا، رکورد پیروزی های خانگی پیاپی بایرن مونیخ در تاریخ این رقابت ها را خواهد شکست. آخرین شکست خانگی آبی و اناری ها در این رقابت ها به ماه می 2013 مربوط می شود.

بارسلونا طی 8 بازی خانگی اخیر در لیگ قهرمانان، حداقل 3 گل را در 7 بازی به ثمر رسانده است. شاگردان لوئیز انریکه طی 6 بازی اخیر در لیگ قهرمانان، 3 بار طعم تلخ شکست را چشیده اند در حالی که طی 26 بازی پیش تر، فقط 3 بار باخته بودند.

بارسلونا در این فصل برای دهمین بار پیاپی به مرحله یک چهارم نهایی رسید که طولانی ترین رکورد حضور پیاپی در این مرحله از مسابقات و در طول تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است. آبی ها و اناری ها طی 3 فصل گذشته، فقط یک بار از مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده اند.

یوونتوس برای سومین بار طی 5 فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا به مرحله یک چهارم نهایی رسیده در حالی که طی همین مدت، هیچ تیم ایتالیایی دیگر نتوانسته به این مرحله از مسابقات راه یابد.

یوونتوس بین فصول 04-2003 تا 14-2013 نتوانست به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه یابد ولی در صورت عبور از سد بارسلونا، دومین صعود بیانکونری به مرحله نیمه نهایی ظرف 3 فصل اخیر رقم خواهد خورد.

یوونتوس هر 5 بازی اخیر در لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی به پایان رسانده و طولانی ترین رکورد بردهای پیاپی در فصل جاری این رقابت ها را به خود اختصاص داده است. اگر نتایج 90 دقیقه ای و شکست رئال مادرید در جریان 90 دقیقه مسابقه برگشت با بایرن مونیخ را در نظر بگیریم، آن گاه یوونتوس تنها تیم بدون باخت در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شود.

یوونتوس تنها تیمی است که صد در صد بازی های بیرون خانه در فصل جاری لیگ قهرمانان را با پیروزی به پایان رسانده که بهترین رکورد بردهای پیاپی بیانکونری در بازی های بیرون خانه در تاریخ این رقابت ها است. (10 گل زده و یک گل خورده)

یوونتوس طی 441 دقیقه از بازی های اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا، گلی دریافت نکرده و از این حیث، طولانی ترین رکورد بسته نگه داشتن دروازه را در حال حاضر در اختیار دارد. آخرین گل دریافتی یوونتوس به ماه نوامبر و دیدار مقابل سویا در خاک اسپانیا مربوط می شود. یوونتوس در صورت کلین شیت در نیوکمپ، نخستین تیم پس از بایرن مونیخ در سال 2013 خواهد بود که در هیچ یک از دو مسابقه رفت و برگشت مقابل بارسلونا، گل نخورده است.

یوونتوس با دریافت تنها 2 گل، دارای کمترین گل خورده در بین تیم های باقی مانده در لیگ قهرمانان اروپا است. هر دو گل دریافتی یوونتوس از طریق ضربات شروع مجدد به ثمر رسیده اند.

گونسالو هیگوایین طی 23 بازی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا، تنها 2 گل را به ثمر رسانده در حالی که طی 38 بازی در مرحله گروهی این رقابت ها، 13 گل در کارنامه وی مشاهده می شود.

پائولو دیبالا طی 4 بازی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان، 4 گل به ثمر رسانده از جمله 2 گل که در بازی رفت، درون دروازه بارسلونا قرار داد.

نیمار طی 3 بازی اخیر خانگی در لیگ قهرمانان، آمار خارق العاده 4 گل و 5 پاس گل را به ثبت رسانده است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

بارسلونا: لوئیز انریکه سرمربی کاتالونیایی ها و جرارد پیکه گفته اند که تیمشان هیچ چیز برای از دست دادن نداشته و سراپا حمله خواهد کرد. آندرس اینیستا کاپیتان بارسلونا نیز صبوری یاران هم دسته را امر مهمی تلقی کرده و صعود بارسلونا را مستلزم ارائه بهترین بازی فصل توسط هم تیمی هایش می داند. نیمار نیز به تکرار پیروزی حماسی مقابل پاریسن ژرمن امیدوار است. محرومیت وی در بازی های داخلی آغاز شده اما ابر ستاره برزیلی برای دیدار با یوونتوس، کاملاً آماده می باشد. پس از نمایش ضعیف ژرمی متیو در بازی رفت، احتمالاً خاویر ماسکرانو در صورت رهایی کامل از مصدومیت، جانشین وی در خط دفاعی شده و ژوردی آلبا مأموریت مهار پائولو دیبالا را بر عهده خواهد گرفت. البته شایعاتی مبنی بر نارضایتی لوئیز انریکه از عملکرد ماسکرانو در بازی رفت شنیده می شود. رافینیا و الکس ویدال به علت مصدومیت، قادر به همراهی آبی و اناری ها نیستند. سرخیو بوسکتس پس از محرومیت در بازی رفت، دوباره به خط هافبک باز خواهد گشت. شاید ترکیب اصلی بارسلونا دقیقاً همان ترکیب بازی حماسی با پاریسن ژرمن باشد. نیمار، ایوان راکیتیچ و جرارد پیکه در صورت دریافت کارت زرد، در مسابقه اروپایی بعدی محروم خواهند شد. حضور آردا توران نیز به علت مصدومیت، در هاله ای از ابهام است.

یوونتوس: پائولو دیبالا در بازی مقابل پسکارا دچار آسیب جزئی شد ولی ماسیمیلیانو آلگری تأیید کرد که ستاره جوان آرژانتینی به این بازی خواهد رسید. آلگری از بازیکنان تیمش خواسته که 3 گل مسابقه رفت را فراموش کرده و بازی عادی خود را در نیوکمپ به معرض نمایش بگذارند تا اشتباه پاریسن ژرمن را تکرار نکنند. مارچلو لیپی سرمربی اسبق یوونتوس گفته که مطمئن است بلایی که بر سر پاریسن ژرمن آمد، در این بازی به وقوع نخواهد پیوست. بازگشت دنی آلوس به ورزشگاه نیوکمپ و رویارویی با تیم سابق خود، از نکات بارز این بازی است. گونسالو هیگوایین نیز راجع به دشواری این بازی به یاران خود هشدار داد. جورجو کیِلینی، شجاعت را شرط مهم برای موفقیت در نیوکمپ دانسته و مثلث MSN را به «مخوف همچون کوسه» تشبیه کرده است. احتمالاً آلگری با همان ترکیب بازی رفت به میدان خواهد رفت. خوان کوادرادو در صورت دریافت کارت زرد، مسابقه اروپایی بعدی را از دست خواهد داد. مارکو پیاتسا تنها بازیکن مصدوم یوونتوس محسوب می شود.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464