پیش بازی اسپورتینگ خیخون - رئال مادرید؛ آزمون دشوار در روز استراحت ستاره ها

پیش بازی اسپورتینگ خیخون - رئال مادرید؛ آزمون دشوار در روز استراحت ستاره ها

وبسایت رسمی برنامه نود - رئال مادرید برای تداوم صدرنشینی خود در جدول لالیگا، باید به میهمانی اسپورتینگ خیخون برود.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های اسپورتینگ خیخون و رئال مادرید در چارچوب هفته سی و دوم لالیگا، ساعت 18.45 شنبه 26 فروردین 1396 در ورزشگاه ال مولینون شهر خیخون به قضاوت داوید فرناندز بوربالان برگزار خواهد شد. رئال مادرید در حال حاضر با یک بازی کمتر و 3 امتیاز بیشتر (72 امتیاز) نسبت به بارسلونا، در صدر جدول لالیگا قرار گرفته و برای ادامه صدرنشینی، نیاز مبرم به پیروزی مقابل خیخون دارد. شاگردان زین الدین زیدان در هفته گذشته پس از تساوی خانگی 1-1 مقابل اتلتیکو مادرید، سایه بارسلونا را پشت سر خود احساس کردند اما بارسلونا قدر این فرصت را ندانست و با شکست 2-0 مقابل مالاگا، از حریف مادریدی خود عقب تر ماند. البته کهکشانی یک پیروزی بزرگ را مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا جشن گرفتند تا با روحیه مضاعف به مصاف خیخون بروند.

وضعیت اسپورتینگ خیخون در رده هجدهم جدول بسیار حساس بوده و این تیم برای فرار از سقوط می جنگد. خیخون اکنون 22 امتیاز داشته و 5 امتیاز با منطقه امن جدول فاصله دارد. کسب 3 امتیاز این مسابقه ممکن است در نهایت منجر به فرار خیخون از سقوط شود اما شکست، معنایی جز افزایش احتمال سقوط این تیم نخواهد داشت. خیخون هر دو بازی اخیر در لالیگا را با شکست مقابل مالاگا و رئال سوسیداد به پایان رسانده است.

نکات آماری بازی:

خیخون طی 15 رویارویی اخیر با رئال مادرید در لالیگا فقط یک بار پیروز شده است. تنها برد خیخون در آوریل 2011 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رقم خورد در حالی که طی 14 بازی دیگر، 2 مساوی و 12 باخت در کارنامه خیخون مشاهده می شود. خیخون با آن پیروزی توانست نخستین شکست خانگی ژوزه مورینیو را به عنوان سرمربی رئال مادرید رقم بزند.

رئال مادرید در 8 سفر اخیر به خیخون شکست نخورده و در همه این مسابقات نیز کلین شیت کرده است. (5 برد و 3 مساوی) رکورد 8 کلین شیت پیاپی رئال مادرید در زمین خیخون، طولانی ترین روند بسته نگه داشتن دروازه توسط این تیم در بازی های بیرون خانه در تاریخ لالیگا محسوب می شود.

آخرین پیروزی خانگی خیخون مقابل رئال مادرید به سال 1994 مربوط می شود که با برتری 1-0 خیخون خاتمه یافت.

خیخون طی 5 بازی اخیر در لالیگا فقط یک بار پیروز شده است. همچنین در 8 بازی خانگی اخیر این تیم در لالیگا، فقط یک برد مقابل گرانادا مشاهده می شود. کسب تنها 3 برد طی 28 بازی اخیر لالیگا، نتیجه فاجعه باری برای تیم خیخون است.

رئال مادرید در هر 42 بازی اخیر لالیگا گلزنی کرده و تنها بارسلونا با گلزنی طی 64 بازی پیاپی لیگ، دارای رکوردی بهتر از رئال مادرید در این زمینه است.

رئال مادرید طی 25 بازی اخیر لالیگا در بیرون خانه، فقط 2 بار باخته است. کهکشانی ها در هر 4 بازی اخیر بیرون خانه، حداقل 2 بار دروازه تیم میزبان را گشوده اند.

بیشترین تعداد گل های حاصل از ضربات شروع مجدد و کمترین گل های دریافتی از ضربات شروع مجدد در فصل جاری لالیگا به تیم رئال مادرید تعلق دارد. (به ترتیب 25 گل زده و 6 گل خورده از طریق ضربات شروع مجدد)

کریستیانو رونالدو طی 7 تقابل با خیخون، 6 گل به ثمر رسانده در حالی که فقط یکی از این گل ها در خانه خیخون زده شده اند. وی در 3 بازی قبلی لالیگا، موفق به گلزنی نشده و در صورت ناکامی در این بازی، با بدترین رکورد عدم گلزنی خود در تاریخ لالیگا برابر می شود. (عدم گلزنی طی 4 بازی پیاپی در اکتبر 2015 و سپتامبر 2010)

کیلور ناواس طی 9 بازی اخیر که درون دروازه رئال مادرید در رقابت های لالیگا ایستاده، حداقل یک گل را در هر بازی دریافت کرده است. (بدترین رکورد وی در این زمینه)

روبی سرمربی کنونی خیخون فقط یک بار مقابل رئال مادرید قرار گرفته و متحمل شکست شده است. (به عنوان سرمربی لوانته)

زین الدین زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید برای نخستین بار به ورزشگاه ال مولینون می رود. آخرین بار که رئال مادرید به این ورزشگاه سفر نمود، رافائل بنیتز نخستین تجربه سرمربیگری خویش در این تیم را در مسابقات لالیگا تجربه می کرد.

رئال مادرید تحت هدایت زیدان طی 20 بازی اخیر بیرون خانه در لالیگا، صاحب 17 برد شده است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

اسپورتینگ خیخون: بوروخی بازیکن قرضی رئال مادرید بوده و مطابق قرارداد، اجازه بازی مقابل این تیم را ندارد. حتی اگر هم چنین بندی در قرارداد بوروخی وجود نداشت، وی به علت محرومیت، قادر به همراهی خیخون در این بازی نبود. رقابت اصلی برای پُر کردن جای خالی بوروخی در جناح چپ زمین، بین مویی گومز و ویکتور است. دویه چُپ ملی پوش کروات خیخون احتمالاً به عنوان مهاجم مرکزی به میدان خواهد رفت. پیش بینی می شود که الدرسون در پُست دفاع چپ به روبرتو کانیا ترجیح داده شود. مصدومیت و غیبت احتمالی داگلاس باعث شده تا لییو از شانس زیادی برای جانشینی وی برخوردار باشد. حضور لاسینا ترائوره و ناچو کاسس به علت مصدومیت، در هاله ای از ابهام است.

رئال مادرید: گرت بیل به علت مصدومیت قادر به همراهی تیمش نیست در حالی که به کیلور ناواس، کریم بنزما و کریستیانو رونالدو نیز استراحت داده شده است. دنی کارواخال در این بازی محروم بوده و رافائل واران به همراه په په نیز همچنان مصدومند. احتمالاً دانیلو در پست دفاع راست قرار خواهد گرفت و ناچو نیز زوج سرخیو راموس در قلب خط دفاعی می شود. آلوارو تخرو از تیم دوم باشگاه (کاستیا) فرا خوانده شده و احتمالاً فابیو کوئنترائو برای دومین بار در فصل جاری لالیگا، به میدان خواهد رفت. حضور ماریانو مخیا و یانز نیز در فهرست رئال مادرید برای این بازی، جالب توجه می باشد. همه امید هواداران رئال مادرید برای گلزنی در این بازی به ساق پای خامس رودریگز و آلوارو موراتا دوخته شده است.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464