پیش بازی اینتر - میلان؛ دربی دلامدونینا با چاشنی آسیایی

پیش بازی اینتر - میلان؛ دربی دلامدونینا با چاشنی آسیایی

وبسایت رسمی برنامه نود - دربی دلا مدونینا این بار طعم و رنگ آسیایی گرفته است.

به گزارش وبسایت نود، شنبه بعدازظهر در اولین و حساس ترین بازی هفته سی و دوم سری آ، اینتر و میلان در ورزشگاه سن سیرو (جوزپه مه آتزا) به مصاف هم می روند. دو تیم در شرایطی به مصاف هم می روند که در میانه جدول در فاصله ای اندک نسبت به یکدیگر قرار دارند. میلان اکنون با 57 امتیاز در رده ششم است و اینتر با 55 امتیاز در رده هفتم قرار گرفته است، هر دو تیم سخت در تلاش هستند تا سهمیه اروپایی را برای فصل بعد بگیرند.

اما میلان در حالی پای به این مسابقه حساس می گذارد که بعد از ماه ها بحث بر سر فروش این تیم، بالاخره یک کنسرسیوم چینی مالکیت باشگاه میلان را در دست گرفت و اکنون هر دو باشگاه مالکینی چینی را به خود می بیند. قطعاً حضور مالکان چینی در دو تیم بزرگ شهر میلان، توجهات زیادی را در کشور چین به خود جلب می کند و دربی دلامدونینا این بار در چین، طرفداران بیشتری را جذب خود خواهد کرد.

اینتر در شرایطی پای به این بازی می گذارد که دو شکست در دو بازی گذشته در سری آ، موجب شد تیم پیولی از رده چهارم جدول فاصله بگیرد و به رده هفتم سقوط کند. اینتر بعد از پیروزی خیره کننده 7-1 مقابل آتالانتا، در سه بازی قبلی خود رنگ پیروزی را ندیده است. نراتزوری در شش مسابقه قبلی خود در سری آ، فقط دو برد را کسب کرده است. آن ها طی این مدت دو پیروزی پر گل را جشن گرفته اند ولی مقابل رم، سمپدوریا و کروتونه با شکست زمین بازی را ترک کرده اند. اما اینتر در این فصل در زمینه گلزنی در خانه عملکرد خوبی داشته، آن ها در تمام بازی های خانگی این فصل خود در سری آ، گلزنی کرده اند (شامل 15 بازی).

در آن سمت، تیم مونتلا با کسب 4 پیروزی در 6 بازی اخیر خود در سری آ، توانسته امیدهایش را برای کسب سهمیه اروپایی زنده نگاه دارد. میلان هفته گذشته توانست در مقابل پالرمو با 4 گل پیروز شود تا با روحیه ای خوب به استقبال دربی دلامدونینا برود. تنها باخت میلان در شش هفته اخیر مقابل یوونتوس رقم خورد و البته میلان یک تساوی ناامیدکننده را هم مقابل پسکارا تجربه کرد. میلان در هر نه بازی گذشته اش در سری آ در امر گلزنی موفق بوده و به ثمر رساندن 4 گل در بازی هفته گذشته، نشان می دهد تیم مونتلا شرایط خوبی را پشت سر می گذارد.

در شش رودررویی اخیر دو تیم، اینتر دو بار پیروز میدان شده و میلان توانسته سه پیروزی را کسب کند، یک مسابقه هم با تساوی پایان یافته است. سه مسابقه از این 6 بازی دوستانه بوده و سه بازی دیگر در چارچوب سری آ انجام شده است. در این شش بازی، اینتر 5 گل زده و میلان موفق به زدن 8 گل شده است. بازی رفت دو تیم 20 نوامبر 2016 با تساوی 2-2 پایان یافت. پیش از آن، میلان دو بار با نتایج 3-0 و 1-0 اینتر را شکست داد. آخرین برد اینتر در دربی دلامدونینا 21 اکتبر 2015 رقم خورد که نراتزوری همشهری خود را با یک گل شکست داد.

ایکاردی با 20 گل زده، بهترین گلزن اینتر در این فصل به حساب می آید. در آن سمت کارلوس باکا با 13 گل زده چنین وضعیتی را در میلان دارد. پریشیچ و بانگا به ترتیب با 9 و 6 گل زده، دیگر گلزنان برتر اینتر هستند. سوسو و لاپادولا هم با 7 و 5 گل زده سایر گلزنان برتر میلان هستند.

 پیولی نگرانی خاصی بابت مصدومیت بازیکنانش ندارد. شاید تنها گاگلیاردینی آماده این بازی نباشد. در ان سمت میلان همچنان مصدومین زیادی دارد. مونتولیوو، بوناونتوراو و آباته مصدومین میلان هستند که به این بازی نمی رسند. شرایط برتولاچی هم مشخص نیست. پاسالیچ هم به دلیل محرومیت غایب است.

ترکیب احتمالی دو تیم

آمار و اطلاعات مسابقه

اینتر تاکنون 53 بار در بازی دربی میلان مقابل تیم همشهری به تساوی رسیده است که بیشترین امار تساوی نراتزوری ها در سری آ مقابل میلان است.

در هشت دربی اخیر، هر تیم دو بار پیروز شده و چهار بار هم بازی با تساوی پایان یافته است.

این برای اولین بار است که دربی میلان در ظهر و ساعت سه (به وقت تهران) انجام می شود.

اینتر در شش بازی گذشته اش در سری آ، یازده گل خورده است.

میلان در هر نه بازی قبلی اش در سری آ گلزنی کرده است. آخرین باری که روسونری در ده بازی پیاپی در سری آ گلزنی کرد، اکتبر 2013 بود.

اینتر و میلان در این فصل فقط سه گل با ضربه سر دریافت کرده اند که کمترین در بین تمام تیم های سری آ است.

میلان با میانگین سنی 25 سال و 249 روز جوان ترین تیم این فصل سری آ است، در حالی که اینتر با میانگین سنی 27 سال و 309 روز مسن ترین تیم در سری آ است.

نراتزوری در 11 بازی از 12 مسابقه اخیرش در دربی میلان که میزبان بوده است، شکست نخورده است.

1878