گزارش/ آرژانتین نیازمند یک مربی باتجربه و معقول

گزارش/ آرژانتین نیازمند یک مربی باتجربه و معقول

با اخراج بائوزا، معضلات مربیگری در تیم ملی آرژانتین بار دیگر به نمایش درآمد.

 به گزارش کاپ، اخراج ادگاردو بائوزا، بار دیگر سیاست غلط فدراسیون فوتبال آرژانتین را تایید کرد.

 مردی که در طول چند ماه سرمربیگری تیم ملی آرژانتین دستاورد خاصی را رقم نزد، یکی دیگر از قربانیان تصمیمات غلظ فدراسیون فوتبال آرژانتین نام گرفت. او به محض ورود قربانی شد، نه هنگام خروج چون اصولا در حد و اندازه‌های مربیگری در تیم ملی آرژانتین نبود و انتخابش، اشتباه بود، نه اخراجش. در واقع انتخاب او ضربه به اعتبارش به نظر می‌رسد؛ اعتباری که در گذشته چندان شامل حالش نشد و شاید اگر سرمربی آرژانتین نمی‌شد، آینده بهتری هم داشت.

بائوزا

عملکرد ضعیف 

  8 بازی و تنها 3 پیروزی از زمان مربیگری در تیم ملی آرژانتین از اول آگوست، عملکرد بدی را برای بائوزا رقم زد. آرژانتین در حال حاضر در رتبه پنجم مقدماتی جام‌جهانی 2018 قرار دارد و این رتبه وقتی بیش‌تر برایشان تحقیرآمیز جلوه می‌کند که برزیل، دشمن خونی این تیم با اقتدار در صدر جدول مقدماتی به عنوان اولین تیم صعود خود به جام‌جهانی 2018 را قطعی کرده است. اگر تیم آبی و سفیدپوش در رتبه فعلی بماند، مانند سال 1994 برای رسیدن به جام‌جهانی باید در پلی‌اف حاضر شود و اگر یک رده پایین‌تر بیاید، برای اولین بار از جام‌جهانی 1970 از رسیدن به بزرگ‌‎ترین فستیوال فوتبال بازمی‌ماند.

جانشین آینده 

از سامپائولی، سرمربی سویا به عنوان جانشین اصلی بائوزا یاد می‌شود اما گزینه‌های دیگری هم در دسترس هستند.پس از تجربه ناموفق در انتخاب مربیانی جوانی مانند مارادونا و مربیان کم‌تجربه مانند مارتینو و  بائوزا، فدراسیون معمولا مافیایی آرژانتین اگر به اعتبار فوتبال کشورش علاقه‌مند است، باید یک سرمربی معقول و باتجربه را برگزیند. حتی به ظاهر دیوانه‌هایی مانند بیلسا هم می‌توانند تیم پرستاره اما نامتوازن در حمله و دفاع  را به ساحل آرامش برسانند؛ به حدی که حداقل دغدغه نرسیدن به جام‌جهانی را نداشته باشد!