پیش بازی دورتموند - موناکو؛ تقابلی از جنس فوتبال تهاجمی

پیش بازی دورتموند - موناکو؛ تقابلی از جنس فوتبال تهاجمی

وبسایت رسمی برنامه نود - از دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم های بوروسیا دورتموند و موناکو به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش وبسایت نود، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان از روز سه شنبه آغاز خواهد شد و در یکی از دو دیدار این شب، بوروسیا دورتموند در ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک میزبان موناکو خواهد بود. قضاوت این بازی را یوفا برعهده تیم داوری از ایتالیا گذاشته است، این تیم داوری از دانیله اورستانو (وسط)، تونولینی و مانگانلی (کمک)، والری و ایراتی (داور خط) و کوستانزو (داور چهارم) تشکیل شده است.

وضعیت کلی دو تیم

دورتموند ابتدای هفته در دیداری حساس مغلوب بایرن مونیخ شد اما جایگاه این تیم در بوندس لیگا فعلا توسط تعیقب کنندگان تهدید نمی شود. تا پایان هفته بیست و هشتم بوندس لیگا دورتموند با کسب 50 امتیاز در مکان چهارم جدول قرار گرفته است. برای بازی مقابل موناکو توماس توخل چند بازیکنش را دوباره در اختیار خواهد داشت. مارکو رویس با اضافه شدن به تمرینات تیمی از آمادگی اش برای این دیدار خبر داد و همچنین شورله و کاگاوا با رفع مصدومیت می توانند در این دیدار زرد و مشکی پوشان وستفالن را همراهی کنند. روز شنبه وایگل و پیژچک هم به دلیل مصدومیت جزئی مقابل بایرن مونیخ به میدان نرفتند ولی این دو بازیکن مقابل موناکو در لیست قرار گرفته اند و به احتمال فراوان در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت.

موناکو اول هفته بردی خفیف در زمین آنجرز کسب کرد و توانست صدرنشینی اش در لوشامپیونه را ادامه بخشد. تا پایان هفته 31 موناکو موفق به کسب 74 امتیاز شده و بازیکنان این تیم در هر دیدار به صورت میانگین تقریبا 3 گل به ثمر رسانده اند. موناکو با حذف منچستر سیتی پای به این مرحله گذاشته و نشان داده اند که قادر به حذف هر تیمی هستند. برای بازی مقابل دورتموند، لئوناردو ژاردیم دو بازیکن کلیدی خود را در اختیار نخواهد داشت. جبرئیل سیدبه به خاطر مشکل آپاندیس و تیموتی باکایوکو به دلیل محرومیت این بازی حساس را از دست داده اند اما از سویی دیگر رادامل فالکائو با پشت سر گذاشتن مصدومیت آماده حضور در این دیدار شده است.

نکات ویژه بازی

♦ دو تیم تاکنون در هیچ رقابت اروپایی مقابل همدیگر به میدان نرفته اند و دیدار روز سه شنبه نخستین تقابل دو باشگاه محسوب می شود.

♦ تنها یک تیم فرانسوی تاکنون موفق به شکست دادن دورتموند در آلمان شده است (3 تساوی، 5 باخت). دسامبر 2011 مارسی موفق به شکست دادن (3-2) تیم یورگن کلوپ شد.

♦ موناکو در مرحله گروهی با بایر لورکوزن هم گروه بود. دیدار رفت در فرانسه 1-1 مساوی شد و در دیدار برگشت لورکوزن 3-0 حریفش را شکست داد اما در نهایت موناکو به عنوان تیم اول از آن گروه صعود کرد.

♦ در 5 سال اخیر دورتموند برای سومین بار به این مرحله از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا رسیده است.

♦ دورتموند در هشت دیدارش در این فصل لیگ قهرمانان اروپا تنها یک شکست در کارنامه دارد و آن هم به بازی رفت مرحله قبل مقابل بنفیکا برمی گردد (5 برد، 2 تساوی).

♦ در همین حال دورتموند از 10 دیدار آخرش در مرحله حذفی لیگ قهرمانان 7 شکست در کارنامه دارد (3 برد).

♦ بوروسیا دورتموند در این فصل از رقابت ها بیش از هر تیم دیگری در 15 دقیقه پایانی بازی گلزنی کرده است (7 گل)، آن ها همچنین در دو دیدار آخر خانگی مقابل لژیا ورشو و بنفیکا 12 گل به ثمر رسانده اند.

♦ موناکو برای چهارمین بار در تاریخش در این مرحله از رقابت ها حضور پیدا می کند و در بین تیم های فرانسوی بعد از پاریسن ژرمن (5 بار) بهترین عملکرد را داشته است.

♦ این برای دومین بار در 3 فصل اخیر است که موناکو به جمع 8 تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا می رسد. آخرین بار قبل از این آن ها فصل 2003/04 در این مرحله حضور پیدا کردند و در پایان به فینال رقابت ها رسیدند و مغلوب پورتو شدند.

♦ موناکو در این فصل تاکنون 13 گل در این رقابت ها دریافت کرده است. از این تعداد گل 8 گل در دو بازی آخر خانگی وارد دروازه این تیم شده است. در بین تیم های حاضر در این مرحله موناکو بدترین خط دفاعی را دارد.

♦ پیر امریک اوبامیانگ در 7 بازی این فصل لیگ قهرمانان 7 گل به ثمر رسانده است.

♦ فابینیو روی 3 گل از 6 گل آخر موناکو در لیگ قهرمانان موثر بوده است (1 گل و 2 پاس گل).

ترکیب احتمالی دو تیم

7899